Jak i czym leczyc odlezyny

1. Data: 2004-06-30 12:59:35

Temat: Jak i czym leczyc odlezyny
Od: jakub jaducki <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj ojciec lezy juz dosc dlugo i ostatnio porobilo sie mnostwo odlezyn.
Mascie, aquagele, granuflexy itp sa nieskuteczne, bo zanim ktoras z
nich zacznie sie goic, powstaje kilka nowych.
Moze ktos ma jakis sprawdzony, skuteczny i szybki sposob na odlezyny?

kuba

2. Data: 2004-06-30 13:01:14

Temat: Re: Jak i czym leczyc odlezyny
Od: "agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "jakub jaducki" <n...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> kuba

>--
>bardzo skuteczny jest argosulfan w masci
Agnieszka

3. Data: 2004-06-30 13:03:36

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jakub jaducki wrote:

> [...]
> nich zacznie sie goic, powstaje kilka nowych.
> Moze ktos ma jakis sprawdzony, skuteczny i szybki sposob na odlezyny?

a macie materac p/odleżynowy? Takie zmiennociśnienowe są stosunkowo
skuteczne, ale nie każdy chory je lubi, bo troszkę buczą.
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

4. Data: 2004-06-30 15:00:53

Temat: Odp: Jak i czym leczyc odlezyny
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jakub jaducki <n...@w...pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:cbudfg$h39$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> nich zacznie sie goic, powstaje kilka nowych.
> Moze ktos ma jakis sprawdzony, skuteczny i szybki sposob na odlezyny?

Jezeli powstaja odlezyny to znak ze pacjent jest zle pielegnowany. Zadne
masci, kremy, opatrunki koloidowe nie pomoga jezeli pacjent nie bedzie
zmienial pozycji.

Piotr Maksymowicz

5. Data: 2004-06-30 15:42:51

Temat: Re: Odp: Jak i czym leczyc odlezyny
Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 30 Jun 2004 17:00:53 +0200, na pl.sci.medycyna, PiotrMx napisał(a):

> [...]
>
> Jezeli powstaja odlezyny to znak ze pacjent jest zle pielegnowany. Zadne
> masci, kremy, opatrunki koloidowe nie pomoga jezeli pacjent nie bedzie

Spotkałem się z ofertą materacy przeciwodleżynowych, stosowanych m.in. w
szpitalach. www.wysylka.pl.Niestety ceny są wysokie.

ps. nie znam tej firmy, nigdy nie spałem na żadnym z ich materacy, stronę
znalazłem przez przypadek szukając materacy plażowych, także nie jestem w
stanie wypowiedzieć się o jakości, przydatności itp.

Pozdrawiam
Łukasz

6. Data: 2004-06-30 16:50:20

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz Pawliński wrote:

> Spotkałem się z ofertą materacy przeciwodleżynowych, stosowanych m.in. w
> szpitalach. www.wysylka.pl.Niestety ceny są wysokie.

ceny rzeczywiście są wysokie, ale materace p/odleżynowe można po różnych
cenach wypożyczać, a i udaje się w niektórych miejscach wypożyczyć
bezpłatnie (np. w różnego typu organizacjach non profit)
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

7. Data: 2004-06-30 21:02:01

Od: "M" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli powstaja odlezyny to znak ze pacjent jest zle pielegnowany. Zadne
> masci, kremy, opatrunki koloidowe nie pomoga jezeli pacjent nie bedzie
> zmienial pozycji.

Mylisz sie jednak. Wcale to nie świadczy o złej pielęgnacji. Jeżli pacjent
lezy już bardzo długo, to niezależnie od pozycji odleżyny i tak się robią!!
Pisze to na przykładzie mojej babci, która chociaż była przekładana (sama
nie byla w stanie) przynajmniej co 2 godziny i nawet podnoszona i sadzana na
krzesło także odleżyny się tworzyły. Troche pomógł materac p/odleżynowy ale
nie jest to cudo. No i przeróżne podkładki dostępne w sklepach ze sprzetem
rehabilitacyjnym.
Pamietam, że dobre były jakies "plastry" cos w rodzaju opatrunku - niestety
nie jestem w stanie nic wiecej powiedziec o nich.

pozdrawiam
Marta J.

8. Data: 2004-06-30 21:49:23

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik M <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cbv9o1$cd$...@n...onet.pl...

> Mylisz sie jednak. Wcale to nie świadczy o złej pielęgnacji. Jeżli pacjent
> lezy już bardzo długo, to niezależnie od pozycji odleżyny i tak się
robią!!

Widziałem wielu unieruchomionych pacjentow i zapewniam Cie, ze nie kazdy ma
odlezyny. Ale jak pisałem wczesniej zalezy to od kilku czynnikow.

> [...]
ale
> nie jest to cudo. No i przeróżne podkładki dostępne w sklepach ze sprzetem

Od kazdej zasady sa wyjatki. Moze w tym wypadku nalezało zmieniac pozycje
czesciej. Siedzenia na krzesle nie polecalbym. W tej pozycji moze wystepowac
uraz skory i tkanki podskornej o char scinania co tym bardziej może
predysponowac do powstawnia odlezyn. materace szczegolnie te o zmiennym
ucisku to najlepsze rozwiazanie ale tez nie zastapia pielegniarki albo
troskliwego opiekuna.

