Dlaczego trzeba czekac ?

11. Data: 2001-06-05 21:37:16

Temat: Re: Dlaczego trzeba czekac ?
Od: "Tapix" <k...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piterek" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:9fjdmj$90t$1@news.tpi.pl...
> A jezeli o to drugie, to dlaczego lekarze nie
>
> Bo nie ma pieniędzy na zakup sprzętu. A lekarze robią co mogą. Uwierz mi.

Tak robią co mogą, biorą łapówy nawet bez skrempowania od umierających
ludzi.
A gdzie przysięga Hipokratesa ?

Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt : skoro lekarze są tak biedni i narzekają
na pieniądze to czemu miejsca na Akademiach Medycznych i Wyższych Uczelniach
Medycznych są najbardziej oblegane !!!

A co ma powiedzieć górnik zachrzaniający 800 m pod ziemią 12 godzin dziennie
za 600 zł brutto ?

12. Data: 2001-06-05 21:45:32

Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wally <w...@p...onet.pl> wrote in message
> Moja zona ma powazne problemy z pecherzem - po wizycie w przychodni
dostala
> skierowanie i zapisala sie na USG podbrzusza: badanie ma sie odbyc ZA TRZY
> TYGODNIE - pytam sie: dlaczego trzeba tak dlugo czekac? Czy tu chodzi o
> lapowke czy o ilosc pacjentow? A jezeli o to drugie, to dlaczego lekarze
nie
> nadazaja z robieniem badan ?

Ja Cie rozumiem (patrz pare postow wyzej). Zreszta o kamicy nerkowej wiem
juz 100x wiecej niz panstwowy urolog.
Powiem Ci jedno (i moze Cie to zdziwi, bo ja mam dopiero 19 lat, w sumie to
do tej pory jakos duzo nie chorowalem, a stwierdzenia ktorych uzyje sa
radykalne) - pieprzyc te wszystkie kasy chorych, tych panstwowych lekarzy i
w ogole... zapisac sie prywatnie, tam Ci badanie natychmiast zrobia.
Ja rozumiem - latwo powiedziec - a moze nie masz kasy... ale jesli troche
masz - serio - zapisz zone prywatnie, bedzie problem z glowy. Pecherz to
powazna sprawa i niech ich wszystkich diabli, ze tak to olali...
Przez nich to musialem z kamieniem na nerce mature pisac... i cholernie sie
denerwowalem, czy w ogole podolam (poprzedniego dnia poszedl ostry bol)...

Pozdrawiam

Adam

13. Data: 2001-06-05 21:47:47

Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piterek <y...@p...onet.pl> wrote in message
> A jezeli o to drugie, to dlaczego lekarze nie
>
> Bo nie ma pieniędzy na zakup sprzętu. A lekarze robią co mogą. Uwierz mi.

A ostatnio jakiegos goscia poparzyli... no fakt, nie ich wina, tylko zle
dzialajacego sprzetu.

To jest wszystko popieprzone, tak rowno ze az mnie cholera bierze.
Dlaczego moj biedny ojciec (ktory charuje i mozna nawet powidziec - nie
najgorzej zarabia) musi pieprzone podatki im walic, a sluzba zdrowia jest do
dupy...
Qrde, zebym tylko sie na MiM UW dostal na informatyke i sie dobrze
wyuczyl... jak slowo daje - nic mnie z tym miejscem nie laczy, angola
umiem... pryskam do Stanow, wale to...

14. Data: 2001-06-05 22:05:42

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

doctore napisał:

> Za 40 zł badanie usg to na sprzecie chyba z poprzedniej epoki .Rozsšdny
> aparat usg kosztuje około 200 -300 tys zł.

Nowy Mercedes tez kosztuje 200-300 tys.
co nie znaczy ze co drugi taksowkarz nie jezdzi mercedesem.
Pamietaj o ofercie taniego sprzetu medycznego z licytacji, likwidacji szpitali,
o imporcie uzywanego sprzetu ze Stanow, Europy.

Teraz co drugi gabinet ma usg
a pewnie za 5 lat co drugi bedzie mial tomograf.

Kiedys na wsi byly tylko wozy i konie, dzisiaj w kazdej zagrodzie stoja 1-2
ciagniki
i w co drugiej kombajn.
Po prostu tak juz jest, ze fabryki produkuja takie ilosci sprzetu, ze nic tylko
wejsc na e-bay i kupowac sprzet medyczny za 30% ceny katalogowej.
J,.

