[OT] prawa autorskie i kopyrajty raz jeszcze

1. Data: 2006-02-27 17:11:31

Temat: [OT] prawa autorskie i kopyrajty raz jeszcze
Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś już niechcący wywołałem dużą dyskusję na ten temat. Teraz nie
będzie o filmach, tylko o stronach www i umieszczanych na nich
materiałach. Muszę sobie ulżyć więc się trochę rozpiszę.

Żeby zwiększyć atrakcyjność mojej strony z programami, dołożyłem tam
trochę informacji o dysleksji:

http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksj

Co to jest, gdzie szukać pomocy, takie bardzo podstawowe informacje.
Pracuję nad tą stroną, żeby ją jak najwyżej wywindować w wynikach
wyszukiwania Google (tzw. SEO - Search Engine Optimization). Jedna z
rzeczy, których należy się wystrzegać, to tworzenie duplikatów stron już
znajdujących się w sieci, bo strony będące duplikatami innych mogą zostać
bardzo poważnie zdołowane przez Google i nie będzie ich widać.

W grudniu było całkiem nieźle, jak ktoś wpisał "dysleksja" byłem na
pierwszej stronie, w styczniu coś oklapło i spadłem na początek trzeciej
strony. Zacząłem szukać przyczyn, aż w końcu pewnego pięknego dnia
zaznaczyłem cały pierwszy akapit mojego tekstu i kazałem go wyszukać w
sieci. Bingo! Moja strona została skopiowana przez szkółkę pływacką -
pływanie dla dyslektyków, niby że to dobrze wływa na koordynację, więc
bardzo pomaga, jako wstępu użyli mojego tekstu. Napisałem do właściciela
szkółki z uprzejmą prośbą o usunięcie skopiowanych materiałów, o dziwo
następnego dnia znalazł mój numer telefonu, zadzwonił, bardzo przepraszał,
że to nie on tylko ktoś mu robi stronę, obiecał że tekst zniknie - i
rzeczywiście zanim wróciłem do domu zniknął. Na wszelki wypadek trochę
przeredagowałem stronę, bo Google potrafi być bardzo pamiętliwy i potrafi
pamiętać strony sprzed wielu miesięcy myśląc, że ciągle jeszcze istnieją
(i ciągle uznając, że moja strona to duplikat) i poszedłem spać.

Dzisiaj zacząłem znowu trochę grzebać koło tej strony i znowu zaznaczyłem
akapit (tym razem ze strony z definicjami) i kazałem Googlowi szukać i
znowu krew mnie zalała.

http://tinyurl.com/fj4ce

Tym razem materiały nie zostały skopiowane na stronę, ale znajdują się w
dokumencie przygotowanym przez grono pedagogiczne Szkoły Podstawowej nr 31
w Gdyni (warto przeczytać - dysleksja):

http://mniam.net/zs9/informacje.php

Praktycznie cała pierwsza strona została po chamsku skopiowana (na dole
dokumentu sa podane źródła materiałów - mojej strony tam nie ma). Ponieważ
18 lutego trochę przeredagowałem mój tekst pierwsze akapity nie są tak
jednoznaczne, ale już od trzeciego nie ma żadnej wątpliwości, skąd
pochodzi tekst:

http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=definicj

Inne fragmenty tekstu też są kopiowane z niewymienionych źródeł, łatwych
do zgooglokalizowania.

Kontekst trochę inny, ale cytat z Chylińskiej ciśnie się na usta.

Pozdrawiam,
Marcin Borkowski
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej

2. Data: 2006-02-28 00:41:39

Temat: Re: [OT] prawa autorskie i kopyrajty raz jeszcze
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borek" ...

> Inne fragmenty tekstu też są kopiowane z niewymienionych źródeł, łatwych
> do zgooglokalizowania.
>
> Kontekst trochę inny, ale cytat z Chylińskiej ciśnie się na usta.

Bo to plaga jest. Niektórzy wręcz Cię obsabaczą, że przecież leży sobie w
necie, to wspólne, nie?

Rób w .pdf, trochę ograniczysz. Albo zablokuj możliwość kopiowania, już się
z tym spotkałam w html, więc możliwe do zrobienia, wprawnego kopisty nie
powstrzymasz, ale mam wrażenie, że większość 'pożyczających' nie ma
odpowiednich umiejętności, by ominąć zabezpieczenia.

Pozostaje regularnie sprawdzać sieć, tropić i powiadamiać, że wiesz, z
odpowiednim paragrafem w tle.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

3. Data: 2006-02-28 01:16:52

Od: Lesława Ignaszewska <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borek" <m...@d...chembuddy.these.com.parts> napisał w
wiadomości news:op.s5m51htg26l578@borek...
> Kiedyś już niechcący wywołałem dużą dyskusję na ten temat. Teraz nie
> będzie o filmach, tylko o stronach www i umieszczanych na nich
> materiałach. Muszę sobie ulżyć więc się trochę rozpiszę.

Dobrze Cię rozumiem, spotyka mnie to samo od czasu do czasu. Wstaw na
stronie taki kawałek kodu
Nie zapobiegnie całkiem kradzieżom, ale ograniczy je.

--
pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

Mam nadzwyczaj prosty smak.
Zawsze zadowala mnie to, co najlepsze.
(O. Wilde)
http://leslawa-ignaszewska.com

Miód
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Szyfrator dysku w komputerze
Karolina w Sowim gnieździe
Anglojęzyczne strony dla dzieci