> Pamietam, że dobre były jakies "plastry" cos w rodzaju opatrunku -
niestety
> nie jestem w stanie nic wiecej powiedziec o nich.

To juz w przypadku powstania odlezyny. Opatrunki koloidowe bo o nich chyba
piszesz stosuje sie w przypadku powstania rany.

Piotr Maksymowicz

9. Data: 2004-07-01 18:34:49

Od: "Ekonet" <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jest skuteczny krem MIRTILL.
Mirtill KREM

Mirtill jest w 100% naturalny, roslinny. Nie ma zadnych skutków ubocznych.

Dziala w przypadku chorób immunologicznych i auto-immunologicznych.
Oddzialuje przez skóre na wegetatywny uklad nerwowy. Przed uzyciem kremu
zalecane jest wczesniejsze, calkowite wyczyszczenie organizmu, które odciaza
uklad immunologiczny i powoduje lepsze i skuteczniejsze dzialanie kremu.

Mirtill jest skuteczny w przypadku:

1.. Wszystkie rodzaje chorób skóry, nawet w przypadku luszczycy
(psoriasis)
2.. Choroba Birgera (zwezenie zyl)
3.. Bóle glowy -smaruje sie kark i miejsca, w których odczuwa sie ból
4.. Bóle menstruacyjne
5.. Hemoroidy ( jednoczesnie nalezy usunac powód powstania choroby)
6.. Polip nosa (smarowac wewnatrz i zewnatrz)
7.. Rany po oparzeniu (swieze i stare)
8.. Wypryski na twarzy
9.. Zylakowe owrzodzenie podudzi
10.. Odlezyny
11.. Choroby stawów
12.. Reumatyzm
13.. Sparalizowane miejsca po wylewie (regeneruje nerwy)
14.. Rany otwarte (przyspiesza gojenie)
15.. Rany pooperacyjne
16.. Zapalenia (rózne)
17.. Róznego rodzaju zmiany skórne
18.. Zapalenia sciegien (smarowac i bandazowac)
19.. Bóle ucha
20.. Przy zlamaniach kosci (przyspiesza zrost)
21.. Trombosis
UWAGA: W pierwszych dniach stosowania kremu Mirtill moga wystepowac bóle, a
nawet zapalenia (stawy, zylaki, skóra itp.) Pomimo takich objawów, kuracji
nie nalezy przerywac. Objawy te swiadcza o dzialaniu kremu i w efekcie
skutek bedzie pozytywny.

Smarowac 2-3 razy dziennie lub wedlug potrzeb.

Pozdrawiam

Istvan

10. Data: 2004-07-05 20:02:07

Od: "k.ia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jakub jaducki napisał:
> [...]
> nich zacznie sie goic, powstaje kilka nowych.
> Moze ktos ma jakis sprawdzony, skuteczny i szybki sposob na odlezyny?

Jeśli osoba jest obłożnie chora i wymaga takiego materaca to można
poprosić lekarza prowadzącego lub specjalistę rehabilitacji o wniosek na
zaopatrzenie ortopedyczne. Dofinansowanie wynosi 550 zł. Rodzina
dopłaca w zależności od materaca 61 zł- piankowy. ok. 145 zł-
pneunatyczny- taki podstawowy, ok.450-490 -pneumatyczne,naprawdę dobre.
Nie pamiętam nazwy firmy, ale każdy sklep z zaopatrzeniem ortopedycznym
ma katalog i cennik. Materace są naprawdę dobre, zmiennociśnieniowe,
wielokomorowe- fakt, nie pracują w zupełnej ciszy, ale nie wymagajmy za
wiele...
Sposób na odleżyny to... PREWENCJA! Zmiana pozycji co 2 godz.
oklepywanie i smarowanie miejsc podatnych( k.krzyrzowa, krętarze,
pięty..) balsamami które kupisz w sklepie reh., podkładanie klinów
poduszek itp. pod ściegna Achillesa, k. krzyrzową w poz. leżenia tyłem,
i między kolana w leżeniu bokiem.
... a jeśli już niestety są to pozostaje prawidłowa pielęgnacja:
utrzymywanie środowiska wilgotnego opatrunku, specjalistyczne poatrunki
np.granuflex i ew. przy zmianie opartunków naświetlanie oczyszczonej
rany promieniami UV B i C (np. lampa Endolamp, Saalman BC)- wyjaławia i
przyspiesza ziarninowanie. Jednak nie zawsze można liczyć na sukces a
napewno nie szybki.
Naprawdę łatwiej zapobiegać odleżynom niż je leczyć.
pozdrawiam -kinga

Juz chyba zupelny wrak :(
okualary fotohromy czy przeciwsłoneczne
leczenie zęba
wybielająca pasta do zębów PILNIE poszukiwana
Pękająca skóra