Odp.Ginekologia

1. Data: 1999-12-28 15:09:59

Temat: Odp.Ginekologia
Od: "Mariola Mioduszewska" <m...@f...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepionka, którą stosuje się w niespecyficznych zap. pochwy oraz w
zakażeniu rzęsistkiem to Solcotrichovac. Jest to zawiesina bakterii
Lactobacillus acidophilus.
Ma działanie immunostymulujące. Stosuje się ją profilaktycznie lub leczniczo
w połączeniu z chemioterapeutykami. Podaje się ją domięśniowo, wg. schematu:
0-2tyg-4tyg-1rok; dawki przypominające co 2 lata.
Pozdrawiam. M.

2. Data: 1999-12-28 19:52:01

Temat: Re: Odp.Ginekologia
Od: "J.Wszeborowski" <w...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Mariola Mioduszewska <m...@f...net.pl> wrote in message
> Szczepionka, którą stosuje się w niespecyficznych zap. pochwy oraz w
> zakażeniu rzęsistkiem to Solcotrichovac. Jest to zawiesina bakterii
> Lactobacillus acidophilus.
Absolutnie nie rozumiem jak Lactobacillus acidophilus - paleczka kwasu
mlekowego wszczepiona podskornie lub domiesniowo znajdzie sie w pochwie?
Paleczki kwasu mlekowego ( znane jako paleczki Doederlaina- bledna pisownia
z braku odpowiednich znakow) sa niezbedne do zachowania odpowiedniej
kwasowosci pochwy . Kwasowosc pochwy jest ta
brama zaporowa dla niepotrzebnych bakterii. Stany zapalnepochwy,nadzerki,
miesiaczka obnizaja kwasowosc pochwy i w tych stanach czesto dochodzi do
rozwoju inych bakteri a zanikaja wlasnie
paleczki kwasu mlekowego.

> Ma działanie immunostymulujące.
Na co na wytwarzanie paleczek,na zwiekszenie kwasoty - bzdura. Brak
jakichkolwiek prac na ten temat.
Jezeli podajemy antygen ( Paleczki kwasu mlekowego sa bialkiem) to
wytworzymy przeciwciala przeciwko nim. Na tym wlasnie polega szczepienie
przeciw ifekcjom.

> [...]
schematu:
> 0-2tyg-4tyg-1rok; dawki przypominające co 2 lata.

Niestety tylko w Polsce. Kilka lat temu bylem w Kraju na spotkaniu lekarzy
ginekologow,gdzie dyskutowalem na ten temat z przedstawicielem firmy. Nie
umial mnie podac jakiegokolwiek pismiennictwa na ten temat. Zaslanial sie
pozytywna opinia znanej mnie profesor ginekolog wypowiedziana do niego.
Lek ten przestal byc uzywany na zachodzie od ponad 15 lat. W Polsce firma
Szwajcarska otworzyla
wytwornie tego leku na europe wschodnia.
Lek ten nie figuruje w ABPI- Compendium of Data Sheets and Summaries of
Product Characteristics
od ponad 15 lat

Pozdrawiam rowniez

--
Dr J.Wszeborowski- Anglia
w...@b...com

Ps . nie wszystko co z zachodu jest wartosciowe.

3. Data: 1999-12-28 22:15:37

Od: "=DobeX=" <d...@f...med.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Absolutnie nie rozumiem jak Lactobacillus acidophilus - paleczka kwasu
> mlekowego wszczepiona podskornie lub domiesniowo znajdzie sie w pochwie?

Ja również. Przecież wszczepienie podskórne tej pałeczki spowodu
je jedynie tylko tyle, że organizm się uodporni na tą bakterię... A to przec
ież bardzo niedobrze, bo to naturalna flora pochwy !!!!! Wtedy dopiero będzi
e "kanał"...

Dariusz =DobeX= Dobosz

http://www.dobex.w.pl
mailto:d...@f...med.pl

4. Data: 2000-01-04 20:37:01

Temat: Odp: Odp.Ginekologia
Od: "Mariola Mioduszewska" <m...@f...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik J.Wszeborowski <w...@b...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Bx8a4.8190$v...@n...clara.net...

> [...]
> Dr J.Wszeborowski- Anglia
> w...@b...com
>
> Ps . nie wszystko co z zachodu jest wartosciowe.

Przykro mi, że moja wypowiedź spotkała się z Pana Doktora krytyką. Napisałam
o ww szczepionce, ponieważ dobrze ją pamiętam jako jedno z ulubionych pytań
mojego Profesora ginekologii. Jednak przed wysłaniem listu do grupy
sprawdziłam jeszcze dane na temat tej szczepionki w Indeksie Leków Medycyny
Praktycznej.
Uczono mnie, że mechanizm działania tej szczepionki opiera się na
podobieństwie antygenów powierzchniowych Trichomonas vaginalis i
L.acidophilus i polega na wywoływaniu odpornościowej reakcji krzyżowej.
Czy wyprodukowanie tej szczepionki miało sens - nie wiem, nie jestem
naukowcem. Ale z pewnością mój przedmówca nie wie zbyt wiele na jej temat,
skoro nigdy nie słyszał o zakładanym mechanizmie jej działania.
Czy w praktyce jest ona stosowana w Polsce, i czy ewentualnie ma wymierne
działanie ? Może któryś z ginekologów pracujących w Polsce odpowie.
/Chociaż wątpię - nie widzę w grupie zbyt wielu wypowiedzi specjalistów./ Ja
ze swojej strony także postaram się także zbadać tą sprawę.

