Obudowanie schodów drewnem?-PORADZCIE...

1. Data: 2003-09-23 07:21:41

Temat: Obudowanie schodów drewnem?-PORADZCIE...
Od: Piotr Zet <a...@...sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Mam schody wewnętrzne z lastrika.
Lastriko chyba ze 20 lat nie czyszczone, był na nim jakiś
dywanik, więc jeszcze nawet nie udało mi się zedrzeć śladów
po taśmie dwustronnej...
No i jest pomysł, co by to obudowac drewnem. Ale:
-stolarz "zaspiewał" 250PLN za stopień , co mnie lekko zbiło z nóg,
ale może to normalna cena w Krakowie (materiał-dąb)?
-trzeba skuć wystające krawędzie schodów, co w zasadzie wiąże się
z ich zniszczeniem

Ja zatem wolałbym jednak jakoś doczyścić te schody i dać wykładzinę,
ale żona strasznie sie napaliła na to drewno...
Może jakieś argumenty za i przeciw ?
I co z tą ceną, czy to faktycznie musi tyle kosztować ?!

FUT warning: pl.rec.dom
--
Piotrek, priv: ctx13atwupe.peel
"It's better to keep your mouth shut and be thought a fool

1. Data: 2003-09-23 07:57:54

Temat: Re: Obudowanie schodów drewnem?-PORADZCIE...
Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I co z tą ceną, czy to faktycznie musi tyle kosztować ?!

Za dab ciezko jest. 250 zl to raczej typowa cena. Za sosne to juz
ponizej 100 zl zejda.

1. Data: 2003-09-23 07:58:44

Od: Piotr Zet <a...@...sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Recently KrzysiekPP wrote:
> Za dab ciezko jest. 250 zl to raczej typowa cena. Za sosne to juz
> ponizej 100 zl zejda.

Zgadza, się można tańsze drewno ale na schody to chyba lepiej
nie ryzykować. Chyba, że kupimy dużo kapci "gościnnych" ;-)

1. Data: 2003-09-23 14:54:14

Od: "cxtrd" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zet" <a...@...sygnaturce> napisał w wiadomości
> -stolarz "zaspiewał" 250PLN za stopień , co mnie lekko zbiło z nóg,
> ale może to normalna cena w Krakowie (materiał-dąb)?

W trojmiescie sa ceny podobne.Stolarz zaspiewal mi za 18 stopni w debie z
jego materialem 7,5 tys wiec mu naplulem na warsztat i wyszedlem Ale
powaznie .Bardzo ladnie wygladaja schody drewniane ale jesli dom jest dla
was a nie odwrotnie to czasami zdarza sie ze bedziesz po nich chodzil w
butach i dosc szybko lakier sie zetrze.Obojetnie jaki byl by dobry.Wyjsciem
sa dywaniki na kazdym ale w takim razie po co je robic z drewna ?
Wg mnie sosny nie ma po co klasc bo jest mieka i z nowu Ty jestes dla
schodow a nie odwrotnie.Ladne sa ksztaltki schodowe ale dosc drogie i z
wysokoscia sie nie wyrobisz przy wejsciu na pietro (chyba zeby skuwac)
Wyjsciem jest oblozenie terakota i zakonczenie mosiezna listwa.Moze nie tak
ladnie ale estetycznie i funkcjonalnie
Pozdrowienia

1. Data: 2003-09-23 15:55:48

Od: "arTii" <s...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

!UWAGA! adres e-mail w nagłówku jest antyspamowy
Właściwy adres e-mail znajdziesz w stopce!

W news:q8Zbb.58389$hd6.522302@news.chello.at, cxtrd nabazgrał(a):
> [...]
> butach i dosc szybko lakier sie zetrze.Obojetnie jaki byl by
> dobry.Wyjsciem sa dywaniki na kazdym ale w takim razie po co je robic z

Po to, że dywaników nie kładziesz na całej szerokości schodów, a tylko
w miejscach gdzie się najczęściej staje - czyli środek szerokości
i bliżej brzegu trepa.

> Wg mnie sosny nie ma po co klasc bo jest mieka i z nowu Ty jestes dla
> schodow a nie odwrotnie.

Hmmm ciekawe, jakieś 12 lat temu zrobiliśmy z ojcem takie schody
i nie widze żadnych problemów. Materiał-Sosna grubość około 3 cm.
Lakier się nie wyciera gdyż są położone dywaniki (takie małe na
środek szerokości każdego trepa)
Wszystko jednak zależy od pozostałego wystroju wnętrza.
Jeśli jest tam boazeria, to lastrik nie pasuje, zaś jeśli
co innego - to niech się wypowiedzą esteci gdyż u mnie z tym ciężko :-)

--
____________ artii(at)abc-service(dot)com(dot)pl -+- GG #14211
_ _ | . . ---+++ http://www.abc-service.com.pl +++---

1. Data: 2003-09-23 16:20:19

Od: "cxtrd" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po to, że dywaników nie kładziesz na całej szerokości schodów, a tylko
> w miejscach gdzie się najczęściej staje - czyli środek szerokości
> i bliżej brzegu trepa.

Serio? Nie wiedzialem :-)
Pozdrowienia

P.S Masz moze namiary na sklep gdzie sprzedaja filcowe ochraniacze na buty
(typu muzealniki) , pokrowce na fotele i krzesla,ochraniacze na porecza
schodowe (strasznie sie wycieraja) folie na dywany nakladki na pokretla
kranow itp ?

gdzie najtaniej welna mineralna lub wata szklana
robaki w kuchni
Wanna z hydromasażem, podświetlana, nowa [spam] [sprzedam]
jak to jest z tym klinkierem ?
Fotel obrotowy