Oczkow wodne a rynna

11. Data: 2003-03-26 17:54:52

Temat: Re: Oczkow wodne a rynna
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal <s...@s...pl> wrote:
> :)
> oczywiscie wszystko rzecza skali
> ale rozwaz
> ze w naturalnych szbiornikach woda zasilajaca to glownie deszczowka
> ale ryby i rosliny wola bardziej miekka niz twarda wode

Nie jestem ichtiologiem ale wydaje mi się, że w zbiornikach to przesącza się
dużo minerałów z gruntu, itp, utwardzając wodę. Natomiast taka z rynny, to
czysty i duży "zastrzyk" b.miękkiej wody.
Trzeba by spytać karasia...
Moon

12. Data: 2003-03-26 19:41:40

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

McZapkie napisał(a) w wiadomości: ...
>dachowka ceramiczna

No to nie widze przeciwwskazan ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

13. Data: 2003-03-26 19:51:49

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Moon napisał(a) w wiadomości: ...
>Jeżeli oczko miałoby tylko być zasilane deszczówk? to bym odradzał.

Co szkodzi miekka woda w stawie? Widziales kiedys jeziora na torfowiskach?

Pozdrawiam,
Bpjea

14. Data: 2003-03-26 21:09:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

16. Data: 2003-03-26 21:09:11

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

15. Data: 2003-03-26 21:09:11

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

17. Data: 2003-03-26 22:34:17

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam nastepujace pytanie - czy dopuszczalne jest
> doprowadzenie wody z rynny do oczka wodnego?

Dopuszczalne, lecz pod kilkoma warunkami.
1. Woda spływa z rynny do systemu odstojników (dwie lub trzy beczki połączone
w szereg), skąd wypływa do strumienia (czym dłuższy tym lepszy).
2. W strumieniu powinno się posadzić kilka "żarłocznych" roślin wodnych np.
Oczeret jeziorny (Schoenoplectus lacustris, kosaciec zółty (Iris pseudacorus),
jako mini oczyszczalnia glebowo - korzeniowa.
3. Deszczówka powinna płynąć w strumieniu jak najwolniej.

> U podnoza wzgorka na ktorym jest dom planuje
> zrobic oczko wodne, a odprowadzenie wody
> zrobilem w takiej kaskadzie kamiennej,
> planuje sobie zrobic pompke ktora bedzie
> generowac strumyczek wzdluz tej kaskady,
> a w czasie deszczu czujnik bedzie ja wylaczal
> i oczko wodne bedzie robic jako zbiornik
> retencyjno-przelewowy, oczywiscie po droddze jakis filtr
> na liscie ktore zreszta w rynnie nie zalegaja bo sa siatki
> na rynnie.

Strasznie to skomplikowane, te kaskady kamienne, pompki, czujniki
filtry na liście, zbiorniki retencyjne. Według mnie wystarczy w zupełności
układ :oczko -> filtr biologiczny (tu pompa) -> strumień -> oczko. Zasilenie
deszczówką na początku strumienia. Zasilenie samą deszczówką nie będzie
wystraczajace trzeba mieć jeszcze inne, podstawowe, zasilenie w wodę. Starajmy
nie komplikować sobie życia, twórzmy prościej i bardzej naturalnie, nasze
stawiki, oczka i strumienie. Tu moja sugestia, nie twórzmy stawów i strumieni
wysokogórskich (całe tony różnorakiego kamienia) na np. nizinach Mazowsza.

> Ale czy kwasne deszcze oraz betonowe loze kaskady
> nie zaszkodza?

