OT wirus

1. Data: 2003-08-22 16:44:20

Temat: OT wirus
Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od wczoraj dostaję tajemnicze komunikaty, że wysyłam z podobno moją
pocztą wirusa, na dodatek maile twierdzą, że używam windows i outlooka.
Ponieważ po sieci chodzę tylko pod linuxem, a outlooka w życiu nie
widziałam na oczy, przypuszczam, że u którejś z Was zadomowiło się w
komputerze zwierzątko i wykorzystuje dane z książki adresowej, żeby
rozzsyłać się po świecie. Jeśli możecie, sprawdźcie swoje komputerki,
wyjdzie im to na zdrowie, a paru osobom pewnie oszczędzi nerwów :)
Acha, te maile mówią, że robal nazywa się tak: Win32/Sobig.F.Trojan
(CA(InoculateIT),CA(Vet )) worm
Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-08-22 18:18:25

Temat: Re: OT wirus
Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyjdzie im to na zdrowie, a paru osobom pewnie oszczędzi nerwów :)
> Acha, te maile mówią, że robal nazywa się tak: Win32/Sobig.F.Trojan

Julka ja mam to samo - ale ja uważam że to po prostu od kilku dni latają te
wirusy w tą i spowrotem - ostrzegali w kilku miejscach przed nimi - one w
jakiś dziwny i dla mnie niezrozumiały sposób twierdzą że ja coś rozsyłam aja
nic takiego nie mam w wysłanych - po prostu jakieś cholerstwo :)

Ja mam czystego kompika

--
******** Magda ********
Białystok GG 1582381

1. Data: 2003-08-22 18:43:13

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

madziula wrote:

> [...]
> jakiś dziwny i dla mnie niezrozumiały sposób twierdzą że ja coś rozsyłam aja
> nic takiego nie mam w wysłanych - po prostu jakieś cholerstwo :)

No właśnie dlatego, że znalazły w czyjejś książce adresowej outlooka
Twój adres i się pod Ciebie podszywają. Właśnie z tego powodu poprosiłam
o sprawdzenie komputerów posiadaczki i posiadaczy windows, po prostu u
kogoś to siedzi i wykorzystuje choćby ściągnięte newsy, a z nich nasze
adresy. U mnie nie ma wirusów, bo ja nie mam windows ;), ale ten ktoś,
kto tego robala ma, nie tylko niepotrzebnie (choć nieświadomie) rozsyła
go dalej, ale też jest narażony na odwiedziny kogoś niepowołanego na
swoim komputerze (sądząc po nazwie, wiruś to trojan, a to paskudne jest
bardzo)
Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-08-22 19:06:51

Od: J...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
swoim komputerze (sądząc po nazwie, wiruś to trojan, a to paskudne jest

Dostaję podobne komunikaty, dzięki za przetłumaczenie, bo tylko domyślałam
się treści. Przeskanowałam się na Onecie, który już wykrywa Sobiga, i mam
czysty komputer. Załączam informacje, które otrzymałam o tym wirusie:

"Sobig.F jest nową odmianą znanego robaka rozsyłającego swoje kopie za
pomocą poczty elektronicznej.
Zwykle robak pojawia się w komputerze ofiary w postaci załącznika do listu
elektronicznego o następujących parametrach:
Temat: [jeden z następujących] Re: That movie, Re: Wicked screensaver, Re:
Your application, Re: Approved, Re: Re: My details, Re: Details, Your
details, Thank you!
Treść: [jedna z następujących] Please see the attached file for details.;
See the attached file for details
Załącznik: [jeden z następujacych] movie0045.pif ; wicked_scr.scr;
application.pif ; document_9446.pif ; details.pif ;
your_details.pif ; thank_you.pif ; document_all.pif ; your_document.pif
Uwaga: adres nadawcy wiadomości zawierającej robaka wybierany jest losowo
przez robaka, podobnie jak adres odbiorcy. Zatem otrzymanie listu z robakiem
nie oznacza bynajmniej, że adres znajdujący się w polu nadawcy należy do
zainfekowanego użytkownika.
Po uruchomieniu przez użytkownika pliku załącznika robak tworzy na dysku
swoją kopię w pliku winppr32.exe oraz modyfikuje tak rejestr, by jego kopia
była uruchamiana przy każdym starcie systemu Windows.
Następnie robak rozprzestrzenia się w sieci lokalnej, starając się stworzyć
swoje kopie na innych komputerach w następujących katalogach, jeżeli są
dostępne do zapisu: c:\Windows\All Users\Start Menu\Programs\StartUp;
c:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
Na koniec rozsyła własne kopie za pomocą poczty elektronicznej do wszystkich
adresatów znalezionych w plikach z rozszerzeniami wab, dbx, htm, html, eml,
txt.".

Przy okazji: generalnie robaki robią tylko to - rozsyłają się wg adresów w
książce adresowej . Wirusy i trojany są groźniejsze, ale to dwie inne
kategorie. Oczywiście generalnie, bo pomysłowość autorów wszystkich tych
szkodników nie zna granic.
Pozdrawiam
Jandulka (Warszawa)

1. Data: 2003-08-23 07:53:21

Temat: Odp: OT wirus
Od: "yenulka" <a...@n...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Jandulka> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:000c01c368e1$115c5560$7...@c...pl...

> Temat: [jeden z następujących] Re: That movie, Re: Wicked screensaver,
Re:
> Your application, Re: Approved, Re: Re: My details, Re: Details, Your
> details, Thank you!

Jandulko - wielkie Ci dzieki za te informacje - wlasnie dzis rano dostalam
trzy takie emaile nie wiedzialam z czym to ugryzc - dzieki Tobie wiem co
to - cale szczescie ze wyrzucilam bez otwierania, a teraz biore sie za
skanowanie komputera.
pzdr
yenn

--
jesli chcesz do mnie napisac usun nospam z adresu

nietypowe... (szklane malowane)
Odliczanie
(xxx)Poszukuję Lanarte
album na picturetrail -druty