Odkurzacz bezworkowy - panasonic ?

1. Data: 2006-06-30 20:58:02

Temat: Odkurzacz bezworkowy - panasonic ?
Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zastanawiam sie nad kupnem odkurzacza i rozwazam pewnien model Panasonica,
mianowicie
http://wwww.panasonic.pl/oferta.php?prod=2355
Potrzebuje malego odkurzacza zeby latwo go bylo przenosic po domu, ten model
do tego idealnie sie nadaje.
Mam natomiast pytanie dotyczace technologii bezworkowej z filtrem HEPA - jak
to sie sprawdza?
Czy warto zaplacic troche wiecej i miec odkurzacz w to wyposazony czy moze
to tylko bajer i nie warto tym sie zajmowac.
Byc moze ktos juz uzywa ten model odkurzacza albo wczesniejszy
http://wwww.panasonic.pl/oferta.php?prod=2356 i moglby sie podzielic
wrazeniami?

pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2006-06-30 21:10:02

Temat: Re: Odkurzacz bezworkowy - panasonic ?
Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <l...@p...onet.pl_USUN_TO> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Zastanawiam sie nad kupnem odkurzacza i rozwazam pewnien model Panasonica,
> mianowicie

Być może miałem pecha, być może Panasonic tak ma, być może się zmienił, ale
jestem zły na nich więc napiszą swoją subiektywną ocenę o jedynym odkurzaczu
Panasonica jaki używałem (i na pewno nie będzie ich więcej ;-)
To nie model bezworkowy, tylko zwyczajny z papieorwymi workami, ale
starannie wybrany bo z filtrami, dużą siła ssania, sporym zasięgiem etc.
Mniej więcej po roku używania zaczęły się zacierać kółka i jest problem z
ciągnięciem drania (czyszczę ale wystracza na kilka razy i zbiera cholera
wie co i się zacina).
Rura popękła, rączką tudzież - nowa rura + rączka to coś koło 200 zł, sama
rączka (bo rura dobrze się trzyma z taśmą klejąca) 90 (bez usługi wymiany).
Trzecia i ostatnia wada to niesamowity hałas jaki z siebie wydaje, nigdy nie
był specjalnie cichy ale od pewnego czasu to startujący samolot.
Użytkowany wszytskiego 5 lat.

--
ZZ@private

3. Data: 2006-06-30 21:28:16

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbyszek Zarzycki" <> napisał w wiadomości

> Być może miałem pecha, być może Panasonic tak ma,
(...)
> Użytkowany wszytskiego 5 lat.

przegladalem dzisiaj archiwum usenetu i w zasadzie chyba na kazda marke
zdarzaly sie narzekania. Wiem, ze Panasonic nie specjalizuje sie w
odkurzaczach, wiec tez nie spodziewam sie zadnych cudow. Dla mnie za
panasoniciem przemawia tylko to, ze jest maly (latwo go przenosic), ma
jakies nowinki techniczne (filtr HEPA) i cena jest konkurencyjna w stosunku
do innych.
A wracajac do Twojego problemu to 5 lat uzytkowania to chyba calkiem sporo
jak na odkurzacz? Moze po prostu swoje juz zassal swoje i teraz powinien
przejsc na emeruture ;)

Tomek

4. Data: 2006-07-01 00:15:19

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz napisał(a):
> Mam natomiast pytanie dotyczace technologii bezworkowej z filtrem HEPA -
> jak to sie sprawdza?
Technologia bezworkowa akurat z filtrem hepa nie ma wiele wspolnego.
Filtr hepa to filtr ZA silnikiem/wentylatorem ktory ma zatrzymac
najdrobniejsze pozostalosci filtrowania smieci. Filtr w samym
"smietniku" to filtr z tworzywa o bardzo drobnej siatce, zabezpieczajacy
silnik przed zasyfieniem.
Bezworkowosc moze miec 2 postacie - "efekt cyklonowy" czyli wyrzucanie
smieci przez sile odsrodkowa z powietrza ktore kreci sie bardzo szybko
plynac przez pojemnik; oraz przepuszczanie powietrza ze smieciami przez
wode, w ktorej wszystkie drobinki powinny zostac uwiezione.