Użytkownik, który rozpoczął wątek, pytał jedynie czy jest szczepionka
stosowana w zapaleniach pochwy i prosił o dane na jej temat. Ja dostarczyłam
ich.
Czy Pan Doktor zna może inną szczepionkę ?

Z głębokim poważaniem Mariola Mioduszewska

5. Data: 2000-01-06 17:11:54

Od: "J.Wszeborowski" <w...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam, i pragne odpowiedziec w miare swoich - byc moze skromnych wiadomosci.

> [...]
Napisałam
> o ww szczepionce, ponieważ dobrze ją pamiętam jako jedno z ulubionych
Znalem profesora Anatomii patologicznej ktorego ulubionym pytaniem bylo "
rodzaje napedu gramofonow"- dlatego powyzsze Pani stwierdzenie nie jest
dowodem.
Nie powinno byc Pani przykro - nie jest to zadna wycieczka osobista,jest
poprostu dyskusja.
Kazdy ma prawo do wlasnego zdania.

>Jednak przed wysłaniem listu do grupy
> sprawdziłam jeszcze dane na temat tej szczepionki w Indeksie Leków
Medycyny
> Praktycznej.
Byc moze figuruje ona w tym indeksie - niestety nie figuruje w zadnym
zachodnim co nie znaczy ze lek jest bezwartosciowy - chociaz za taki na
zachodzie uchodzi i niema go w sprzdazy i stosowaniu.

> Uczono mnie, że mechanizm działania tej szczepionki opiera się na
> podobieństwie antygenów powierzchniowych Trichomonas vaginalis i
> L.acidophilus i polega na wywoływaniu odpornościowej reakcji krzyżowej.
Przepraszam ze zapytam odpornosci na co .? .
Jakiego typu przeciwciala sa wytwarzane. Jaki jest mechanizm niszczenia
Rzesistka pochw. po szczepieniu ta szczepionka.
Rzesistek pochwowy nie jest bakteria - prawda! Potrawi " zajadac" bakterie i
nablonek szyjki macicy.
Z reguly nastepuje zakazenie gdy kwasowosc pochwy jest zmiejszona chorobowo
lub fizjologicznie.

> Czy wyprodukowanie tej szczepionki miało sens - nie wiem, nie jestem
> naukowcem. Ale z pewnością mój przedmówca nie wie zbyt wiele na jej temat,
> skoro nigdy nie słyszał o zakładanym mechanizmie jej działania.
A to juz Pani stwierdzenie - wniosek wysnuty z "chmurki" -
Szanuje Pani wielka wiedze na ten temat ale z reguly szanuje swoich
wspoldyskutantow operujac danymi ogolnie- uznanymi z podaniem zrodla a nie
zakladaniem z gory,ze dyskutujacy nie wie zbyt wiele- mozna sie latwo
oszukac.
Dyskutujacy dyskutuje na poziomie swojego wspoldyskutanta.
Mechanizm zakladany nie znaczy ze jest mechanizmem sprawdzajacym sie w
praktyce.
Bylbym wdzieczny za uzupelnienie moich niepelnych wiadomosci na temat ktory
staramy sie dyskutowac.
> [...]
Ja
> ze swojej strony także postaram się także zbadać tą sprawę.
Stosowanie tej szczepionki w Polsce nie jest dla mnie dowodem o jej
skutecznosci.

> Użytkownik, który rozpoczął wątek, pytał jedynie czy jest szczepionka
> stosowana w zapaleniach pochwy i prosił o dane na jej temat. Ja
dostarczyłam
> ich.
A ja sie niezgadzam z tym pogladem i wolno mnie wypowiedziec swoje zdanie.
> Czy Pan Doktor zna może inną szczepionkę ?
Nie prosze Pani w przeszukiwaniu literatury na temat biocenozy pochwy do
mojej pracy doktorskiej wlasnie w tej dziedzinie nie spotkalem sie z
jakimkolwiek doniesieniem o istniejacej szczepionce przeciw rzesistkowi
pochwowemu lub zakazeniom pochwy .Byc moze jednak nie wiem "zbyt " wiele w
tym temacie wg.Pani zdania.

> Z głębokim poważaniem Mariola Mioduszewska

Rowniez nisko sie klaniam oczekujac na uzupelnienie moich niepelnych
wiadomosci jakims ogolnie
uznanym doniesieniem naukowym .

--
J.Wszeborowski
w...@b...com

6. Data: 2000-01-06 22:14:03

Od: 1...@p...onet.pl (Waldemar Kujawa) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ich.
> Czy Pan Doktor zna może inną szczepionkę ?
>
> Z głębokim poważaniem Mariola Mioduszewska

Przeslanki teoretyczne dzialania Solco Trichovac sa
kiepskie.
Lek jednak działa i to silniej niz placebo.
Isolipan mial wspaniale przslanki teoretyczne i figuruje w ABPI
primum non nocere
Pozdrowienia
Waldemar Kujawa

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

Sztuczne zapłodnienie
Re: CALL FOR PAPERS - Workshop: Questions of Safety and Performance of Ultrasound in Medicine, Bonn
Prosba.
Sprzedam unit stomatologiczny
Odp: Zgrzytanie zebami ?