OWULACJA - Jak stwierdzic przy nieregularnym miesiaczkowaniu?

1. Data: 2003-12-16 10:55:09

Temat: OWULACJA - Jak stwierdzic przy nieregularnym miesiaczkowaniu?
Od: "Monique" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2003-12-16 13:06:09

Od: "MAGDALENA LIS" <magda.{nospam}@infostar.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2003-12-16 13:18:08

Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> > mam pytanie:
> > jak stwierdzic kiedy wystepuje owulacja
> > jesli miesiaczki sa nieregularne?
> > Wiem, ze sa testy,
> > ktore wskazuja poziom(czegos tam),
> > a czy sa jakies inne metody?
> > Prosze o pomoc i z gory dziekuje!
>
> Dołączam się do tego pytania.

Może być pomocna tradycyjna metoda objawowo-termiczna (wygląd śluzu +
skoki temperatury). Chociaż jak wiadomo ma ta metoda pewne mankamenty.
Niektóre kobiety mają też specyficzny dla nich ból owulacyjny.
--
Pozdrawiam, Madzia S.

"Spróbuj po prostu żyć. Rozpamiętywanie jest zajęciem starców." -
Paulo Coelho

4. Data: 2003-12-16 13:24:54

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak stwierdzic kiedy wystepuje owulacja
> jesli miesiaczki sa nieregularne?

Hej!
objawy owulacji - posrednie (bo bezposrednie dowody na to, ze doszlo do
owulacji w danym cyklu to ciaza i uwidocznienie kom jajowej w laparoskopii):
- zmiana charakteru sluzu szyjkowego - w okresie owulacyjnym sluzu jest
wyraznie wiecej, jest przezroczysty, ciagnacy - zalezy to od obecnosci
estrogenow. Po owulacji cialko zolte zaczyna tworzyc progesteron, ktory
powoduje zmiane charakteru sluzu - staje sie on metny, bialawy, slabo
rozciagliwy (niesprzyjajacy wedrowce plemnikow i zaplodnienu)
- zmiana podstawowej temp. ciala - wspomniany wyzej progesteron powoduje
podwyzszenie o ok 0,5 stopnia podstawowej temp ciala (mierzonej kazdego dnia
cyklu o tej samej porze, tym samym termometrem i w tym samym miejscu - tzn
pod jezykiem lub w przedsionku pochwy). W cyklu, w ktorym nastapila owulacja
widoczny jest charakterystyczny dwufazowy uklad temperatur (warto sobie
robic wykres) - w pierwszej fazie cyklu nizsze, a potem w drugiej -
lutealnej (trwajacewj 12-14 dni) wyzsze.
- bol owulacyjny - ostry krotkotrwaly bol w podbrzuszu po stronie tego
jajnika, ktory w danym cyklu uwalnia kom jajowa - ale nie kazdy go odczuwa
- plamienie owulacyjne - moze wystapic lekkie plamienie z drog rodnych
(raczej zmiana koloru sluzu niz jakies krwawienie)

ale sie rozpisalam
w tej chwili wiecej nie pamietam
powodzenia w poznawaniu swojej fizjologii
Myszka

5. Data: 2003-12-16 15:03:23

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - plamienie owulacyjne - moze wystapic lekkie plamienie z drog rodnych
> (raczej zmiana koloru sluzu niz jakies krwawienie)

Oj. z tym sie nie zgodze. Druga faza charakteryzuje sie tym, ze nie
wystepuje prawie zadna wydzielina, a jezeli to bardzo skapo. Jezeli jest
krwawa, a jeszcze nie jest to termin miesiaczki i nie przyjmuje sie
hormonalnych srodkow antykoncepcyjnych - nalezy udac sie do lekarza.
Krwawienie poza miesiaczka nie spowodowane hormonalnymi zmianami, moze byc
spowodowane zaawansowana nadzerka.

Pozdrawiam
Anka

6. Data: 2003-12-16 15:07:39

Od: "Mermaind" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goha" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> w tej chwili wiecej nie pamietam
> powodzenia w poznawaniu swojej fizjologii

Więcej można znaleźć np. tu : http://www.lmm.pl/npr/index.html

Pozdrawiam
Jola

7. Data: 2003-12-16 15:26:24

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

testy owulacyjne (np. bodajże clear plan) oraz obserwacja (opisnana juz w
innych postach)

8. Data: 2003-12-16 16:05:53

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krwawienie poza miesiaczka nie spowodowane hormonalnymi zmianami, moze byc
> spowodowane zaawansowana nadzerka.
>
> Pozdrawiam
> Anka

hej!
napisalam, ze chodzi o plamienie, a nie o krwawienie
wg np prof Pawelczyka z AM Poznan jest to objaw owulacji, ale jak pisalam
nie wystepuje czesto
pzdr
Myszka

9. Data: 2003-12-16 16:07:47

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

aha
nie ma wystepowac w drugiej fazie cyklu, tylko w okresie
okolowulacyjnym
pzdr raz jeszcze
Myszka

10. Data: 2003-12-16 20:04:43

Od: "Mermaind" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka Łazowska" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

> Oj. z tym sie nie zgodze. Druga faza charakteryzuje sie tym, ze nie
> wystepuje prawie zadna wydzielina,

To zależy jak się dzieli cykl. W NPR spotkałam się z podziałem na trzy fazy:
faza I - niepłodność przedowulacyjna, faza II - okres płodności (i owulacja)
i faza III - niepłodność poowulacyjna.
Więc faza druga jak najbardziej charakteryzuje się występowaniem wydzieliny.
W okolicach owulacji jest jej zdecydowanie najwięcej. :)

Oczywiście wizyta u ginekologa jak najbardziej, co nie zmienia faktu, że w
literaturze fachowej NPR (ja mam z 1994 r. może się coś zmieniło?)
plamienie uznaje sie za jeden z objawów wskazujących na okres największej
płodności.

Pozdrawiam
Jola

hormony tarczycy