Kobiety mogą skarżyć

31. Data: 2003-08-31 19:38:00

Temat: Re: Re: Kobiety mogą skarżyć
Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> I co z tego - bo nie rozumiem?

Poki co zdrowe 14latki rzadko chodza do ginekologa. Moja 17letnia siostra
nie miala zadnych problemow i podobnie jak wiekszosc kolezanek nie
odwiedzila lekarza.

> Nie wiem czy wiesz ale kobiety a czasem i dziewczyny chodza do
> ginekologa nie tylko z podejrzeniem ciazy.

wiem... to oczywiste

> Swietnie - jesli nie ma swiadkow poza ofiara - nie ma przestepstw?

No ale jak udowodnic przestepstwo? Rozumiem zeby 10 dziewczynek sie
zglosilo, ale jedna nic nie da.

> A co do innych skarg - przecietna kobieta lezac na fotelu u ginekologa
> lezy gapiac sie w sufit albo z zamknietymi oczyma - czekajac az
> badanie sie skonczy - i nie wnika za bardzo w to co facet w tym czasie
> porabia.

Facet?? Nie wiedzialem ze kobiety maja zabroniona mozliwosc specjalizacji w
tym kierunku? Jesli ktos sie boi lekarza to moze udac sie do lekarki.

> Wlasnie dlatego wyszlo rozporzadzenie - chyba ze je zniesli - ze
> badanie ginekologiczne moze byc przeprowadzane tylko w obecnosci
> pielegniarki.

I tak powinno byc! Biedni lekarze mogliby spac spokojnie. Fakt ze niektorzy
musieliby dzielic sie zyskami... ale to offtopic :)

> Ach - wiec wszystkich wsadzasz do jednego wora? Bo malotat wiec
> kretacz i zlo wcielone?
> A pamietasz jak byles jeszcze dzieckiem, to byc moze starsze pokolenie
> czesto kiwalo madrze glowami i mowilo w zamysleniu - kiedy ja bylem
> mlody, to mlodziez byla inna...

Tez jestem mlody i widze to zepsucie od srodka! To nie wrozy dobrze temu
choremu krajowi.

> Jest albo nie jest - kwestia dyskusyjna - w wielu kulturach w tym
> wieku jest sie juz matka. Ale to nie oznacza by mozna byla taka osobe
> molestowac seksualnie bez kary, nie sadzisz?
> Zreszta jeszcze jedna sprawa - czesto wiedza na temat plciowosci
> czlowieka jest u wielu ludzi szczatkowa -wsrod mlodziezy szczegolnie.
> W tym wieku - czesto dziewczyny maja jeszcze zaburzenia
> miesiaczkowania, a pierwsze milosci juz sa. Skad pewnosc ze ta
> dziewczyna po prostu nie ograniczala sie jedynie do pierwszych
> niesmialych pieszczot ze swoim chlopakiem a z powodu braku okresu
> [...]

Jestesmy ludzmi a nie zwierzetami, popedy trzeba umiec chamowac. Ja nie mam
takich problemow jak ta cala "mlodziez" i do niczego mi sie nie spieszy.
Zreszta wszystko zalezy od rodzicow, bo ich rola w tych kwestiach jest
ogromna. Jak rozpuszcza dzieciaka to juz mu nic nie pomoze. Mnie sie na
szczescie udalo, teraz sam wiem co dobre a co zle.

> A Ty z miejsca uwazasz ze klamie mowiac ze ginekolog ja molestowal.
> Na jakiej podstawie?

Nie uwazam ze klamie, nie jestem pewien ze klamie. Szanse ze kalmie wyceniam
na 90%. Rzut okiem na ta dziewczynke pewnie podnioslby szanse do 95%, a
rozmowa do 99%. Mlodziez jest jaka jest, kazdy widzi. Nie oczekujmy ze to
aniolek.

> Nie widzisz roznicy miedzy standardowym badaniem dermatologicznym
> pokrytego jakimis zmianami skornymi faceta a lezeniem na fotelu
> ginekologicznym, w duzej czesci nago - mlodej, zdrowej dziewczyny?

A jak by pani dermatolog powiedzmy badala jakiemus 14 letniemu chlopcu
penisa, a on dla radochy powiedzialby rodzicom ze pani go jakos tak
dotykala. Nie robmy z Polski kraju na wzor USA. Zyjemy juz w wystarczajacym
syfie i jeszcze takie wzorce powielac...

