OT- zagadka z AM

1. Data: 2006-07-13 16:02:28

Temat: OT- zagadka z AM
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Znalezione na http://www.joemonster.org/article.php?sid=4921 pytanie nie
daje mi spokoju. cyt: (....) najbardziej obawiali się z pediatrów Profesora
A., który znany był z najdziwniejszych pytań egzaminacyjnych (ja sam
pamiętam jedno: "kilkuletnie dziecko leży na łące, obok pasie się koza, na
co chore jest dziecko?" - nagrodą za prawidłową odpowiedź będzie tradycyjna
bułka z salcesonem - nie dotyczy krakowskich studentów i absolwentów
medycyny.(...)

Może ktoś zna odpowiedz na to pytanie - na co chore jest dziecko???
Pozdrowienia
Dorota

2. Data: 2006-07-13 16:51:04

Temat: Re: OT- zagadka z AM
Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

pole do popisu jest szerokie :)
począwszy od wychłodzenia -> infekcje GDO i ZUM, przez choroby pasożytnicze
i niedobory pokarmowe (koza to przecież symbol biedy) po nietolerancję
białka mleka krowiego :)

na pewno można wymyślić coś więcej

--
Dominik

3. Data: 2006-07-13 17:36:19

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na pewno można wymyślić coś więcej
>
> --
> Dominik

No właśnie :-). Ale jeśli to pytanie naprawdę było na egzaminie, to
pewnikiem ma tylko jedną prawidłową odpowiedź :-).

D.

4. Data: 2006-07-13 17:52:10

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> wrote in message
> [...]
> pasożytnicze
> i niedobory pokarmowe (koza to przecież symbol biedy) po nietolerancję

a moze na tej lace roslo cos co zatrulo dziecko a koza moze jesc?

iwon(k)a

5. Data: 2006-07-13 20:42:55

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota *** napisał(a):

> No właśnie :-). Ale jeśli to pytanie naprawdę było na egzaminie, to
> pewnikiem ma tylko jedną prawidłową odpowiedź :-).
Nie ma prawidłowej odpowiedzi. Problem w tym, że to jest typowe
dziwactwo profesorskie. Tylko trzeba mieć naprawdę dużo odwagi, aby
wejść z profesorem w dyskusję na egzaminie i powiedzieć mu, że nie
wszyscy mają takie same skojarzenia jak on. Odpowiedzi jest wiele.
Gdyby to nie był egzamin odpowiedział bym-
dziecko cierpi na syndrom sieroty,
albo dziecko leży obok kozy, bo matka/opiekunka tam je zostawiła.
Wyciąganie tak daleko idących wniosków z tak skąpo opisanej sytuacji
jest przegięciem.
Natomiast na egzaminie bym się mocno spocił i zastanawiał, jakie ploty
słyszałem o tym profesorze i co jest jego konikiem ;)

Pozdrawiam.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE

pawelek79NIE-SPAMOWAĆ<MAŁPA>o2.pl

6. Data: 2006-07-14 05:31:31

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ""Paweł W."" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

| Natomiast na egzaminie bym się mocno spocił i zastanawiał, jakie ploty
| słyszałem o tym profesorze i co jest jego konikiem ;)

Wszystko zależy od osoby.
Pamiętam swój egzamin z chirurgii gdzie egzamin był właśnie dyskusją na
podobnie rzucone pytanie. Takim zagadnieniem egzaminator ma szanse sprawdzić
Twoją wiedzę lepiej niż jednym konkretnym pytaniem a dodatkowo ma szansę
sprawdzić logikę Twego myślenia co na moim roku niektórym studentkom
sprawiało wyraźne kłopoty. Nauka wykuć - wyklepać - zaliczyć, to marna
nauka.

Niestety na uczelni przeważali sztywni profesorowie a szczytem absurdu był
egzamin z pediatrii, gdzie prof, na zadane pytanie, oczekiwał kilku
konkretnych słów a za odpowiedź szerszą dostawało się szmatę, gdyż chyba on
nie rozumiał o co chodzi ,nie pisząc o tym, iż wiedzę miał sprzed półwiecza.

Mnie osobiście takie szerokie pytania bawią :) choć polemika z
"nieodpowiednim" profesorem jest wielkim ryzykiem, szczególnie jesli PP nie
ma racji :)

Dominik

7. Data: 2006-07-14 15:14:01

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawdzić logikę Twego myślenia co na moim roku niektórym studentkom
> sprawiało wyraźne kłopoty. Nauka wykuć - wyklepać - zaliczyć, to marna

jak to dobrze, ze studenci byli swiatli i logiczni, bo nie watpie, ze
byles w czolowce :>>>

iwon(K)a

8. Data: 2006-07-14 22:32:07

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

| jak to dobrze, ze studenci byli swiatli i logiczni, bo nie watpie, ze
| byles w czolowce :>>>

owszem - najczęściej byli bardziej logiczni
oczywiscie mnostwo bylo normalnych studentek, trzezwo podchodzących do
nauki, ale byly i takie, ktore kserowaly sobie "dane" z kilku-kilkunastu
podrecznikow a potem zasiadaly do stolu i stukaly po nocach
teoretycznie bylo to godne podziwu ale gdy przychodzilo do egzaminu i taki
"stukacz" otrzymywal pytanie rzucone swobodniej, niz to ujmowaly listy pytan
egzaminacyjnych, to zapadala cisza i ujrzec mozna bylo jedynie przepiekna
glebie zdziwionych i przerazonych zarazem oczu studentki

czesc profesorow w takich oczach sie topila a czesc brutalnie przechodzila
do rzeczywistosci, stawiajac pałe w index :)

samo zycie

dominik

9. Data: 2006-07-15 07:13:53

Od: squi <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gburek napisał(a):
> [...]
>
> czesc profesorow w takich oczach sie topila a czesc brutalnie przechodzila
> do rzeczywistosci, stawiajac pałe w index :)

jakos nie wierze, ze tylko STUDENTKI mialy tego rodzaju problemy, a
wszyscy studenci byli logiczni i superinteligentni..:) studiuje medycyne
i z doswiadczenia wiem, ze z mysleniem u facetow tez bywa roznie:p

aga

10. Data: 2006-07-15 10:40:18

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "squi" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

| jakos nie wierze, ze tylko STUDENTKI mialy tego rodzaju problemy, a
| wszyscy studenci byli logiczni i superinteligentni..:) studiuje medycyne
| i z doswiadczenia wiem, ze z mysleniem u facetow tez bywa roznie:p

ależ ja wcale temu nie przecze natomiast nie spotkalem jeszcze zadnego
studenta - szalonego stukacza, faceci podchodza do studiow nieco
"rozsadniej" :)
tak to przynajmniej u mnie wygladalo :)

ale tak w ogole to juz zupelny OT

dominik

krótkowzrocznosc a wysilek fizyczny
Wielka prosba - rozszyfrowanie wynikow krwi.
TORBIEL? W NERCE! u malucha
krew z zęba, dziąsła?
MXD