15. Data: 2001-06-06 02:56:45

Temat: Odp: Dlaczego trzeba czekac ?
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprzet uzywany ze stanow średniej klasy i działający też kosztuje w tych
granicach. A w e-bay to rzadko można trafić aparat usg dobrej klasy.
Przeważnie są to stare złomy.
A co do taksówkarzy to jeżdzą on już dość starymi mercedesami bo 6-7
letnimi. A aparat usg 6-7 letni to przewążnie aparat co najmniej 2 generacje
niżej.

Doctore

Doctore
"Szkoda śliny żeby rozmawiać bezproduktywnie"-
prof dr.hab. med. Kazimierz Ostrowski

Użytkownik Jacek <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

16. Data: 2001-06-06 02:57:44

Temat: Odp: Re: Dlaczego trzeba czekac ?
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic dodać nic ując wyjąłeś mi to z ust

Doctore

Użytkownik Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:v...@4...com..
.

17. Data: 2001-06-06 02:59:47

Temat: Re: Re: Dlaczego trzeba czekac ?
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

18. Data: 2001-06-06 09:42:11

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tylko, że spory odsetek tego sprzętu stanowiły aparaty w kraju
> pochodzenia przeznaczone na złom z powodu zużycia.

Tyle ze to zuzycie, to jest tylko na papierze i wynikajace z lokalnych przepisow o
amortyzacji srodkow trwalych.
Na podobnej zasadzie taksowkarze jezdza 10 letnimi mercedesami a nie nowymi
samochodami
krajowej produkcji.

> W Polsce często ten sprzęt albo stał bezużyteczny (serwis i części
> zamienne*) albo uzyskane wyniki miały wartość papieru, na którym je
> napisano.

To podaj mi adresy gdzie mozna taki bezuzyteczny sprzet odkupic po symbolicznej
cenie.
Mam kolege ktory pracuje w miedzynarodowym serwisie sprzetu medycznego i chetnie sie
podejmie naprawy, wedlug cen krajowych.

> To, że ma niewiele znaczy - jaki jest pożytek ze sprzętu majšcego
> wartość złomu i niedoszkolonego personelu.

Doszkolic sie zawsze mozna, a jezeli znasz miejsce gdzie stoi tomograf, usg w cenie
zlomu to daj znac, chetnie kupie.

> [...]
> W zwišzku z tym kupuje się nowy model a stary idzie na złom. Chyba, że
> znajdzie się jeleń z Polski np., który go weźmie.

ok, chce byc tym jeleniem. Podaj namiary, gdzie mozna kupic te zlomowane tomografy i
usg.

> Teraz
> szpital/producent/posrednik może co nieco odpisać sobie od podatku (za
> darowiznę) a jeleń będzie bulił za remont i części zamienne (dostępne
> tylko na zasadzie kanibalizacji).

ok,
chce byc tym jeleniem,
podaj namiary , gdzie moge kupic ten sprzet.
Jacek

19. Data: 2001-06-06 10:15:27

Od: "dr_Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co ma powiedzieć górnik zachrzaniający 800 m pod ziemią 12 godzin
dziennie
> za 600 zł brutto ?

Ja nie wiem ile zarabia gornik, ale kilka lat temu wywalczyli (demonstracja
pod URM, kamienie petardy itd.) sobie podwyzke wieksza od mojej pensji.
Czy kodeks pracy pozwala na prace 12 godzin dziennie?

Dr Teo

20. Data: 2001-06-06 10:23:03

Od: "dr_Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
szpitali,
> o imporcie uzywanego sprzetu ze Stanow, Europy

98% mercedesow w polsce jest powypadkowych, jak wygladaja sprawdz w ofercie
niemieckich komisow :))
70% samochodow po wypadkach nie powinno byc dopuszczonych do ruchu :((
jak uzywany sprzet dziala mozna przekonac sie w Bialymstoku robiac
naswietlania

> Teraz co drugi gabinet ma usg
> a pewnie za 5 lat co drugi bedzie mial tomograf.

Usg nie zabija, ale czy takim sprzetem chcesz sobie robic badania od ktorych
moze zalezec twoje zdrowie i zycie?

Dr Teo

Nos po zlamaniu
Fruktozemia
Przenoszenie zarazków
Osteoporoza
Pecherzyki z ciecza na ustach - co to jest ?