--
Norbert
http://www.plfoto.com/uzytkownik.php?authorname=nkru

32. Data: 2003-08-31 19:40:02

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze dodam ze nie wiem dokladnie jak wyglada sprawa. Ale na podstawie
dostarczonych informacji moja wersja wydarzen jest najbardziej realna (ale
nie jedyna).
To juz sprawa dla psychologa.

33. Data: 2003-08-31 19:46:17

Temat: Re: Kobiety mogą skarżyć
Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> Równie dobrze mogło być zupełnie inaczej.
Tu sie zgadzam.

> Nie można
> facetowi rujnować kariery tylko na podstawie słów tej dziewczyny. Gdyby
>były inne poszkodowane, sprawa wyglądałaby zupełnie inaczej.
Ależ są. Nie doczytałaś chyba artykułu do końca. Zgłosiła się 21 letnia
kobieta (dorosła!!!!) i zeznała, że p. doktor ją równiez molestował.

> Anka
Elizabeth

34. Data: 2003-08-31 20:30:08

Od: vlad <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elizabeth wrote:

> Czy przygotowales juz swoje propozycje zmian w Kodeksie Etyki Lekarskiej?

Co do tego artykulu w Rzepie.
Sa dostepne srodki refundowane- i dobrze o tym wiesz. Moze nie sa
"nowoczesne", cokolwiek to oznacza, ale sa. Zgadzam sie ze konieczne
jest obnizenie cen lekow. Ale czy poprzez refundacje ? Moze po prostu
nalezy zmniejszyc obciazenia podatkowe na te leki? Dlaczego Cilest czy
mMercilon, Marvelon sa w Czechach o 30% tansze? Dlaczego w ogole tam sa
tansze leki? Z tego co wiem od repow (takze tych siedzacych na wyzszych
stolkach w firmach) wynika to z mniejszych obciazen "wiszacych" na cenie
leku w Czechach. Przy obecnej sytuacji finansowej NFZ nie wlaczy tych
drozszych lekow na listy refundacyjne , chyba , ze firmy drastycznie
zejda z cena. A na to raczej trudno liczyc. A FinansMinister tez raczej
nie zgodzi sie na zmnijszenie wplywowo do budzetu.
Wazna kwestia jaka pojawia sie w tym artykule to edukacja. Przeraza brak
wiadomosci o metodach zapobiegania ciazy wsrod tych , ktorzy podejmuja
wspolzycie - wystarczy poczytac posty na grupie p.s.m. Co wiecej - nikla
jest swiadomosc istnienia chorob wenerycznych . Coraz czesciej pojawiaja
sie dziewczyny z klykcinami , jeszcze 5-8 lat temu tyle tego nie bylo.

Co do Kodeksu - Liz, doktorek z terenu moze pisac na Berdyczow. Ale brak
glosnego stanowiska tuzow polskiej ginekologii jest i symptomatyczny i
przerazajacy. Oni tez nie chaca stac sie negatywnymi bohaterami
niedzielnych kazan.

Czytajac Twoje posty mam niestety wrazenie , ze Ty juz osadzilas tego
lekarza z Wloclawka.
Poczekajmy wiec co okaze sie w koncowej sentencji wyroku sadu.
Vlad

35. Data: 2003-09-01 07:48:42

Temat: Re: Kobiety mogš skarżyć
Od: Alek <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

WItam!

Caly spor (sparawa) w końcu sie sprowadzi do jednego:
"będą leczyć pacjentów w taki sposób, by nawet najlepszy adwokat nie był
w stanie oskarżyć lekarz (ZOZ) o błąd w sztuce".
Postawa mediów i ferowanie wyroków, niekiedy stosowanie
odpowiedzialności zbirowej doprowadzi do tego, że zaniknie nornalna
relacja na linii lekarz - pacjent, a powstanie usługa - klient.
Będzie to smutne.

36. Data: 2003-09-01 07:52:24

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "vlad" <v...@w...pl> napisal w wiadomosci

> Co do tego artykulu w Rzepie....
Bardzo dziekuje za Twoje uwagi. Kazda dyskusja na ten temat jest dla mnie
bardzo cenna, szczególnie jesli pochodzi ze srodowisk lekarskich:) Mam
pytanie, czy zgodzisz sie abym Twoje uwagi przekazala do Parlamentarnej
Grupy Kobiet i do Federacji na rzecz kobiet i planowania rodziny? Jezeli
zechcesz, otrzymasz e-maile i bedziesz mógl bezposrednio uczestniczyc w
pracach. Czy zgodzilbys sie uczetniczyc w spotkaniu w Warszawie minister
Izabeli Jarugi Nowackiej pelnomocniczki rzadu ds. równego statusu plci w
kwestii a praw reprodukcyjnych kobiet? Bedzie wielu lekarzy ginekologów.
Jezeli sie zdecydujesz, prosze o korespondencje na priv-a.

