Dawna i niedawna

1. Data: 2001-11-16 09:02:57

Temat: Dawna i niedawna
Od: NeoN <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ostatnio spotykam sie na grupie i poza o takim stwierdzeniu "Dawna" I ,
II , III grupa iwalidzka.
Jak to z tym jest, a niby co teraz jest?
Moze przoczylem, oswieccie mnie, bo mam na dniach wlasnie komisje o
podwyzszenie grupy.
-----------
Pozdrawiam - Wojtek

r...@c...pl
w...@p...fm
n...@p...pl
w...@m...com.pl

2. Data: 2001-11-16 11:37:20

Temat: Re: Dawna i niedawna
Od: "Losiu" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

`
"NeoN" <w...@p...fm> wrote in message
> [...]
> II , III grupa iwalidzka.
> Jak to z tym jest, a niby co teraz jest?
> Moze przoczylem, oswieccie mnie, bo mam na dniach wlasnie komisje o

Czesc Wojtku

Obecnie zmienily sie nazwy i czesciowo zasady przyznawania takich "grup" w
ZUSie

Dawna I grupa to teraz Calkowita niezdolnosc do rpacy i samodzielnej
egzystencji

dawna II grupa to teraz Calkowita niezdolnosc do pracy

dawna III grupa to obecnie Czesciowa niezdolnosc do pracy

Z tego co wiem to orzecznictwo o niepelnosprawnosci do celow pozarentowych
nie uleglo zmienie (ale moge sie mylic bo nie mam z tym stycznosci).

Pozdrawiam

Losiu (Przemek)

~*~
s...@p...fm
GG 355024

3. Data: 2001-11-16 11:49:54

Od: NeoN <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Losiu wrote:

> [...]
>
> Z tego co wiem to orzecznictwo o niepelnosprawnosci do celow pozarentowych
> nie uleglo zmienie (ale moge sie mylic bo nie mam z tym stycznosci).

Troche te nazwy sa przegiete moim zdaniem.
Chocby jak mowisz, calkowita niezdolnosc do pracy (II gr), to jak sama
nazwa mowi - taka osoba nie powinna pracowac, a wiele jest takich co
pracuje itd..... mozna by mowic wiele... :))

Dzieki
- Wojtek

4. Data: 2001-11-16 15:46:07

Temat: Odp: Dawna i niedawna
Od: "Wujek" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Z tego co wiem to orzecznictwo o niepelnosprawnosci do celow pozarentowych
> nie uleglo zmienie (ale moge sie mylic bo nie mam z tym stycznosci).

A tu jest odpowiednio:
I grupa - stopien znaczny niepelnosprawnosci
II grupa - stopien umiarkowany niepelnosprawnosci
III grupa - stopien lekki niepelnosprawnosci

I tak jest juz od 1997 r.

Oficjalnie slowo inwalida nie istnieje - nie ma prawnego umocowania, gdyz
kojarzylo sie negatywnie. Zastalilo je slowo "niepelnosprawny".

Pozdr.

Wujek

5. Data: 2001-11-16 18:09:23

Od: NeoN <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wujek wrote:

> [...]
>
> Oficjalnie slowo inwalida nie istnieje - nie ma prawnego umocowania, gdyz
> kojarzylo sie negatywnie. Zastalilo je slowo "niepelnosprawny".

Inwalida to mi się kojarzy WOJENNY z my jeszcze póki co pokolenie
po-wojenne :))

W.

6. Data: 2001-11-18 12:03:33

Od: "Radosław Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NeoN" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Ostatnio spotykam sie na grupie i poza o takim stwierdzeniu "Dawna" I ,
> II , III grupa iwalidzka.

To raczej nieszczesliwe okreslenie, proba (silowa;) polaczenia starego
systemu z nowym.
> Jak to z tym jest, a niby co teraz jest?

Zgodnie z artykulami 12-14 ustawy o emeryturach i rentach z FUS (tresc
znajdziesz tu http://www.samisobie.clan.pl/PRAWO/981621118.htm ),
wprowadzono nowe zasady stopniowania niezdolnosci do pracy:

1.Całkowicie niezdolną do pracy jest osoba, która utraciła zdolność do
wykonywania jakiejkolwiek pracy
2.Częściowo niezdolną do pracy jest osoba, która w znacznym stopniu utraciła
zdolność do pracy zgodnej z poziomem posiadanych kwalifikacji.

Osoba calkowicie niezdolna otrzymuje 100% obliczonego swiadczenia, a
czesciowo niezdolna 75%.
Oprocz tego dzielimy niezdolnosc na:
1. trwala
2. okresowa

Ten podzial jest na tyle istotny, gdyz rente stala otrzymuja wylacznie
trwale niezdolni do pracy.
Jest jeszcze subkategoria czyli niezdolnosc do samodzielnej egzystencji.
> Moze przoczylem, oswieccie mnie, bo mam na dniach wlasnie komisje o
> podwyzszenie grupy.

Moze to nie miec znaczenia, jesli dostales rente na starszych zasadach niz
te obowiazujace w dniu 31 sierpnia 1997.

pozdrawiam
RT

7. Data: 2001-11-18 12:07:22

Od: "Radosław Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Losiu" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
>
> dawna II grupa to teraz Calkowita niezdolnosc do pracy
>
> dawna III grupa to obecnie Czesciowa niezdolnosc do pracy

Na jakiej podstawie zrobiles to przyporzadkowanie? Pytam sie z ciekawosci.

pozdrawiam
RT

8. Data: 2001-11-18 12:11:51

Od: "Radosław Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Troche te nazwy sa przegiete moim zdaniem.

Sa znacznie bardziej przemyslane niz grupy inwalidzkie.
> Chocby jak mowisz, calkowita niezdolnosc do pracy (II gr), to jak sama
> nazwa mowi - taka osoba nie powinna pracowac, a wiele jest takich co
> pracuje itd..... mozna by mowic wiele... :))

IMO to nie jest poprawne przyporzadkowanie II grupy, chyba ze takowy przepis
przeoczylem ;)

pozdrawiam
RT

9. Data: 2001-11-19 10:03:03

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

NeoN napisał(a):

> Inwalida to mi się kojarzy WOJENNY z my jeszcze póki co pokolenie
> po-wojenne :))

A wojna z 81 ?????????????
:-)

A te grupy są po prostu bzdurne i nie oddają niczego.

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

10. Data: 2001-11-19 12:02:43

Od: NeoN <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski wrote:

> A wojna z 81 ?????????????
> :-)

Jacq

siedziales w okopach z kalasznikowem?
dom ci zabrali, zburzyli?
> A te grupy sI po prostu bzdurne i nie oddajI niczego.

to po co one sa? chyba tylko po to aby ci z komisji z zus mial co robic

Wojtek

Procentowe zatrudnienie
Pajęczki
Wozek inwalidzki ...