Co na parapet zewnetrzny?

1. Data: 2003-03-25 13:22:09

Temat: Co na parapet zewnetrzny?
Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Juz druga wiosne jestem w mieszkaniu, gdzie nie ma balkonu, wiec moja
gamoniowo-robalowo-ogrodowa dusza cierpi, a to za sprawa tego, ze nie
mam mini ogrodka. W zeszlym roku prawie nic nie zakwitlo, czesc nawet
niewiele wyrosla - wszystko w doniczkach na parapecie za oknem. Parapety
mam dosc szerokie, wiec jest mozliwosc jakos to zagospodarowac. Problem
polega na tym, ze:
1. slonce prazy prawie caly dzien mocno, ale jednoczesnie jest wsio
przysloniete drzewami
2. obawiam sie, ze roslinkom nooszki sie zaprazaja od parapetu
Nie bardzo wiem, co moge wysiac/wysadzic, z czego bylaby radosc juz w
tym roku (moga byc jednoroczne). Marzy mi sie cos pnacego, ale zeby nie
potrzebowalo podpor lub cos zwisajacego (z tym, ze parapet jest
dwupoziomowy, wiec musi byc odporne na odparzenia - doniczke moge tylko
na gornym ustawic, bo na nizszy nie siegam podlewac).
Moze ktos ma juz sprawdzone rosliny na uprawe parapetowa?

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2003-03-25 13:58:37

Temat: Re: Co na parapet zewnetrzny?
Od: Elfka <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' wrote:

<ciach>

> Moze ktos ma juz sprawdzone rosliny na uprawe parapetowa?

<ciach>

Polecam aksamitke waskolistna. Kwitnie niemal caly rok.
Jest bardzo odporna na slonce (moj balkon jest istna sloneczna pustynia).
Bratki tez trzymaly sie niezle, choc wiosenna pora. I pelargonie, choc
tych wyjatkowo nie lubie.
Pozdrawiam
Elfka

| Elfy sa wsrod nas |

3. Data: 2003-03-26 09:30:10

Od: "Gabriela Sakol" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisal w
Problem
> polega na tym, ze:
> 1. slonce prazy prawie caly dzien mocno, ale jednoczesnie jest wsio
> przysloniete drzewami
> 2. obawiam sie, ze roslinkom nooszki sie zaprazaja od parapetu

A nie myslales o podlozeniu np. listewek pod skrzynki, zeby zrobic izolacje.
Gabi

4. Data: 2003-03-26 13:47:39

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Gabriela Sakol wrote:
> A nie myslales o podlozeniu np. listewek pod skrzynki, zeby zrobic izolacje.
Owszem, ale przy pierwszym silniejszym wietrze, gdy doniczka rzucalo na
wszystkie strony, listewki przepadly gdzies w zcelusciach nizszych
pieter :(
A o jakichs powazniejszych inwestycjach nie mam mowy, bo to nie moje
mieszaknie (szkoda kasy) :(
Musi byc tymczasowka, ale w miare trwala. Moze jakas mata izolacyjna
doklejona do spodu doniczki?

Pozdrawiam,
robal.

5. Data: 2003-03-26 13:48:45

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Elfka wrote:
> Polecam aksamitke waskolistna. Kwitnie niemal caly rok.
To z nasion, czy cebul? Zwisa czy sie pnie?

> Bratki tez trzymaly sie niezle, choc wiosenna pora. I pelargonie, choc
Bratki lubie tylko na polu, a pelargonie wzbudzaja we mnie wstret :(

Pozdrawiam,
robal.

6. Data: 2003-03-26 15:00:41

Temat: Odp: Co na parapet zewnetrzny?
Od: "szanna1" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lobelia, sa tez odmiany wiszace. Jest odporna. Oprocz tego roznego rodzaju
"skalniaczki", szczegolnie te zwisajace
Ania

Uzytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
: Czesc!
:
: --
: Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7. Data: 2003-03-26 16:12:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Gamon'" <r...@g...pl> wrote in message news:3E81AF7B.6080505@gazeta.pl...

> Musi byc tymczasowka, ale w miare trwala. Moze jakas mata izolacyjna
> doklejona do spodu doniczki?

Tutaj sa w sprzedazy samoprzylepne podkladki filcowe pod nogi mebli.
Sadze, ze mozna by to przykleic z powodzeniem do doniczki. Ale nie
wiem, czy takie cos jest do nabycia w Polsce.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-03-26 19:06:06

Od: Elfka <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' wrote:
.
> To z nasion, czy cebul? Zwisa czy sie pnie?

Roslina jednoroczna z nasion. Mozesz bawic sie w pikowanie, albo
bezposrednio posadzic do skrzynki, a potem porozdzielac.
Osiaga jakies max 20 cm wysokosci i ma duzo kwiatow.

> Bratki lubie tylko na polu,

Sprobuj z bratkami, ja dzis posadzilam. Dobrze pielegnowane kwitna nawet
do wrzesnia.
I naprawde ladnie wygladaja.

> a pelargonie wzbudzaja we mnie wstret :(

we mnie tez!

Pozdrawiam
Elfka

| Elfy sa wsrod nas |

9. Data: 2003-03-26 19:24:08

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfka" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bezposrednio posadzic do skrzynki, a potem porozdzielac.
> Osiaga jakies max 20 cm wysokosci i ma duzo kwiatow.

Niekoniecznie, są też wyższe wszystko zależy od odmiany.
W zeszłym roku miałam na balkonie niskie aksamitki o dużych, pełnych
kwiatach.
Może ktoś wie jak nazywa się ta odmiana?
Niestety zanim doszło do wytworzenia nasion dopadły je przędziory:-(

Na południową wystawę polecam minipetunie. Są dużo odporniejsze na
słońce i deszcz niż te o dużych kwiatach. Byłam nimi w zeszłym roku
zachwycona, ładnie wyglądały żółte w kompozycji z lobelią.
Także werbeny, uczep, koleus, złotokap.
Może pokuś się o jakąś kompozycję? Nawet z pelargoniami nie będzie
wyglądała źle:-)

Pozdrawiam
Marta

10. Data: 2003-03-26 20:05:55

Od: Elfka <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> [...]
> kwiatach.
> Może ktoś wie jak nazywa się ta odmiana?
> Niestety zanim doszło do wytworzenia nasion dopadły je przędziory:-(

Akurat mowimy o aksamitce waskolistnej, a ta ma max 20 cm w skrzynce i
takie sliczne malutkie zolte kwiatuszki, zreszta podobne do uczepu, o
ktorym piszesz :)
A niestety nie wiem jak nazywa sie odmiana o ktora pytasz, bo jeszcze
nie przetestowalam na balkonie :)

Pozdrawiam
Elfka

| Elfy sa wsrod nas |

Przyszla wiosna, trzeba sie brac do roboty ale co robic...
Oczkow wodne a rynna
fikus beniamin
Co sadzic???
Ziemia do ogrodu.