Blagam - pomozcie !!!

71. Data: 2002-01-19 02:41:44

Temat: Re: Blagam - pomozcie !!! OT
Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik alf <s...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a293cu$4k8$...@n...tpi.pl...
> ale to juz niestety bedzie ubozsze (IMO) i gorsze a co za tym idzie mniej
> zdrowe
> przeciez kura nie placze jak rozbijam skorupke jajka
> i podobnie jest z krojeniem masla i krowa - cos tu mi sie nie klei

Nie bede sie rozpisywal bo pewno ntg - zobacz sobie pl.soc.wegetarianizm.
Moge Cie tylko zapewnic, ze to temat przemaglowany wielokrotnie.
Przy produkcj mleka gina cieleta, a jajek kurczaki :(
+ warunki zycia

> nigdy nie zrozumiem osob ktore bardziej sie martwia o zwierzeta niz o ludzi
> przeciez gdyby nie zjadanie jednych przez drugich to nie bylo by zycia na
> Ziemi

nigdy nie mow nigdy ;) generalnie chodzi o to, ze czlowiek nie musi

> ale jak ty nie przechodzisz na laktoovowege to ja tez nie...

Nie pekaj! Jak Leszek skomponuje diete veganska to przechodzimy.

Pierwszy raz jak zobaczylem twojego nicka to pomyslalem
ze jestes z Animal Liberation Front :))
pozdrawiam Chaciur

72. Data: 2002-01-19 03:02:53

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna *Opty* <k...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a298t2$s5v$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "chaciur" <g...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Drobna, acz istotna poprawka:
>
> j a n i e jestem WYZNAWCĄ teorii J.K.

To widocznie nie ma w powyzszym zdaniu ani slowa o Tobie.
Nie ma sensu podnosic glosu.

> nie choruje i zamiast siedzieć w przychodni, czy leżeć i cierpieć w
> szpitalnym łóżku - siedzi z nosem w książkach). No i koło się zamyka.

Generalnie masz racje ale jak sie nad tym zastanowilem
to w szpitalnym lozku niektorzy naczytali sie niemalo ;))

> To prawda. Człowiek w wielu dziedzinach już zupełnie zatracił wrażliwość na
> cierpienia innych żywych istot, a co gorsza sam jest ich inicjatorem.
> Nie chodzi o to, by ich nie zabijać (a więc nie jeść) ponieważ one przy
> zabijaniu cierpią, ale by tak to robić, aby ograniczyć ich ciepienie do
> minimum, robić to bardziej humanitarnie, innej drogi nie ma.

Tu musze zaprotestowac - jest inna droga.

> własne prawa, bunt przeciw jej prawom niczego dobrego nie przyniesie. Należy
> ją rozumieć i zaakceptować jej prawa, co nie jest jednoznaczne z zadawaniem
> zwierzętom jakichkolwiek cierpień będących do uniknięcia.

Brawo! Chyba Cie ucaluje!

> Prawda Chaciur??? Przeproś Pszemola za pochopne i błędne oskarżenie go o
> kolaborację.

:)) 'No to wybacz i badzmy jak bracia ;)' czy te slowa nic nie znacza?

> 3. ale jest na tyle z klasą, że nawet nie próbuje tego prostować, widać
> wyraźnie nawet przez internet, że kamień do jego ręki pasuje, jak wół do
> karety. : )

Przemol ! Ty sercolamaczu! Fiu fiu

Pozdrawiam obydwoje Chaciur

73. Data: 2002-01-19 04:50:03

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a2a1g1$hi5$...@n...tpi.pl...
> Będzie to bardzo droga dieta. Problem jest też taki, że nie znam składu
> aminokwasowego pokarmów roślinnych. Gdybyś jadł żółtka, to nie było by
> problemu, bo skład mają idealny i nie trzeba nic znać. Ponadto nie mam
> żadnej kontroli nad tym co będziesz jadł. Możesz jeść niedokładnie tak, jak
> napiszę i ewentualne kłopoty zrzucić na mnie.

Moge obiecac, ze zapisze wszystko co wsadze do paszczy.