> lekarza z Wloclawka.
Wbrew pozorom nie osadzilam. Chcialabym aby to okazalo sie nieprawda!
Szybciej moglabym wybaczyc ew. nieodpowiedzialnej nastolatce niz
doswiadczonemu lekarzowi.

> Vlad
Elizabeth

37. Data: 2003-09-01 08:24:32

Temat: Re: Re: Kobiety mogš skarżyć
Od: Limeryk <x...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 31 Aug 2003 21:38:00 +0200, Norbert oznajmił/a/ publicznie na
pl.sci.medycyna co następuje:

> Poki co zdrowe 14latki rzadko chodza do ginekologa. Moja 17letnia siostra
> nie miala zadnych problemow i podobnie jak wiekszosc kolezanek nie
> odwiedzila lekarza.

Ja to dziwne koleżanki mam, ale większość w wieku lat 17 u ginekologa już
była. A 17 lat, to ja miałam kilka ładnych lat temu. Chociaż owszem znam
też ludzi, którzy do dentysty idą jak już nie ma co usuwać nawet, o
leczeniu nie mówiąc, wtedy idą po "sztuczną szczękę".
Obawiam się jednak, że protezy macicy czy jajnika jeszcze nie wymyślono.
W każdym bądź razie duma z powodu nie bywania u lekarza dowolnej
specjalności, mądra mi się nie wydaje.
A gorsząc się nastolatkami uprawiającymi seks, bądź tak miły i policz sobie
ile Twoja babcia (no młody jesteś, więc może dla Ciebie o będzie prababcia)
miała lat jak urodziła pierwsze dziecko. Zapewniam Cię, że możesz się
zdziwić, nie zawsze za najlepszy moment na dziecko uważano skończone studia
i stabilną sytuację zawodową. Poważnie.

--
Pozdrawia Limeryk........................................
Połowa tego, co piszemy jest szkodliwa, druga połowa jest

38. Data: 2003-09-01 12:19:34

Temat: Odp: Kobiety mogą skarżyć
Od: "Mary" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:n...@4...com..
.

> Mnie sama tez przeraza czasem widok 13 - 14 latki ubranej w mini, w
> buty na obcasie sznurowane pod kolana i w bluzeczke dosyc niewielka -
> ostatnio widzialam taka ciekawostke idaca z kolegami.

Też mnie to przeraża, ale wtedy zastanawiam się kto jej to kupił? Przecież
sama nie zarabia pieniędzy i nie może sobie kupić takich rzeczy. To rodzice
dają jej kasę, dlaczego nie mogą z nią iść na zakupy? Nigdy nie dałabym
pieniędzy swojej córce w wieku 14 lat na takie ubrania.
Mary

39. Data: 2003-09-01 12:24:50

Temat: Odp: Re: Kobiety mogą skarżyć
Od: "Mary" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Limeryk <x...@n...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@O...wiosny...

> Ja to dziwne koleżanki mam, ale większość w wieku lat 17 u ginekologa już
> była. A 17 lat, to ja miałam kilka ładnych lat temu.

A ja poszłam pierwszy raz w wieku 26, bo nic mi nie dolegało. Przebadałam
się dokładnie i jestem zdrowa, więc nie widzę powodu dla którego chodzić do
ginekologa, jeżeli nie ma dolegliwości. Poszłam oczywiście do kobiety, bo
facet w tym zawodzie mi nie odpowiada.
Pozdrawiam
Mary

40. Data: 2003-09-01 13:04:11

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mary" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> A ja poszłam pierwszy raz w wieku 26, bo nic mi nie dolegało. Przebadałam
> się dokładnie i jestem zdrowa, więc nie widzę powodu dla którego chodzić
>do ginekologa, jeżeli nie ma dolegliwości.

Błąd! Choroba może rozwijać się bezobjawowo. Jak poczujesz ból, to może być
już za późno (fuj!) Trzeba chodzic regularnie, mimo, że nie boli!!!!

> Pozdrawiam
> Mary
Elizabeth

odstapie lek