Jakie pszyprawy do buraczka?

21. Data: 2014-02-21 15:36:04

Temat: Re: Jakie pszyprawy do buraczka?
Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.02.2014 15:15, Stokrotka pisze:

> To się nie opłaca, bo kapustę się długo gotuje.

> NIc nie wniosłeś do tematu.

> I tonę innej hemi? Wszystkie pszepisy na ogurki , do pszetszymywania na
> zimę mają w składzie bardzo dużo soli.

Jakoś moje się przetrzymują nawet ponad rok i nie ma w nich nic sztucznego.
Napiszę Ci matolico prosty przepis:
wrzucasz do słoika kilka kawałków korzenia chrzanu, parę ząbków czosnku,
kilka drobnych cebulek (ja używam siedmiolatkę), dużo kopru (zarówno
pocięte łodygi jak i baldachimy), upychasz ciasno ogóry, na wierzch
dodajesz jeszcze troszkę chrzanu i kopru oraz liście (ja daję liść dębu,
wiśni i czarnej porzeczki) i to wszystko zalewasz wodą z rozpuszczoną
solą w proporcjach 1 łyżka soli na 1 litr wody. Zakręcasz i gotowe. Jak
maż porządne ogórki nie pędzone żadnymi nawozami, to Ci przetrzymają
całą zimę i dłużej.
I przestań pieprzyć o czymś na czym się nie znasz.

GA

22. Data: 2014-02-21 20:26:08

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-21 12:52, Stokrotka pisze:

> Sałatka z pora to niezdrowa ekstrawagancja, por to też dodatek do
> sałatki, albo doskonałe ważywo do zup itp., ale znowu nie nadaje się
> jako samodzielny dodatek ważywny do obiadu.

Nie, no... poddaję się. W sztuce racjonalizacji wykrętów pobiłaś mnie na
łopatki :D

> W lutym? Tylko kupne, a własne to dotrwają tylko pszesolone, albo z
> octem, nie pasuje mi ani ocet ani za dużo soli.

Nie wiem co z nimi robisz, ale moje "rodzinne" dożywają spokojnie do
następnego lata.

23. Data: 2014-02-21 20:28:42

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-21 15:15, Stokrotka pisze:

> To się nie opłaca, bo kapustę się długo gotuje.

To miała być raczej surówka z kapusty, znacznie bardziej lekkostrawna od
gotowanej wzdymającej kapuchy.

24. Data: 2014-02-21 20:31:18

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-21 13:11, Anai pisze:

> Wiem... głupie :/
> Próbowałam ustalić czy przeszkadza jej to, że jest czerwony, czy to, że
> smakuje jak burak, czy jeszcze co innego - niestety nie raczyła udzielić
> odpowiedzi...

Nie ma to jak dysonans poznawczy - pewnie trzeba jeść bo jest dobry "na
krew", a nie można bo ma coś co Stokroci szkodzi :)

25. Data: 2014-02-21 21:14:44

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>pędzone żadnymi nawozami, to Ci przetrzymają całą zimę i dłużej.
>I przestań pieprzyć o czymś na czym się nie znasz.

Bez zimnej piwnicy nie ma szans by wytszymały do wiosny.

Jakoś nie mam zimnej piwnicy i wychodzą, w sezonie oczywiście. Zanim wyniosę
do mojej CIEPŁEJ piwnicy mijają często tygodnie.
Wystarczy postawić w domu w zaciemnionym i chłodnym miejscu - podpowiedzieć
ci gdzie w domu jest takie miejsce.

Skończ, już te swoje fantazyjne filozofie.

26. Data: 2014-02-21 21:32:21

Temat: Odp: Jakie pszyprawy do buraczka?
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> W lutym? Tylko kupne, a własne to dotrwają tylko pszesolone, albo z octem,
> nie pasuje mi ani ocet ani za dużo soli.

Mozesz jeszcze:
- brukselke (z sosem jogurtowym - czosnkowym, koperkowym, pietruszkowym -
pycha),
- brokuly (tez z sosami jak wyzej),
- mizeria,
- fasolka szparagowa - i zielona i zolta, z bulka tarta albo samym maslem,
- pomidorek - z salata, z papryka, z cebulka - do wyboru do koloru,
- salatka z kapusty pekinskiej z ogorkiem, kukurydza, pomidorem
- surowka z kapusty czerwonej (wcale nie musisz od razu kroic calej glowki i
robic jakies masowe ilosci - "uszczerbnieta" kapusta wytrzyma w lodowce
spokojnie tydzien, jak nie dluzej).
Mozliwosci jest mnostwo.
Ostatnio w desperacji z powodu totalnego braku zapasow zrobilam potrawke z
duszonych, utartych na duzych oczkach warzyw: marchewka, pietruszka, seler i
por. Z odpowiednimi przyprawami wyszla bardzo smacznie.

