Odnawianie starych mebli

1. Data: 2001-08-30 01:14:50

Temat: Odnawianie starych mebli
Od: YooZ <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, że to może OT ale bardzo mi zależy na tym,
żeby odnowić stare meble, w tym te które stoją w
OGRODZIE. Chciałem znaleźć na sieci jakieś kilka
porad jak to zrobić, ale w większości to
ogłoszenia firm zajmujących się tym znalazłem. A
ja chcę to zrobić sam. Tyle że nie wiem co i jak
i z czym się je. Jakby ktoś mógł polecić jakiś
link na sieci, albo garść informacji na przykład w
zeskanowanej książce, to bardzo będę wdzięczny.

Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za ten OT

YooZ
--

Konkurs!!!!!!!!!!!!!!!!

Patrz niżej!

Count on yourself, be proud,
Don't ask Him because He doesn't listen...
Or even if - He wont help you at all.
Help yourself, join Hare - Krischna. ;)

mailto:Y...@g...pl

also visit:

http://yooz.w.interia.pl

* Wymyśl imię dla powstającego jegomościa!!! *
* Szczegóły na stronie WWW *

2. Data: 2001-08-30 16:04:41

Temat: Re: Odnawianie starych mebli
Od: Gamon' <r...@m...sggw.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

YooZ wrote:

> Wiem, że to może OT ale bardzo mi zależy na tym,
> żeby odnowić stare meble, w tym te które stoją w
> OGRODZIE. [...]

Linka zadnego Ci nie podam, ale pwiem jak zamierzam moja stara szafe
odnowic:
1. wstepnie czyszcze z kurzu (szafa stala na uczelni w jakims
warsztacie, wiec z jasnego drewna zrobilo sie czarne)
2. wstepnie czyszcze papierem sciernym te najtrydniej dostepne miejsca
3. przejezdzam cala szafe szlifierka (wlasnie, moze ktos z wawy ma do
pozyczenia taka z podlaczeniem do odkurzacza?) tyle razy, iel to bedzie
konieczne
4. szpachluje szpachla do drewna wszystkie ubytki
5. jeszcze raz szlifuje
6. klade pierwsza warstwe lakieru
7. jeszcze raz szlifuje
8. klade dwie nastepne warstwy lakieru (moze bedzie to troche inaczej,
bo mysle o artystycznych peknieciach na powierzchni drewna - wtedfy
zamiast lakieru bedzie co trzeba).
I tak to sie robi. Jesli meble nie sa drewniane, tylko np. kute lub z
jakichs metali, to w przypadku przerzdewien robisz dokladnie tak samo -
odchodzi tylko szpachla :))))))))
Milej zabawy.

Pozdrawiam,
robal.

3. Data: 2001-08-31 11:00:14

Temat: Odp: Odnawianie starych mebli
Od: "Piotr Kieracinski" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@m...sggw.waw.pl> napisal w wiadomosci > 6. klade
pierwsza warstwe lakieru
> 7. jeszcze raz szlifuje
> 8. klade dwie nastepne warstwy lakieru (moze bedzie to troche inaczej,
> bo mysle o artystycznych peknieciach na powierzchni drewna - wtedfy
> zamiast lakieru bedzie co trzeba).

Wlasnie - zamiast lakieru na "prawdziwych" starych meblach (czyli
wartosciowych) lepiej chyba polozyc politure (szelak)?
pik

4. Data: 2001-08-31 15:21:09

Temat: Re: Re: Odnawianie starych mebli
Od: Gamon' <r...@m...sggw.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kieracinski wrote:

> Wlasnie - zamiast lakieru na "prawdziwych" starych meblach (czyli
> wartosciowych) lepiej chyba polozyc politure (szelak)?

Moj mebel nie jest wartosciowy, wiec moze chociaz sie do stylu reszty dostowac
- czyli do zniszczonych rupieci :)

Pozdrawiam,
robal.

5. Data: 2001-08-31 22:34:26

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wsztstko zależy od tego jakie i z czego są te meble ( z litego drewna,
fornirowane, pokryte lakierem czy politurą) oraz w jakim są stanie (czy mają
ubytki) .
Jeśli napiszesz o nich więcej , to Ci coś doradzę.

Pozdrawiam -Jagoda

lista przebojow troche inaczej
Prosze o pomoc
rosliny mi gina !!!