> Nie chcę jednak się wymigać. Myślę, że odpowiednio zastosowana roślinna
> dieta wysokotłuszczowa będzie lepsza niż roślinna węglowodanowa.
> Tłuszcze jakie zastosujesz muszą mieć wyjątkowo mało frakcji
> wielonienasyconych, a więc oliwa z oliwek, olej słonecznikowy i wysokiej
> jakości margaryny.

literek slonecznikowego to jakies 9000 kcal za marne 3,50 no mysle,
ze jednak nie zbankrutuje ;)

> Największy problem będzie z białkiem. W produktach roślinnych występuje w
> połączeniu z węglowodanami. Trudno jest zjeść dostateczną ilość białka i nie
> przekroczyć węglowodanów.
> Białka roślinne najlepsze są w orzechach (drogie) i słoneczniku.
> Orzechy arachidowe mają BTW 26 ; 48 ; 19
> Orzechy laskowe 13 ; 61 ; 19
> Orzechy włoskie 15 ; 60 ; 18

mysle, ze brazylijskie beda super (nie mam przy sobie danych)
musze poszukac

> Słonecznik 22 ; 49 ; 18
> Źródłem białka może być też soja, groch i fasola.

> Owoce właściwie są w tej kombinacji wykluczone, bo zawierają bardzo mało
> białka, a dużo węglowodanów.
> Warzywa mogły by być jako surówki, ale niestety też trzeba uwzględnić w nich
> węglowodany.

No coz, czego sie nie robi dla dobra nauki.

> Na pierwsze trzy miesiące proponował bym:
> 60 gram białek,
> węglowodanów powyżej 60 gram, ale nie więcej jak 80,
> tłuszcze do woli.

> Sam lepiej wiesz niż ja jak mieszać białka ze sobą.

Powiem szczerze, ze nigdy sie tym zbytnio nie interesowalem.
Musze znalezc jakies tabele z zawartoscia aminokwasow.
Ale to dopiero w poniedzialek

pozdrawiam Chaciur

74. Data: 2002-01-19 05:47:10

Temat: Re: Blagam - pomozcie !!!
Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <i...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a29a25$2kn$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

> Użytkownik Daruma <d...@u...reply-to.invalid> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:s...@l...ihar.edu.pl
>
> Przez 9 pierwszych miesiecy diety bylam wlasciwie zdrowa - zero tabletek,
> zastrzykow, fizykoterapii i takich tam. Od pol roku znowu walcze ze
stawami.
> Iza

a efekt placebo często się zdarza (choć nie wykluczam że mogło być co
innego, np z tym nieszczęsnym jelitem)

tomek

75. Data: 2002-01-19 05:49:52

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Wasiak <g...@r...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a29ds6$sph$...@n...tpi.pl...
> Piotrze,
> nie głodzę się - naprawdę nie jestem głodny po takim żarciu. Człowiek
jakoś
> tak psychicznie odblokowuje się i zauważa, że małe ilości pokarmu też
> zaspokajają jego potrzeby.

ależ zanik uczucia głodu przy "przegłodzeniu" to normalne zjawisko, organizm
przestawia się na niższą aktywność, wyłącza tak łaknienie jak i niektóre
systemy obronne i inne takie

tomek

76. Data: 2002-01-19 05:56:55

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik alf <s...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a293cu$4k8$...@n...tpi.pl...

wegetariańska

> [...]
> przeciez kura nie placze jak rozbijam skorupke jajka
> i podobnie jest z krojeniem masla i krowa - cos tu mi sie nie klei

mleko sprawa oczywista, patrz post Chaciura, co do jajek to jest to sprawa
warunków w fermach kurzych (głównie, jest też problem co zrobić ze starą
kurą np)

> nigdy nie zrozumiem osob ktore bardziej sie martwia o zwierzeta niz o
ludzi
> przeciez gdyby nie zjadanie jednych przez drugich to nie bylo by zycia na
> Ziemi

Primo ja też nie rozumiem (nawet nawrzucałem na grupie wege za takie
postawy), secundo gdyby nie wojny nie byłoby postępu, tak dla przykładu
więc..zostawmy ten temat przynajmniej na forum grupy (priv jeśli jesteś
zainteresowany)

> ale jak ty nie przechodzisz na laktoovowege to ja tez nie...

> jakbym sie zywil olejem samochodowym to moglby byc to niezly przysmak

ej, za głupi jestem ;o((( nie rozumiem

> a przy okazji jadasz rozne liscie itp ?

sałata, kapusta, szpinak..mnóstwo tego. O, szczypiorek..

tomek

77. Data: 2002-01-19 05:59:14

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik alf <s...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a28us9$4qp$...@n...tpi.pl...

