Dofinansowanie z PFRON-u i VAT

1. Data: 2004-05-03 16:00:06

Temat: Dofinansowanie z PFRON-u i VAT
Od: "Radzio" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Prowadzę jednoosobową działalnośc gospodarczą (KPiR, VAT). Kilka dni
temu podpisałem umowę z PFRON-em na dofinansowanie kosztów stanowiska
telepracy dla osoby niepełnosprawnej. Dofinansowanie ze strony PFRON
wynosi 90% (około 20 tys.), reszta to mój wkład. Ponieważ jestem
płatnikiem vat wychodzi na to, że kwota dofinansowania jest kwotą netto
i przy zakupie towarów muszę dodatkowo zapłacić 22% podatek vat (około 5
tys.). W związku z tym mam do Szanownych Grupowiczów kilka pytań:
1) Czy zapłacony podatek vat będę mógł sobie bez problemów
odebrać/odliczyć (jeżeli tak to w jakim okresie czasu i w jakiej
wysokości)?
2) W jaki sposób zakupiony sprzęt wpisać do KPiR? Zestaw komputerowy mam
zamiar wpisać do ewidencji środków trwałych, a co z oprogramowaniem?
3) Czy w ogóle opłacało mi się zawrzeć taką umowę na dofinansowanie?
Musze dodać, że zobowiązany jestem do trzyletniego utrzymania stanowiska
telepracy i ponosić wszelkie inne koszty.
4) Może macie jakieś inne sugestie odnośnie mojej sprawy?

Dziekuję z góry za pomoc i pozdrawiam,
Radzio

--
www.telefirma.pl - kafejka, komputery, serwis, simlock...

2. Data: 2004-05-04 18:05:01

Temat: Re: Dofinansowanie z PFRON-u i VAT
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

odp.1 Oczywiscie mozesz od razu odliczyc caly Vat (lub rozlozyc go na
miesiace). Po odliczeniu calego Vatu na raz, bedziesz mial w 99% kontrole
urzedu skarbowego - chyba maja taka procedure.

odp.2 O ile sie cos nie zmienilo to srodkiem trwalym nazywamy cos co
kosztuje powyzej pewnej kwoty (chyba 3.500 zl) - sprawdz.

odp.3 Czy sie oplaca? jezeli bedziesz zarabial to sie oplaca, jezeli nie to
sie nie oplaca. Jezeli spojrzysz na kredyty w bankach to chyba widac
roznice?

odp.4 Ja, nie mam, ale pozyjemy zobaczymy.

pozdr.
Arek

3. Data: 2004-05-04 19:35:05

Temat: Odp: Dofinansowanie z PFRON-u i VAT
Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radzio" <a...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> telepracy i ponosić wszelkie inne koszty.
> 4) Może macie jakieś inne sugestie odnośnie mojej sprawy?

------------------------

Trochę do poczytania "Własna firma".
Nie wiem, czy ten link bedzie przydatny ,ale może....
http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/1239

Pozdrawiam
Bogusława

4. Data: 2004-05-05 18:01:55

Od: "Radzio" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sz.P. dianaza <d...@i...pl> napisał(a):

> Trochę do poczytania "Własna firma".
> Nie wiem, czy ten link bedzie przydatny ,ale może....
> http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/1239
>

> Pozdrawiam
> Bogusława

Dzięki Bogusławo. Faktycznie jest tu sporo ważnych informacji.
Szkoda, że odnośnie vatu ta publikacja może być nieaktualna, bo jak
wiadomo od 1 maja obowiązuje nowa ustawa;)

Pozdrwiam,
Radzio

--
www.telefirma.pl - kafejka, komputery, serwis, simlock...

5. Data: 2004-05-05 18:55:44

Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Szkoda, że odnośnie vatu ta publikacja może być nieaktualna, bo jak
> wiadomo od 1 maja obowiązuje nowa ustawa;)

-------------

Nie ma sprawy :)
Zestaw komputerowy razem z oprogramowaniem wpisuje się jako środek trwały.

Pozdrawiam
Bogusława

6. Data: 2004-05-12 14:55:56

Od: "radzio2" <d...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zestaw komputerowy razem z oprogramowaniem wpisuje się jako środek trwały.

Zgodze sie, ale chyba tylko oprogramowanie OEM

7. Data: 2004-05-12 16:11:30

Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello radzio2,

> Zgodze sie, ale chyba tylko oprogramowanie OEM

Oprogramowanie konieczne do uruchomienia komputera. Tak było kiedyś -
czy nadal aktualne - ciężko powiedzieć.

--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl

8. Data: 2004-05-25 08:29:11

Od: "Radzio" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prowadzę jednoosobową działalnośc gospodarczą (KPiR, VAT). Kilka dni
> temu podpisałem umowę z PFRON-em na dofinansowanie kosztów stanowiska
> telepracy dla osoby niepełnosprawnej.
[ciach]

Dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi.
Rozjasnilo sie w glowie:)

Pozdrawiam,
Radzio

--