Odp: Jak i czym leczyc odlezyny

From: "PiotrMx" <p...@b...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: Jak i czym leczyc odlezyny
Date: Wed, 30 Jun 2004 23:49:23 +0200

Użytkownik M <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cbv9o1$cd$...@n...onet.pl...

> Mylisz sie jednak. Wcale to nie świadczy o złej pielęgnacji. Jeżli pacjent
> lezy już bardzo długo, to niezależnie od pozycji odleżyny i tak się
robią!!

Widziałem wielu unieruchomionych pacjentow i zapewniam Cie, ze nie kazdy ma
odlezyny. Ale jak pisałem wczesniej zalezy to od kilku czynnikow.

> Pisze to na przykładzie mojej babci, która chociaż była przekładana (sama
> nie byla w stanie) przynajmniej co 2 godziny i nawet podnoszona i sadzana
na
> krzesło także odleżyny się tworzyły. Troche pomógł materac p/odleżynowy
ale
> nie jest to cudo. No i przeróżne podkładki dostępne w sklepach ze sprzetem
> rehabilitacyjnym.

Od kazdej zasady sa wyjatki. Moze w tym wypadku nalezało zmieniac pozycje
czesciej. Siedzenia na krzesle nie polecalbym. W tej pozycji moze wystepowac
uraz skory i tkanki podskornej o char scinania co tym bardziej może
predysponowac do powstawnia odlezyn. materace szczegolnie te o zmiennym
ucisku to najlepsze rozwiazanie ale tez nie zastapia pielegniarki albo
troskliwego opiekuna.

> Pamietam, że dobre były jakies "plastry" cos w rodzaju opatrunku -
niestety
> nie jestem w stanie nic wiecej powiedziec o nich.

To juz w przypadku powstania odlezyny. Opatrunki koloidowe bo o nich chyba
piszesz stosuje sie w przypadku powstania rany.

Piotr Maksymowicz