Gofry

1. Data: 2000-04-13 10:51:09

Temat: Gofry
Od: "Katarzyna Sobkowiak" <K...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w domu gofrownicę i pomyślałam sobie, że zrobienie gofrów to pestka....

Zrobiłam więc ciasto tak jak na naleśniki z tym, że trochę rzadsze
(najpierw myślałam, że potrzebne jest bardziej wodniste ale wyprowadzono
mnie z błędu) no i z proszkiem do pieczenia. Posmarowałam gofrownicę
i......... już czułam zapach świeżego gofra w całej kuchni..........

Oczywiście byłą to kwestia wyobraźni bo po czasie, który uznałam za
odpowiedni do tego aby ciasto zdążyło się upiec czuć było jedynie palące się
brzegi pseudo-gofra :(. Okazało się, że rozdwoił się od razu po otworzeniu
gofrownicy a oprócz tego nie upiekł się w środku tylko spalił z wierzchu!!!

I tak oto wyszło, że nie potrafię zrobić, moim zdaniem, najprostszej
rzeczy do jedzenia, czyli gofra.

Pomóżcie mi proszę bo się załamię. Podejrzewam co zrobiłam źle, ale wolę
sama tego nie modyfikować. Może ktoś zna jakiś fajny przepisik na gofry.

Z góry dziękuję.

Kaśka
--
Kasia Sobkowiak, k.sobkowiak(at)atelier.pl

1. Data: 2000-04-14 08:43:40

Temat: Re: Gofry
Od: "Meg" <g...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Sobkowiak <K...@a...pl> wrote in message
> Pomóżcie mi proszę bo się załamię. Podejrzewam co zrobiłam źle, ale
wolę
> sama tego nie modyfikować. Może ktoś zna jakiś fajny przepisik na gofry.

Czyżby mój przepis na cudowne gofry nie dotarł na grupę? Może dlatego, że
wysłałam tylko na news.rubikon.pl.
Zatem jeszcze raz cytat ze starego kalendarza:

Gofry, czyli wafelki ze specjalnej "patelni"
50 dag mąki przesiać, dodać 4 jaja, 15 dag masła lub margaryny
(rozpuszczone, ale zimne) [ja dawałam masło], szczyptę soli, 2 dag
wyrośniętych drożdży (w ciepłym mleku) i aromat: wanilię, rum, skórkę startą
z cytryny itp. Dobrze wymieszać, np. w malakserze lub mikserze lub ubić
trzepaczką do sosów, dolewając mleka po troszku tyle, aby powstało ciasto
jak na naleśniki, ale nieco gęstsze. Po ubiciu zostawić ciasto w spokoju na
1 godzinę w temperaturze pokojowej.
Do smazenia byłby potrzebny olej oraz pędzel, ale nie nylonowy, bo się spali
w kontakcie z gorącą patelnią. Gdy gofiarka będzie rozgrzana, gorąca z obu
jej stron, trzeba ją nasmarować olejem - właśnie tym pędzlem. Szybko nalać
ciasta (około 3 łyżek), zamknąć gofiarkę, poruszyć tak, aby ciasto oblało
ładnie wnętrze [moja jest za ciężka do takich manipulacji, po prostu wlewam
na środek i zamykam] i smażyć 3 do 5 minut. Podawać gofry posypane cukrem
pudrem lub polane miodem czy konfiturą.

pozdrowienia
Gosia

1. Data: 2000-04-18 07:08:24

Temat: Odp: Gofry
Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Meg <g...@e...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0TAJ4.6166

> Zatem jeszcze raz cytat ze starego kalendarza:
>
> Gofry, czyli wafelki ze specjalnej "patelni"
> 50 dag mąki przesiać,
> pozdrowienia
> Gosia

Kobieto! Jesteś wielka!
Dziękuję, dziękuję, dziękuję - wbrew moim obawom, że będzie trochę czuć
drożdże - nic takiego się nie wydarzyło - GOFRY SĄ PRZEPYSZNE!
Lepsze niż w budce :-)
Ale to ten sam "odcień" smakowy.

1. Data: 2000-04-18 09:24:34

Od: "Katrzyna Florek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Meg napisał(a) w wiadomości: <0TAJ4.6166$DB2.128222@news.tpnet.pl>...
>Katarzyna Sobkowiak <K...@a...pl> wrote in message

GOFRY
Ciasto na 20 gofrów:
500 g mąki = ok. 3 szkl.
250 g masła = 1 kostka (może być margaryna)
100 g cukru = ok. 1/2 szkl.
2 cukry waniliowe
8 jajek
starta skórka z cytryny (niekoniecznie)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 litra śmietany lub mleka = 2 szkl.
2 szczypty soli
olej (do lekkiego "zraszania" gofrownicy
cukier puder (do posypania gofrów)
dowolne dodatki (dżem, bita śmietana, owoce itp.)
1. Masło utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym.
Dodać sól i mąkę wymieszaną z proszkiem.
2. Dodać po jednym jajku. Ucierać ręcznie lub mikserem do uzyskania gęste,
puszystej masy.
3. Do dość gęstego ciasta dodać utartą skórkę z cytryny oraz śmietanę lub
mleko.
Starannie wymieszać.

Smacznego
Mycha

Kasia Florek
m...@p...onet.ol

1. Data: 2000-04-26 09:56:52

Od: "JustynaP" <j...@s...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis o ktorym piszesz znikl juz z serwera , czy mozesz mi go przeslac
pleaseeeeeee
dzieki
Justyna

Użytkownik Marta <m...@e...elblag.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:IRTK4.12432$h...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-04-26 10:51:45

Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JustynaP <j...@s...katowice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

> [...]

jak na naleśniki, ale nieco gęstsze. Po ubiciu zostawić ciasto w spokoju na
Do smazenie byłby potrzebny olej oraz pędzel, ale nie nylonowy, bo się spali
[...]

Moje uwagi:
1. Podane składniki dają baaaardzo dużo ciasta - zrobiłam z połowy i akurat
starczyło dla 5 osób na popołudniową kawę.
2. Dodałam trochę cukru do ciasta, bo chłopaki lubią gofry bez dodatków
3. Robiłam z masłem a nie z margaryną
4. Mam (tzn. pożyczyłam od teściowej ;-)) nową gofrownicę teflonową więc
wogóle nie musiałam smarować jej olejem (nic a nic nie przywierają)
5. Raz dodałam drożdże suszone - cała paczka na 50 dkg mąki (drożdże
Oetkera) - i chyba wyszły odrobinę lepsze niż z tradycyjnymi
6. Po upieczeniu każdy wafel wykładam na metalowy ruszcik do ostygnięcia (no
chyba że pożerany jest "w locie") dzięki czemu nie mięknie
7. A z powidłami śliwkowymi i na wierzch bitą śmietaną jakie dobre :-)

1. Data: 2000-04-28 08:05:02

Od: "JustynaP" <j...@s...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje bardzo:)))
Justyna

RE: Szynka wielkanocna
sushi
jak przyrządzić prawdziwe cordon bleu - szukam przepisu ???????
Seler naciowy
Serwis Makaron proponuje... Spaghetti Podchmielonego...(..pija ka)...