Hydroponika

21. Data: 2002-01-17 11:55:32

Temat: Re: Hydroponika
Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Jan 2002 11:58:12 +0100, "stsal" <s...@p...onet.pl>
wrote:

>Masz gotow? pożywkę? Rzuć szczegółami...
juz pisalem - to pozywka dla roslin hodowanych hydroponicznie,
made-in-Gliwice
Kosztuje 2 zl, wlewa sie zakretke na litr wody i gotowe.

--
Marek

22. Data: 2002-01-17 14:47:55

Temat: Odp: Hydroponika
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Nazarko" <m...@n...bigfoot.com> napisał w
wiadomości news:cd9a4uc0rl4buu71pjqd2bl233qagndirk@4ax.com...

> Dzieki za informacje - ja stosuje jakis lokalny nawoz do hydroponiki
> made-in-Gliwice po 2zl/butelka
> Mysle ze warto pisac tu na grupe,

Stanowczo. Ja też się trochę bawię hydroponiką - ismena i sansewieria od
zawsze, ale pół roku temu "przesiadłam się" na już profesonalne pojemniczki.
Keramzyt w Gliwicach na przedłużeniu ulicy 1-Maja (koło tego pustego
placu) - dość drobny i grubszy, płukać nie trzeba. Próbuję, co wyjdzie z
hydroponicznej uprawy bluszczu, trzykrotek i begonii, w planie jest
anturium.
Tak że bardzo proszę o wymianę wszelkich doświadczeń.

> Dziwi mnie ze hydroponika jest w Polsce tak niepopularna, ludzie
> patrza na mnie jak na wariata gdy im o tym opowiadam...

Nie przejmuj się, patrzą jak na wariata na każdego ogrodnika. Kiedyś już się
pytałam, czemu hobby takie jak wędkarstwo, samochody, filatelistyka itp. są
akceptowane, a maniactwo ogrodowe nie - no i wciąż nie wiem:-)))))

Pozdrawiam, Basia.

23. Data: 2002-01-18 09:32:05

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

a dzis wiecej szczegolow:
nazywa sie Flora Hydroponika
Skład: N:P2O:K2O 1:1:1,7
plus Mn, B, Zn, Mo, Cu, Mg, Fe
--
Marek

24. Data: 2002-01-18 23:54:03

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>
> a dzis wiecej szczegolow:
> nazywa sie Flora Hydroponika
> Skład: N:P2O:K2O 1:1:1,7
> plus Mn, B, Zn, Mo, Cu, Mg, Fe
> --
Widziałam jak na razie na ulotce, ale będę musiała poszukać u siebie. I jak
wrażenia - jak rosną roślinki?

Pozdrawiam!
stsal - hydroponiczna

25. Data: 2002-01-18 23:55:45

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>
> Stanowczo. Ja też się trochę bawię hydroponiką - ismena i sansewieria od
> zawsze, ale pół roku temu "przesiadłam się" na już profesonalne
pojemniczki.

Czy Twoja pierwsza hydroponika też była w pojemniku po jogurcie/śmietanie?
:)

stsal - hydroponiczna

26. Data: 2002-01-19 00:23:21

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja stosujć z duýym powodzeniem nawóz MULTIVIT PLUS (3,80zů za 1 litrowŕ
> butelkć). Producent podaje, ýe nawóz nadaje sić do nawadniania
kropelkowego,
> upraw hydroponicznych i nawoýenia dolistnego.

Dzięki za info :)

Produkt nie zawiera azotu
> amonowego, co podobno jest waýne, ale nie wiem dlaczego.

Azot w postaci amonowej może powodować nadmierne zasolenie pożywki. W
poniedziałek sprawdzę dokładniej i napiszę. :)

stsal - hydroponiczna

27. Data: 2002-01-19 21:01:00

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Jan 2002 00:54:03 +0100, "stsal" <s...@p...onet.pl>
wrote:

><ciach!>
>Widziałam jak na razie na ulotce, ale będę musiała poszukać u siebie. I jak
>wrażenia - jak rosn? ro?linki?
grubosz - na razie jedyna roslinka hydroponicznie - ma sie dobrze,
choc jego koledzy rosnacy w ziemi rosna lepiej. Mysle jednak ze
przyczyna jest umiejscowienie - te w ziemi maja wiecej swiatla.
Mam juz gotowy komplet na nastepna roslinke, wiec niedlugo
przesadzanie.
--
Marek

28. Data: 2002-01-19 23:34:45

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje grubosze rosną bardzo ładnie :) Myślę, że Twój, jak go trochę
doświetlisz szybko nadrobi straty...

stsal - hydroponiczna

29. Data: 2002-01-21 09:20:13

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stsal" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> <ciach!>
> pojemniczki.
>
> Czy Twoja pierwsza hydroponika też była w pojemniku po jogurcie/śmietanie?
> :)

Nie, to była doniczka plastikowa razem z podstawką, ale była tak śmiesznie
ukształtowana, że patrząc z boku przypominała kulę z obcięctym wierzchem.
Innymi słowy, była bardzo głębojka podstawja. I w tej podstawce stale stała
woda z pożywką, a ismena &Co. były osadzone w żwirze, granulacja od 3 cm
wzwyż I pięknie rosły.

Zastanawiam się włąśnie nad podoną uprawyą dieffenbachii, którą mam w
pracy - w żwirku lub grysie zamiast keramzytu, żeby całość była
stabilniejsza. A D. świetnie puszcza korzenie w wodzie.

Pozdrawiam, Basia.

30. Data: 2002-01-21 10:32:23

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Jan 2002 22:01:00 +0100, Marek Nazarko
<m...@n...bigfoot.com> wrote:

>Mam juz gotowy komplet na nastepna roslinke, wiec niedlugo
>przesadzanie.

z racji slabego wygladu do hydroponiki poszly dwa ... kaktusy.
Troche bylo zabawy z czyszczeniem korzeni, ale skoro i tak mialy pasc,
to w hydroponice moze maja szanse?
Swoja droga ciekawie podgnil kaktus, zostala pusciutka skorupka, w
srodku dziura.
--
Marek

wapnowanie
Jak zacząć?
Czy odkopuje sie ze sniegu mlode swierki?
Chwasty - z innej strony.
Co dalej z ochroną ogródków?