Pozdrawiam
@

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

27. Data: 2014-02-21 21:35:35

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To się nie opłaca, bo kapustę się długo gotuje.

Mozesz zrobic surowke z kiszonej, nie musisz gotowac.
Ale jak juz gotujesz to jezeli posiadasz, uzyj szybkowar.
Natomiast nawet jak nagotujesz tej kapusty ze 3 litry, zawsze mozesz wrzucic
w sloik i zamrozic.

Pozdrawiam
@

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

28. Data: 2014-02-21 21:43:30

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie pszyprawy pasują do buraczka
> by nie miał właściwości, jakie ma?

A jakie konkretnie wlasciwosci Ci przeszkadzaja ? Smak ? Zapach ?
Ja nie przepadam za burakami w occie - z tego co wyczytalam w Twoich
postach, Tobie ocet tez nie za bardzo podchodzi.
Moze wiec zrob sobie gotowane, tylko koniecznie w skorce - obierz dopiero po
ugotowaniu, maja wtedy calkowicie inny smak.
I albo w "czystej" postaci pokrojone do obiadu, albo utarte, podsmazone - z
kminkiem, pieprzem, sola. Niektorzy dodaja cytryne, niektorzy cukier - wedle
zyczen i zachcianek :)

Pozdrawiam
@

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

29. Data: 2014-02-21 21:45:12

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-21 21:32, @ pisze:

> - surowka z kapusty czerwonej (wcale nie musisz od razu kroic calej
> glowki i robic jakies masowe ilosci - "uszczerbnieta" kapusta wytrzyma w
> lodowce spokojnie tydzien, jak nie dluzej).

Albo modry szałot po ślunsku, czyli ugotowany, z boczkiem i zakwaszony
na czerwono (bossski!) :)

> [...]
> z duszonych, utartych na duzych oczkach warzyw: marchewka, pietruszka,
> seler i por. Z odpowiednimi przyprawami wyszla bardzo smacznie.

Ja sobie wczoraj zrobiłam brokuła na parze z podsmażonym czosnkiem i
papryką, podpieczonymi płatkami migdałów i beszamelem z jednym mini
camembertem. Dla takich dań mogłabym zostać wege :)

A wracając do jarzynek: groszek z papryką, groszek z pomidorem, kalafior
mrożony, sałata lodowa z różnymi dodatkami, seler naciowy np. z
kukurydzą i papryką... seler konserwowy z kukurydzą i ananasem...
Albo mieszankę - marchew, kalarepa, rzodkiew (może być biała) pokrojone
w słupki i z bułeczką... i tak można do rana :)

30. Data: 2014-02-21 21:55:55

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>W dniu 2014-02-21 21:32, @ pisze:
> Albo modry szałot po ślunsku, czyli ugotowany, z boczkiem i zakwaszony na
> czerwono (bossski!) :)

Nie robilam nigdy, ale brzmi baaardzo zachecajaco.
Moglabys sie podzielic przepisem ?

> Ja sobie wczoraj zrobiłam brokuła na parze z podsmażonym czosnkiem i
> papryką, podpieczonymi płatkami migdałów i beszamelem z jednym mini
> camembertem. Dla takich dań mogłabym zostać wege :)

Generalnie brokuly lubia rozmaite kompozycje, ja tez robie czasem z serem -
raz z zoltym, raz z serkiem a la feta, do tego slonecznik prazony (na
polaczenie z migradami nie wpadlam, ale wykorzystam pomysl :)

> [...]
> Albo mieszankę - marchew, kalarepa, rzodkiew (może być biała) pokrojone w
> słupki i z bułeczką... i tak można do rana :)

O wlasnie, kalafior! I seler naciowy! I ananas! Zapomnialam :)
Ogolnie - troche inwencji i naprawde codziennie mozna wykombinowac cos
nowego.

Pozdrawiam
@

---