Jak suszyć mięso ?

1. Data: 2003-02-26 21:16:29

Temat: Jak suszyć mięso ?
Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Przymierzam się do zrobienia pemikanu, a jak wiadomo punktem wyjscia
jest suszone mięso.

Pytanie brzmi jak to mięso ususzyć i jak uzyskać pewność, że się to
zrobiło dobrze. Pytań jest w zasadzie więcej.

1. Jakie mięso (myślę o wołowinie ale co konkretnie) ?
2. Mam piekarnik z termoobiegiem ale co dalej (jaka temperatura, czas)
?
3. Po czy poznać, że to już (no wolałbym się nie struć salmonellą
jakowąś, jak również nie oglądać robaczków spacerujących po moim
mięsie / piekarniku)?
4. W jakich warunkach przechowywać takie mięso i jak długo można to
robić ?

--
brow(J)arek pozdrawia i z góry dziękuje za wszelkie sensowne
odpowiedzi

P.S. Archiwum przejrzałem :-)

1. Data: 2003-02-27 08:29:03

Temat: Odp: Jak suszyć mięso ?
Od: "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piekarnik z termoobiegiem moze byc, ale o niebo lepsza jest elektryczna
suszarka do owocow. Nie tylko lepiej suszy, ale nie powoduje tez zawalow
serca przy placeniu rachunkow za prad :)))

Wolowina oczywiscie chuda, lekko ja zamrazasz, tniesz w poprzek wlokien na
3-5 mm plastry, mozesz potrzymac przez noc w solance, jakiejs zalewie
smakowej, ale nie musisz, rozciagasz (lekko, zeby nie rozerwac platow
miesa!), rozkladasz (kawalki nie powinny sie dotykac) i suszysz ok. 24
godzin. Pierwsze kilka godzin - w suszarce do owocow - na drugim biegu,
potem na pierwszym. Przypominam o kilkakrotnej zmianie ustawienia tac (gorne
na dol, dolne na gore).

Suszone mieso przechowujemy w temperaturze pokojowej, podobno moze wytrzymac
bardzo dlugi czas. U mnie nigdy nie przetrwalo dwoch tygodni. Bo jest bardzo
smaczne :))))

Uklony i usmiechy,
Piotrek

1. Data: 2003-02-27 09:34:11

Temat: Re: Jak suszyć mięso ?
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
wytrzymac
> bardzo dlugi czas. U mnie nigdy nie przetrwalo dwoch tygodni. Bo jest

zaintrygowalo mnie, czy suszysz w ramach przygotowan do wypadu
turystycznego, czy li tylko do podgryzania w domu bo smakowite i zdrowsze
niz czipsy?

Jola L-L

1. Data: 2003-02-27 10:02:54

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obywatel J\ napisał na grupę pl.rec.kuchnia następujące rzeczy:

> Przymierzam się do zrobienia pemikanu, a jak wiadomo punktem wyjscia
> jest suszone mięso.
> Pytanie brzmi jak to mięso ususzyć i jak uzyskać pewność, że się to
> zrobiło dobrze. Pytań jest w zasadzie więcej.
(...)

W dzieciństwie zaczytywałem się "Winnetou" i "Old Sutherlandem". Otóż
pemmikan robiono, jeżeli dobrze pamiętam, z dziczyzny (karibou, bizon
czy coś w tym stylu, więc pewnie wołowina by się w ostateczności
nadawała). A obróbka termiczna polegała na tym, że mięso suszono na
słońcu, w przewiewnym miejscu. I później je rozdrabniano (ale ostrożnie
- nie jestem tego pewien w 100%), tylko nie pamiętam na jakiej wielkości
kawałki. Pierwsze skojarzenie - tak jakby na wiórki...

Z poważaniem
PZ

--
Pan Bóg stworzył jedzenie, a diabeł kucharzy.

1. Data: 2003-02-27 11:14:01

Od: "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierwszy raz ususzylem na wypad. Zima jechalem z przyjacielem wedzic szynki
i kielbasy, a poniewaz podczas wedzenia prawie caly czas jest sie na dworze,
w poblizu wedzarni (panskie oko konia tuczy :))), wiec pomyslalem, ze
suszone mieso to idealna rzecz w takich warunkach. Rzeczywiscie, sprawdzilo
sie, ale potem coraz czesciej robilem sobie w domu, do podgryzania i omalze
wpadlem w nalog :DDD Troche hamuja mnie rachunki za prad, bo pierwsze partie
robilem rowniez w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach, ale teraz w
suszarce do owocow robie optymalne ilosci (oczywiscie dla siebie, o
dzieleniu sie z rodzina nie ma mowy ;))))

Uklony i usmiechy,
Piotrek

1. Data: 2003-02-28 23:13:04

Od: "jarek" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Troche hamuja mnie rachunki za prad, bo pierwsze partie
> robilem rowniez w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach

A mógłbyś podać zmodyfikowany przepis dla piekarnika gazowego? Ten tylko mam
dostępny. Suszyłeś powieszone toto na sznurku, bo w suszarce są jakieś tacki
(nie widziałem suszarki do owoców) przed otwartym piekarnikiem? Czas j.w.
czyli 24h?

Pozdrawiam, j. - bez siga

1. Data: 2003-03-03 10:11:54

Od: "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorki, o piekarniku gazowym nie wiem nic w sprawie suszenia. Ale poniewaz w
elektrycznym nastawiam temperature na 40-50 st. i mam wlaczony termoobieg
(wietrzenie jest podstawa procesu suszenia), wiec nie jestem pewien, czy da
sie w gazowym utrzymac niska temperature i zapewnic owo wietrzenie?

Piotrek

Użytkownik "jarek" <z...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]

(nie widziałem suszarki do owoców) przed otwartym piekarnikiem? Czas j.w.

pączki
Jakie przepisy
szukam dobrego przepisu na faworki (chrust).
Re: programy
Re: Frutti di mare