Odcięcie się od ogrzewania SM

1. Data: 2003-01-18 08:23:30

Temat: Odcięcie się od ogrzewania SM
Od: "Niki^:^" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów chciałbym odciąć się od ogólnego ogrzewania CO w bloku
Spółdzielni Mieszkaniowej. Mam własnościowe M mieszczące się na ostatnim IV
piętrze, może znacie jekieś przepisy które by zezwalały na takie odcięcie
aby nie płacić przez cały rok za CO tylko przez sezon. Proszę o propozycje.
Pozd. Niki^:^

1. Data: 2003-01-20 09:38:35

Temat: Re: Odcięcie się od ogrzewania SM
Od: "Niki^:^" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> IV
> propozycje.
>

> Proponuje placic tylko przez sezon grzewczy, za to podwojna stawke,
wyjdzie
> na to samo.
>
> MarcinP

Dzięki za dowciapność ale takich propozycji nie oczekiwałem

1. Data: 2003-01-20 09:40:54

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-01-20 09:58:46

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Niki^:^" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> piętrze, może znacie jekieś przepisy które by zezwalały na takie odcięcie
> aby nie płacić przez cały rok za CO tylko przez sezon. Proszę o

Instalacja CO jest częścią wspólna i nie możesz się odłączyć. Możesz
zakręcić kaloryfery, będziesz miał "zero" na liczniku".

Po za tym i tak musisz płacić za ogrzewanie części wspólnej: klatki
schodowej itp.

Dominik Jan Domin

1. Data: 2003-01-20 11:06:04

Od: "TB" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> odcięcie

> wyjdzie

> Dzięki za dowciapność ale takich propozycji nie oczekiwałem

Czesc
Dbając o swój egoistyczny interes powinieneś być ostatnim który wpadnie na
taki pomysł.
Chodzi o to, że inni mają przepływ ciepła od sąsiadów z każdej strony
budynku, ty mieszkając na ostatnim piętrze masz nad sobą tylko kosmos i
straty ciepła.
Czy sądzisz, że wspólne rachunki za ogrzewanie są zawyżane?.
Jeśli płacisz proporcjonalnie do metrażu mieszkania to reszta mieszkańców
dopłaca do ciebie.
TB

1. Data: 2003-01-20 11:36:36

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za dowciapność ale takich propozycji nie oczekiwałem

Sorry Winetou ! Ale to nie moja wina.
W niektorych spoldzielniach koszty sa rozlozone na caly rok,
w innych skumulowane tylko przez sezon grzewczy.
Pytanie powinno byc jak obnizyc koszty.
Ale jak sam napisales to jest SM a nie prywatny domek,
a spoldzielnia rzadzi sie swoimi prawami.
Spotkaj sie z innymi czlonkami, pogadajcie, poszukajcie innego
(wspolnego) rozwiazania. Moze podzielniki zalatwia sprawe i
obnizenie kosztow. Nic innego nie wykombinujesz.
Nawiasem mowiac, u mnie wyglada to tak ze w moim 45 metrowym
mieszkanku mam 8 zeberek, w kuchni zadnego i po 4 w pokojach, ktore
i tak sa zakrecone. Wszystko dlatego, ze pod moim mieszkaniem przebiego
wezel cieplny ktory wystarczajaco je ogrzewa. Wlasciwie tez moglbym
powiedziec, ze nie potrzebuje ogrzewania i wlasciwie nie wiem za co mam
placic.

pozdrowienia
MarcinP

1. Data: 2003-01-20 12:50:01

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piętrze, może znacie jekieś przepisy które by zezwalały na takie odcięcie
> aby nie płacić przez cały rok za CO tylko przez sezon. Proszę o

Nie, ale znam przepisy ktore na to nie pozwalaja -> prawo spoldzielcze.

Zaslav

1. Data: 2003-01-20 19:56:06

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:b0gr14$dso$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "Niki^:^" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> IV
> propozycje.
>
> Nie, ale znam przepisy ktore na to nie pozwalaja -> prawo spoldzielcze.

Dodatkowo polecam poszukac wyroku sadowego z Kielc. Lokator przegral.

Karol

1. Data: 2003-01-20 22:59:02

Od: "Leszek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote...

> Użytkownik "Mariusz Wołek" <

> Dodatkowo polecam poszukac wyroku sadowego z Kielc. Lokator przegral.

A gdyby
1) Utworzyli wspolnote mieszkaniowa (1 klatka) i odlaczyli sie od
spoldzielni
2) Udowodnil, ze SM nie spelnia swojego obowiazku i woda na ostatnim
pietrze jest za zimna?

Best regards
---------------------
Leszek Olech - POLAND

1. Data: 2003-01-21 12:10:25

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <W...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

u mnie polowa kosztow ogrzewania to koszt gotowosci SPECU (czy jak to sie
tam teraz nazywa)
do dostarczania ciepla

krotko mowiac, ludzie zaczeli oszczedzac, a koszty przedsiebiorstw sa takie
jaki sa (nie wiem czy ktos je racjonalizuje)
wiec jesli jest mniejszy pobor spada zysk, a straty sa dalej. wiec co? nie
mozna w nieskonczonosc podnosic cen
wiec trzeba dac jakis element ceny nie zalezny od poboru. W tej sytuacji
SPECOWI wisi czy ja grzeje czy nie
i tak wezmie swoje. Oczywiscie jakas oplata za gotowosc swiadczenia mogla by
byc, ale NIE POLOWA CENY
w normalnym roku (pod wzgledem temperatury zima). Podzielniki to tez
nienajlepszy pomysl
wtedy koszt ogolny (pobor ciepla na wezle) jest dzielony wg podzielnikow,
ktore tak naprawde nie wiadomo co mierza
(jakos tam rozumiana ucieczke ciepla z grzejnika) i dalej nie wiadomo jakie
sa straty ciepla w obrebie budynku
ile idzie na garaze, klatki schodowe piwnice itp. Czyli nie wiadomo jak to
racjonalizowac.

mm zdaniem tylko mierniki poboru ciepla maja sens. Wiem ile ciepla pobralem,
a cena moze nie byc jednakowa dla wszystkich
tz np. na poddaszu placa mniej za jednostke (bo im wiecej ucieka), a w
okolicy wezla cieplnego wiecej (bo grzeje ich z zewnatrz)
ale kazdy wie ile ciepla pobral i latwo policzyc ile ciepla poszlo na straty
lub cele techniczne.

pozdrawiam WM

Wynagrodzenie zarządcy we wspólnocie mieszkaniowej
płyta gazowa- antracytowa
wentylacja mechaniczna
zmywarka ARDO LS 9291- ile soli sypac?
Sprzedaż mieszkania (podatek itp.)