Klejenie taśmy magnetofonowej

1. Data: 2002-01-04 07:37:31

Temat: Klejenie taśmy magnetofonowej
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy któryś z Grupowiczów wie, czym skutecznie skleić zerwaną taśmę w kasecie
magnetofonowej? Próbowałam kilka klejów, ale albo nie trzymają albo
rozpuszczają taśmę. Taśma zerwana blisko rozbiegówki, tak, że jest szansa na
słuchanie bez 'dziury'. Kaseta z ulubioną muzyką, nie do kupienia dzisiaj.
Pozdrawiam
Majka

1. Data: 2002-01-04 07:47:28

Temat: Re: Klejenie taśmy magnetofonowej
Od: "Lysy" <l...@f...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
na
> słuchanie bez 'dziury'. Kaseta z ulubioną muzyką, nie do kupienia dzisiaj.
lakier do paznokci ... przynajmniej kiedys tak sie robilo ... i koniecznie
backup ;-)))

--

Lysy (at) faq.net.pl

1. Data: 2002-01-04 08:02:34

Od: "Maciej_R" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Hej
podklej taśmą - ważne, żeby była bardzo cienka
to się robi tak : kładziesz jeden odcinek taśmy na drugim, stroną "grającą"
do góry, z zakładką np. 1cm po czym dobrze przytrzymujesz a następnie bardzo
ostrym nożykiem przecinasz ten założony fragment (obie taśmy na raz)
_pod_kątem_ , najlepiej 45 stopni
w ten sposób otrzymujesz dwa końce identycznie ścięte

teraz weź jak najcieńszą taśmę klejącą, utnij kawałeczek a następnie połóź w
poprzek jeden kawałek taśmy, potem dokładnie dopasowująć - drugi (podklejasz
tylko od dołu!)
teraz obróć na drugą stronę, połóż na czymś twardym i mocno wygładź
paznokciem powierzchnię taśmy klejącej -jak już się łądnie trzyma, dotnij
boki
mam taśmy, które tak trzymają kilka lat

powodzenia

MR

1. Data: 2002-01-04 09:26:33

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej_R" <m...@p...com
"Lysy" < l...@f...net.pl

odpowiedzieli.
Dzięki

Majka

1. Data: 2002-01-07 06:08:28

Temat: Odp: Klejenie taśmy magnetofonowej
Od: "KSX" <k...@k...prvNOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeśli to jest na samym początku taśmy (przed piosenkami) - to wywalić ten
początkowy kawałek taśmy, rozmontować rolkę i zamocować tę właściwą część
taśmy do rolki. ja tak kiedyś zrobiłem i działało. no i oczywiście zaraz
przegrać na inną taśmę.

--
pzdr

K S X
k s x ( a t ) k s x . p r v . p l
GG: 490364

1. Data: 2002-01-12 12:06:16

Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> teraz obróć na drugą stronę, połóż na czymś twardym i mocno wygładź
> paznokciem powierzchnię taśmy klejącej -jak już się łądnie trzyma, dotnij
Osobiście też skleiłem tak kilka taśm magnetofonowych.
Pytanie czy ktoś próbował tego samego z taśmami video ?

Tomasz

1. Data: 2002-01-14 16:56:16

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeśli to jest na samym początku taśmy (przed piosenkami) - to wywalić ten
> początkowy kawałek taśmy, rozmontować rolkę i zamocować tę właściwą część
> taśmy do rolki. ja tak kiedyś zrobiłem i działało.

to dobra metoda.

do klejenia tasmy trzeba uzywac tasmy specjalnej, przeznaczonej do tego celu. z
innych tasm po pewnym czasie wylazi klej niszczacy tasme i glowice

1. Data: 2002-01-15 10:42:01

Od: "Arek" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> do klejenia tasmy trzeba uzywac tasmy specjalnej, przeznaczonej do tego
celu. z
> innych tasm po pewnym czasie wylazi klej niszczacy tasme i glowice

pewnie te tasmy sa tak samo specjalne jak sol do zmywarek ;-)
A.

1. Data: 2002-01-15 11:15:34

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> celu. z
>
> pewnie te tasmy sa tak samo specjalne jak sol do zmywarek ;-)

probowalem osobiscie. naprawde jest roznica, widac ja po kilku miesiacach

wirowanie 800, a 1000 obrotw
pralki Candy i Hoover
switchable glass?
kominek