> mojej zonie alergia zniknela po miesiacu z hakiem DO

a ja nie wierzę.... uh, jedyne wyjaśnienie to zablokowanie działania systemu
immunologicznego. Cudów nie ma. To tak jakby cofnęła się odporność po
szczepionce...

tomek

78. Data: 2002-01-19 07:31:36

Temat: Odp: Blagam - pomozcie !!!
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek Wilicki <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> ależ zanik uczucia głodu przy "przegłodzeniu" to normalne zjawisko,
organizm
> przestawia się na niższą aktywność, wyłącza tak łaknienie jak i niektóre
> systemy obronne i inne takie

[Ktore syatemy obronne? I czym to sie przejawia?

Iza]

79. Data: 2002-01-19 07:38:15

Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek Wilicki <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> a efekt placebo często się zdarza (choć nie wykluczam że mogło być co
> innego, np z tym nieszczęsnym jelitem)

[O efekcie placebo juz dyskutowalismy i wydawalo mi sie, ze udalo mi sie
wyjasnic Ci dlaczego "nie tym razem" :-(

A co masz na mysli, przy okazji jelita?

Jezeli zas idzie o moje stawy, to bola, fakt - ale ciagle atak jest
stosunkowo lagodny, nie postepuje. Przed dieta mimo stosowania srodkow
przeciwzapalnych a nawet immunosupresyjnych atakowane byly co miesiac
kolejne stawy. Dodatkowo wyniki badan, ktore sa idealne swiadcza o dobrej
kondycji calego organizmu, co chyba tez jest warte uwagi, lacznie ze
zdziwiona mina reumatologa.
Luszczycowe zapalenie stawow ma ze swojej natury przebieg falowy, na
luszczyce choruje 16 lat a na stawy 6 - nie spodziewam sie wiec cudu i
naglego uleczenia, wtedy zaczeloby to byc dla mnie mocno podejrzane.

Powinnam chyba tez dodac, zeby rozjasnic bardziej obraz, ze oprocz diety
stosuje chinskie mieszanki ziolowe. Leczenie Chinczyka poki co, jak sam
mowi, jest na etapie hamowania choroby, do wyleczenia jeszcze troche trzeba
nda nia popracowac.

Pozdrawiam, Iza]

80. Data: 2002-01-19 07:44:32

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moge obiecac, ze zapisze wszystko co wsadze do paszczy.

Proponuję taką drogę postępowania:
jeszcze przez tydzień jesz jak jadłeś i wszystko zapisujesz, łącznie z wagą.
Przez ten czas zrobisz sobie badania krwi ogólne i frakcje cholesterolu,
oraz triglicerydy. Pożądane było by też badanie dna oka na miażdżycę, oraz
USG woreczka żółciowego, ale te badania nie są konieczne od razu.
Zbierasz materiały na temat składu BTW produktów roślinnych
wysokobiałkowych, oraz występujących w nich niedoborów aminokwasów
egzogennych. To będzie największy problem, jak skomponować białka tak, żeby
nie było niedoborów, a jednocześnie nie przekroczyć węglowodanów i jeszcze
żeby było to smaczne:-).

> literek slonecznikowego to jakies 9000 kcal za marne 3,50 no mysle,
> ze jednak nie zbankrutuje ;)

Drogie będą białka.
Nie przesadzaj z soją ze względu na zawartość "czynników antyżywieniowych".
Mogą Ci piersi jeszcze urosnąc od tych fitoestrogenów.
Lepsze są produkty sojowe z fermentacji niż tofu.

> Powiem szczerze, ze nigdy sie tym zbytnio nie interesowalem.
> Musze znalezc jakies tabele z zawartoscia aminokwasow.

Raczej nie znajdziesz. Materiały wegetariańskie powinny podawać niedobory w
poszczególnych produktach.

> Ale to dopiero w poniedzialek

Jak się zdecydujesz, to napisz.
Na początku może być parę problemów związanych ze zmianą flory bakteryjnej w
jelitach i zmianą składu enzymów.

Pozdrawiam
Leszek

dieta niełączenia (białek i węglowodanów)
dieta Montignaca
dowcip dietetyczny (kuchenny)
sesja
Należy dużo pić!