Zaszkodzi, szczególnie betonowe łoże kaskady, bo kwaśnymi deszczami nie
przejmował bym się,nie taki diabeł straszny, natomiast wapno zawarte w betonie
łoża kaskady, będzie neutralizowało pH wody (powino mieścić się w zakresie pH
6,8 do 7,5) a to z kolei doprowadzi do gwałtownego rozwoju glonów.
Zapraszam na stronę http://www.mikrojezioro.met.pl/tech/technika.html, gdzie
ogólnie wyjaśniam niektóre sprawy związane z budową strumienia i filtra
biologicznego. Na stronie flora -> glony, również wszystko o glonach, skąd się
biorą i jak z nimi walczyć.
Pozdrawiam.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

18. Data: 2003-03-26 22:52:51

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na liscie ktore zreszta w rynnie nie zalegaja bo sa siatki
> na rynnie.
> Ale czy kwasne deszcze oraz betonowe loze kaskady

Fajny bajer.Ciekawe jak będzie działał podczas ulewy?:)

Pozdrawia boletus

19. Data: 2003-03-27 02:36:33

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote:

> Co szkodzi miekka woda w stawie? Widziales kiedys jeziora na
> torfowiskach?

Nie wiem na pewmo ale wydaje mi się, że na torfowiskach to "bezrybie" raczej
jest... są różne traszki, żaby, patyczaki i tryliony larw komarów... Ale
jakoś skojarzyłem, że oczko - to rybki różne, itp... A może ktoś woli takie
małe bagienko koło domu:)
Moja babcia dawno temu miała koło chałupy gnojówkę - taki archetyp oczka (he
he) i żyły w niej żaby. Jakieś życie - jak widać - wszędzie się zagnieździ!
Moon

20. Data: 2003-03-27 10:49:58

Od: McZapkie <M...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@o...pl popelnil byl nastepujacy tekst:

: Dopuszczalne, lecz pod kilkoma warunkami.
: 1. Woda sp?ywa z rynny do systemu odstojnik?w (dwie lub trzy beczki po??czone
: w szereg), sk?d wyp?ywa do strumienia (czym d?u?szy tym lepszy).
: 3. Deszcz?wka powinna p?yn?? w strumieniu jak najwolniej.

: Strasznie to skomplikowane, te kaskady kamienne, pompki, czujniki
: filtry na li?cie, zbiorniki retencyjne.

No zaraz, przeciez to realizacja Twoich postulatow.
Kaskady sa nie tylko po to, zeby bylo ladnie i szemralo,
ale zeby spowolnic plyniecie wody (zeby sie nie rozpedzala).
Woda ma do pokonania jakies 2m w pionie.

: Tu moja sugestia, nie tw?rzmy staw?w i strumieni
: wysokog?rskich (ca?e tony r??norakiego kamienia) na np. nizinach Mazowsza.

To mi nie grozi :)

:> Ale czy kwasne deszcze oraz betonowe loze kaskady
:> nie zaszkodza?

: Zaszkodzi, szczeg?lnie betonowe ?o?e kaskady,

hmmm, to pech bo juz jest gotowe w polowie.
Moze pokryc jakas glina albo warstwa betonu z glina?
Gliny mam po uszy (jak byla budowa to na wiosne
malo mnie nie wessalo, stracilem buta :)

: bo kwa?nymi deszczami nie
: przejmowa? bym si?,nie taki diabe? straszny, natomiast wapno zawarte w betonie
: ?o?a kaskady, b?dzie neutralizowa?o pH wody (powino mie?ci? si? w zakresie pH
: 6,8 do 7,5) a to z kolei doprowadzi do gwa?townego rozwoju glon?w.

tu czegos nie rozumiem, bo ktos wyzej pisal ze wlasnie jak jest zakwaszona
to glony zakwitaja.

: Zapraszam na stron? http://www.mikrojezioro.met.pl/tech/technika.html, gdzie
: og?lnie wyja?niam niekt?re sprawy zwi?zane z budow? strumienia i filtra
: biologicznego. Na stronie flora -> glony, r?wnie? wszystko o glonach, sk?d si?
: bior? i jak z nimi walczy?.

Dzieki, poczytam sobie.

Pozdrawiam,
MC

--
http://www.kolej.pl/~mczapkie
Anti-spam fake address, glue 'o' to k_lej

fikus beniamin
Co sadzic???
Ziemia do ogrodu.
Przesadzanie drzewa