Od zawsze zboczeni

1. Data: 2014-11-01 20:34:20

Temat: Od zawsze zboczeni
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkie te fakty i przykłady stanowią małą kroplę w potopie szaleństwa, jaki zalał
Europę na kilka stuleci, kiedy w okrutny sposób mordowano ludzi mówiąc im, że czyni
się to w imię Boga, miłości i zbawienia. Kiedy rozmodleni oprawcy nazywali swe ofiary
synami i córkami, woda święcona mieszała się z krwią, a zapach kadzideł czuć było
palonym ludzkim ciałem.

"Młot na czarownice" składa się z trzech części. Pierwsza opisuje sposoby wykrywania
czarownic, druga zajmuje się różnymi rodzajami czarów i podaje sposoby ich
zwalczania, a trzecia stanowi szczegółowy podręcznik dla inkwizytorów i sędziów
zajmujących się procesami o czary. Z tego podręcznika pochodzi poniższy fragment:

Procedura prowadzenia przesłuchania ma być następująca. Po pierwsze strażnik powinien
przygotować narzędzia tortur, następnie obnażyć więźnia (jeśli jest to kobieta,
będzie wcześniej obnażona przez inna kobietę, sprawiedliwą i cieszącą się dobrą
opinią). Służy to temu, ażeby udaremnić możliwość ukrycia w odzieniu sił czarcich,
które mogą być w nim posiane - czarownice często, nauczone przez Diabla, przyrządzają
taki preparat z ciał nieochrzczonych dzieci.

No tyle wystarczy, ale co widzimy, gdybym ja jakieś babie wmawiał, że ma się rozebrać
bo w ubraniu ma szatana, to za kogo by mnie wzieła, za zboczeńca?