Jak przechowywac przepisy w komputerze

1. Data: 2000-01-31 19:34:23

Temat: Jak przechowywac przepisy w komputerze
Od: "Marek Lef" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyprobowywalem wiele baz danych z accesem wlacznie do gromadzenia przepisow
kulinarnych, ale nie odpowiada mi ta forma, bo malo czytelna i malo wygodna
do przegladania.
Po wielu probach z roznymi bazami danych zdecydowalem sie na darmowy
program, ktory ma strukture drzewa - nazywa sie Treepad - Ja uzywam teraz
wersji HJ.Treepad V2.6 .
Struktura drzewiasta jest strasznmie wygodna chociaz wymusza uklad
alfabetyczny ale to zaleta bo tak trzeba czasem nazwac potrawe aby bylo ja
latwo przypisac do okreslonej grupy.
Mozna tak ustawiac wielkosc czcionki, ze np spis w lewym ekranie (sa dwa)
jest malutkimi literami, natomiast podswietlenie wywoluje w prawej czesci
ekranu dokladnyn opis potrawy juz duzymi literami i na dowolnie kolorowym
tle. Co mile dla oka - moze byc mile dla podniebienia.
Moja grupa np. drob - dzieli sie na podgrupy ges, golebie, indyk, kaczka,
kurczak i kura (razem), to zamo np. w ciastach mam troche przepisow na torty
to juz je w osobna grupe i nie musze przelatywac wszsystkich tylko jak mi
potrzeba to otwieram odpowiedni katalog.
Doskonaly jest system wyszukiwawczy wciskam Ctrl + F i wpisuje np. tymianek,
w calej bazie danych podswietlony zostaje wlasnie tymianek i wciskajac F3
przechodze od potrawy do potrawy patrzac gdzie go uzyto. W e wczesniejszych
wersjach tego programu poszykiwania odbywalu sie tylko w strukturze drzewa
(nazwy) - teraz we wszystkich artykolach jak nazyywa sie tu karty potraw.
Poniewaz pisze czasem o Starym Miescie w Warszawie w takim samym drzewie
umiescilem wszsytskie ulice i historie kazdego domu - szuka sie
blyskawicznie.
Serdecznie pozdrawiam i wybaczcie ze na poczatek sie tak rozpisalem.
MareK L.

begin 666 Marek Lef.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..DQE9CM-87)E:PT
*1DXZ36%R
M96L@3&5F#0I.24-+3D%-13I-87)E:R!,968-"D5-04E,.U!2148
[24Y415).
M150Z;&5F0'!O<W0N<&P-"E)%5CHR,# P,#$S,50Q.3,T,C-:#0I%3D0Z5D-!
$4D0-"@``
`
end

1. Data: 2000-01-31 23:06:39

Temat: Odp: Jak przechowywac przepisy w komputerze
Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A skad to masz? Ja szukam programu, kotory pomogl by mi w klasyfikacji win.
Moze ktos cos widizal na ten temat?

MM

Użytkownik Marek Lef <l...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2000-01-31 23:46:40

Temat: Re: Jak przechowywac przepisy w komputerze
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin M <h...@k...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3Aol4.26422$H...@n...tpnet.pl...
> A skad to masz? Ja szukam programu, kotory pomogl by mi w klasyfikacji
win.
> Moze ktos cos widizal na ten temat?

Skoro tak Cie interesuja wina, to informuje, ze posiadam niemieckie wydanie
encyklopedii win, ktora zawiera ponad 20000 gatunkow od najlepszych winiarzy
z calego swiata.
Zawsze mozna cos tam odnalezc.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-01 02:13:07

Od: "Michal B" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przepisow
> kulinarnych, ale nie odpowiada mi ta forma, bo malo czytelna i malo

A co zlego zauwazules w Access-ie? To dosyc wszechstrony program i chyba
dalo by sie cos napisac. Zreszta goscie z pl.comp.bazy-danych calkiem go
sobie chwala (w zakresie niewielkich bazek).

