Odp: Calycanthus .orginalne krzewy polecane do malych ogrodow przydomowych.

1. Data: 2000-01-08 22:22:46

Temat: Odp: Calycanthus .orginalne krzewy polecane do malych ogrodow przydomowych.
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...uwb.edu.pl...
> nie wiem jak kielichowiec occidentalis (wschodni?),

occidentalis = zachodni, orientalis = wschodni

1. Data: 2000-01-10 12:48:27

Od: Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" wrote:

> Użytkownik Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@n...uwb.edu.pl...
>
> occidentalis = zachodni, orientalis = wschodni

cholera, no wreszcie ktos sie zorientowal. ja juz myslalem krzysiu, ze
to przejdzie.

najistotniejsza sprawa pozostaje jednak nie rozwiazana, dlaczego moj
obecny egzemparz kielichowca nie ma zapachu jablek, a poprzedni mial?
pozdrawiam
j.t.

1. Data: 2000-01-10 12:57:17

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> najistotniejsza sprawa pozostaje jednak nie rozwiazana, dlaczego moj
> obecny egzemparz kielichowca nie ma zapachu jablek, a poprzedni mial?

Pewnie możnaby dywagować, że ziemia, nawożenie, Czarnobyl, ufoludki itp. -
ale takie filozoficzne rozważania i tak nie pomogą :-(. Rośnie w tym samym
miejscu co poprzedni?

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-10 15:30:04

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85ckvc$78e$...@z...polsl.gliwice.pl...

Rośnie w tym samym
> miejscu co poprzedni?

Ja też na to zwróciłem uwagę. Tamten rósł pod jabłonką :-)
A może tamte spostrzeżenia pochodzą z okresu Twojego zauroczenia
jabłecznikiem i nie chodzi mi tu o ciasto :-)?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-10 17:29:30

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...uwb.edu.pl...

> cholera, no wreszcie ktos sie zorientowal. ja juz myslalem krzysiu, ze
> to przejdzie.

I przeszłoby gdyby nie moja chęć popisania się swoja rozległą wiedzą :-).
Inni od razu wiedzieli, że "podpuszczasz" :-)
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-10 23:02:38

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>najistotniejsza sprawa pozostaje jednak nie rozwiazana, dlaczego moj
>obecny egzemparz kielichowca nie ma zapachu jablek, a poprzedni mial?

Może trzeba go "wzbudzić" podlewając wiosną "szampanem z papierówek" tzn.
popularnym winem patykiem pisanym?
:-))))

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-11 13:27:32

Od: Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:

> Pewnie możnaby dywagować, że ziemia, nawożenie, Czarnobyl, ufoludki itp. -
> ale takie filozoficzne rozważania i tak nie pomogą :-(. Rośnie w tym samym
> miejscu co poprzedni?

oczywiscie, ze nie. jakies 150 km dalej na pln-wsch. wydajem mi sie
jednak, ze zapach (tamtego bardzo intensywny) to cecha gatunkowa i nie
powinna zalezec w takim stopniu od miejsca? a czy u ciebie ta roslina ma
czy nie ma zapachu zgnilych (ale przyjemnego) jablek?
pozdrawiam
j.t.

1. Data: 2000-01-11 13:36:39

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednak, ze zapach (tamtego bardzo intensywny) to cecha gatunkowa i nie
> powinna zalezec w takim stopniu od miejsca?
Oczywiście, to były takie dość rozpaczliwe pomysły.
> a czy u ciebie ta roslina ma
> czy nie ma zapachu zgnilych (ale przyjemnego) jablek?
Muszę obwąchać :-)

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-11 13:46:53

Od: Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I przeszłoby gdyby nie moja chęć popisania się swoja rozległą wiedzą :-).
> Inni od razu wiedzieli, że "podpuszczasz" :-)

a skadze. to przez dlugoletnie poslugiwanie sie lyzkami/widelcami z
aluminium. poczatki altzheimera i sklerozy. piszesz, piszesz, a dopiero
pozniej orientujesz sie, ze to przekrecone.
pozdrawim
j.t.

1. Data: 2000-01-11 13:55:12

Od: Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> A może tamte spostrzeżenia pochodzą z okresu Twojego zauroczenia
> jabłecznikiem i nie chodzi mi tu o ciasto :-)?

nie. ani to a nie to wytlumaczenie. tamta pachnaca roslina pochodzila
z ogrodow w zbaszyniu od fantastycznej pani heleny kozak (ciekawe jak
sie miewa), obecna- bez zapachu- ze szkolek galczynski/slaski z krakowa.
sadzilem, ze zapach jest cecha gatunku (nie pamietam dokladnie, ale
odnosze wrazenie, ze w dendrologii seneta pisze o tej cesz
kielichowvca). a tu sie okazuje, ze jest cos jeszcze.
pozdrawiam
j.t.
jeszcze

Odp: Eruca Sativa