> Czy warto zaplacic troche wiecej i miec odkurzacz w to wyposazony czy
> moze to tylko bajer i nie warto tym sie zajmowac.
Powiem tak - mam bezworkowy LG (~400zl) oraz workowy "przemyslowy" -
faktycznie bezworkowy ma ogromna sile ssania choc jest maly - ale ma
tyle minusow ze plusow zza nich nie widac. Pisalem jakis czas temu tutaj
o tym. Za ~500zl mozna kupic workowy odkurzacz, ale ktorego nie slychac
podczas pracy.
Cala "akcja bezworkowa" dziala sprawnie pod warunkiem ze przez zbiornik
plynie powietrze z duza predkoscia. Gdy predkosc spada - smieci
przyklejaja sie do wewnetrznego filtru, zatykajac go natychmiast.
Totalnie nie nadaje sie do odkurzania pylu typu gips, wiercenie w
scianie/w cegle, rozsypany toner, maka i inne najdrobniejsze pyly, ktore
sa zbyt lekkie by sila odsrodkowa w zbiorniku wrzucila je do innych
smieci, po prostu oklejaja filtr i przestaje ciagnac.
Gdy odkurzacz zlapie przypadkiem jakis pasek folii/papieru - zaraz owija
nim wewnetrzny filtr, spada ciag i cala zawartosc smietnika sie okleja
na filtrze...
Gdy przypadkiem odkurzasz np bez koncowki, lub z koncowka "ssawka", i
nie otworzysz "obejscia" w raczce (pogarszajacego ssanie, ale
zapewniajacego ciagly przeplyw powietrza) - to jedno mocne "dossanie"
sie do dywanu czy fotela i znow spadek przeplywu (i zanikniecie
wirowania w smietniku) powoduje oklejenie filtru i zatkanie, koniecznosc
czyszczenia/plukania...

Jak na razie - nie udalo mi sie NIGDY przez prawie rok uzywania
zaladowac zbiornika do 1/5 pojemnosci oznaczonej maks - bo wczesniej juz
filtr zatkany, a bywa ze po 3minutach odkurzania filtr sie zapcha i koniec.

Albo taki odkurzacz powinien miec jakis automatyczny bypass przy
wzroscie podcisnienia, albo caly ten pomysl jest o kant tylka rozbic.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

5. Data: 2006-07-01 05:13:04

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2006-06-30 23:28, Niejaki/a Tomasz bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> A wracajac do Twojego problemu to 5 lat uzytkowania to chyba calkiem
> sporo jak na odkurzacz? Moze po prostu swoje juz zassal swoje i teraz
> powinien przejsc na emeruture ;)

Sporo ? Mi wlasie ostatnio padl garazowy odkurzacz, ktory jeszcze
dziadkowie uzytkowali. Po 37 latach odszedl w kraine szczesliwosci ;-)

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

6. Data: 2006-07-01 05:57:30

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam Dysona -cyklon i HEPA, od kilu miesięcy.Od paru dni mam remont i
właśnie odkurzałam pył po kuciu. Jest rewelacyjny. Siła ssania nie spada.
Co prawda tym pyłem nie zapełniłam zbiornika, ale przy normalnym odkurzaniu
nawet napchanie na full nie powoduje spadku ciągu. Filtrów się nie wymienia,
jeden się płucze i pewnie zrobię to po remoncie.Wcześniej miałam wodnika.
Jedyny minus to ssawka, która ma przysłonięte otwory i okropnie piszczy przy
papierkach,reklamówkach itp.

7. Data: 2006-07-01 09:39:19

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

TMK napisał(a):
> Mam Dysona -cyklon i HEPA, od kilu miesięcy.
No ale nie ma co porownywac dysona i lg. Ja lg kupilem bo chcialem w
koncu porzadny odkurzacz, w miare cichy i zeby plastiki sie nie
rozpadaly po miesiacu, jak w tanich odkurzaczach z biedronki. A ze
trafilem na bezworkowy to troche przypadek.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

8. Data: 2006-07-01 14:40:53

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak na odkurzacz? Moze po prostu swoje juz zassal swoje i teraz powinien

Sporo to jest 15 lat bezawaryjnej pracy.

Tomek

9. Data: 2006-07-01 20:16:27

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> No ale nie ma co porownywac dysona i lg. Ja lg kupilem bo chcialem w koncu
> porzadny odkurzacz, w miare cichy i zeby plastiki sie nie rozpadaly po
> miesiacu, jak w tanich odkurzaczach z biedronki

ROTFL, jakim cudem odkurzacze z jednej fabryki i jednej taśmy produkcyjnej
mają się różnić?
Jakby nie patrzeć to LG jest tanim sprzętem koreański i koniec.

--
ZZ@private

Materace
Komandor, Senator czy Indeco