Ja widze to tak:
Tabela1: Skladniki [ID,nazwa,jm] - (lista nazw dostepnych skladnikow)
Tabela2: Potrawy [ID, nazwa, skrot, kwalifikator1,kwalifikator2,
kwalifikator3] (lista nazw)
Tabela3: Kwalifikatory [ID, nazwa(np. Drob,Weg, Salatka, Kolacja, Szybko,
itp)]
Tabela4: Przepisy (Potrawy skojarzone ze skladnikami po ID-ach + ilosci i
sposob postepowania)
Kilka relacji, formularzy i zapytan oczywiscie.
Jestem pewny ze to sie da zrobic w Access i da Ci to ciekawe mozliwosci
wyszukiwania z zastosowaniem tego co ja nazwalem "Kwalifikator" np.: Znajdz:
Kolacja+Szybko+Weg= ???

To tylko propozycja
Pozdrawiam
Michal

1. Data: 2000-02-01 07:59:57

Temat: Re: Odp: Jak przechowywac przepisy w komputerze
Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co zlego zauwazules w Access-ie? To dosyc wszechstrony program i chyba
> dalo by sie cos napisac. Zreszta goscie z pl.comp.bazy-danych calkiem go
> sobie chwala (w zakresie niewielkich bazek).

W Accessie jest dostarczana baza przepisow razem z programem. Mozna sobie
modyfikowac jak kto chce. A tak na marginesie czy przegladaliscie ksiazke
kucharska, ktora sami stworzyliscie i ktora dzieki Mariuszowi jest do
sciagniecia. Jestem pelna podziwu dla was i dla niego(ze to wszystko opracowal).
Jest tam 25 przepisow na mazurki, 32 przepisy na sernik i 45 przepisow na torty.
Innych nie liczylam. Polecam, zobaczcie co stworzyliscie. To chyba najwieksza
ksiazka kucharska i do tego "ludzka":-)))), Mariusz zachowal sposob opisu
autorow. Pozdrawiam Ulka

1. Data: 2000-02-01 09:10:34

Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8756tm$i01$...@s...icm.edu.pl...

> [...]
wydanie
> encyklopedii win, ktora zawiera ponad 20000 gatunkow od najlepszych

Super, moge sie do Ciebie wprowadzic na jakis miesiac? :) Niestety nie znam
niemieckiego, ale na pewno wsrod tylu win cos mozna odnalezc. Zeby jeszcze
mozna bylo od razu to wypic ......

Pozdrawiam,

MM

1. Data: 2000-02-01 09:11:14

Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fajnie, jak sie umie programowac w Accesie.

MM

Użytkownik Michal B <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:875g1v$nhj$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

1. Data: 2000-02-01 09:45:04

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fajnie, jak sie umie programowac w Accesie.

Nie musisz tego umiec. Wejdz w plik -> nowa baza danych->wybierz bazy danych i
tam masz do wyboru sporo baz przykladowych m.inn. przepisy kulinarne i lista
win(Access 97). Access sam utworzu baze. Ulka

1. Data: 2000-02-01 11:26:31

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Super, moge sie do Ciebie wprowadzic na jakis miesiac? :) Niestety nie
znam
> niemieckiego, ale na pewno wsrod tylu win cos mozna odnalezc. Zeby jeszcze
> mozna bylo od razu to wypic ......

Dobrze, ze nie mozna, bo nie wychodzil bym spod stlu przez dlugiiiii czas
:))

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-02 00:06:12

Temat: Odp: Odp: Jak przechowywac przepisy w komputerze
Od: "Michal B" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ulka <u...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
> modyfikowac jak kto chce. A tak na marginesie czy przegladaliscie ksiazke
> kucharska, ktora sami stworzyliscie i ktora dzieki Mariuszowi jest do

Czy moglabys sprecyzowac gdzie mozna ja sobie pobrac?
Pozdrawiam
Michal

Dziekuje za ciekawy wieczor
Re: Swiniobicie
Kacze jajka zakonserwowane po chinsku (na czarno lub czerwono!)
weekend
Pizza troche inaczej