Kuchnia Milionerów (lekko OT)

1. Data: 2000-09-15 09:49:21

Temat: Re: Kuchnia Milionerów (lekko OT)
Od: "moncia" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Camille napisał(a) w wiadomości:

>[...]Opadło mi wszystko, co mogło opaść :-). Czyżby skutki
jadania w
>McPaskudztwach?

Ej, nie jest tak zle. Moze po prostu przewaga innych kuchni
na stolach Polakow? (sama owych blinow nigdy nie jadlam -
widzialam tylko w ksiazkach kucharskich, wiec teoretycznie
wiem o co chodzi)

Pozdr
Moncia

1. Data: 2000-09-15 23:04:23

Temat: Kuchnia Milionerów (lekko OT)
Od: "Camille" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć wszystkim,

Oglądałam dziś "Milionerów". Facecina dostał pytanie:

Czy bliny to odmiana:
a) pierogów
b) klusek
c) naleśników
d) ciastek.

Najpierw z dużą pewnością siebie wybrał odpowiedź a - ręce mi opadły. Potem,
podpuszczony przez osłupiałego Huberta U., wybrał pytanie do publiczności.
42% społeczeństwa zgromadzonego na widowni wskazało odpowiedź b, 21% - a.
Opadło mi wszystko, co mogło opaść :-). Czyżby skutki jadania w
McPaskudztwach?

Camille
(dla przyjaciół Kamila Perczak)

--
Tajemnicą powodzenia jest szczerość. Jeżeli potrafisz ją udawać, sukces masz
zapewniony.

1. Data: 2000-09-16 05:52:09

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Camille <c...@m...pl> wrote:

> Cześć wszystkim,
>
> Ogląda"am dziś "Milionerów". Facecina dosta" pytanie:
>
> Czy bliny to odmiana:
> a) pierogów
> b) klusek
> c) naleśników
> d) ciastek.
>
> Najpierw z dużą pewnością siebie wybra" odpowiedź a - ręce mi opad"y. Potem,
> podpuszczony przez os"upia"ego Huberta U., wybra" pytanie do publiczności.
> 42% spo"eczeństwa zgromadzonego na widowni wskaza"o odpowiedź b, 21% - a.

Pytanie wbrew pozorom nie bylo latwe, tym bardziej ze zaan z odpowiedzi
nie byla trafna. Bliny to placuszki pokrewne moze nalesnikom, ale
odmaina nalesnikow bym ich nie nazwal.

Wladyslaw

1. Data: 2000-09-16 20:33:31

Temat: Odp: Kuchnia Milionerów (lekko OT)
Od: "Camille" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1eh1jpy.19qcg8qwl9rhsN%w...@t...com.pl...
> Camille <c...@m...pl> wrote:
>

> Pytanie wbrew pozorom nie bylo latwe, tym bardziej ze zaan z odpowiedzi
> nie byla trafna. Bliny to placuszki pokrewne moze nalesnikom, ale
> odmaina nalesnikow bym ich nie nazwal.

Masz racje, ale czy to jest powód, zeby kwalifikowac je jako pierogi lub
kluski? Swoja droga, myslalam, ze to danie jest znane wiekszosci Polaków. W
koncu pochodzi zza miedzy.

Camille (lekko zdziwiona)
(dla przyjaciól Kamila Perczak)

1. Data: 2000-09-17 06:02:40

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Camille <c...@m...pl> wrote:

> [...]
> kluski? Swoja droga, myslalam, ze to danie jest znane wiekszosci Polaków.

Okazuje sie, ze nie. Tez mnie to zdziwilo. Ale my u jednak znamy sie
nieco na kuchni, lyknelismy ;-) tez troche kultury literackiej. A Ci,
co sie zglaszaja do popularnych teleturniejow, to tacy nbaiwniacy,
ktorym znajomi wmowili, ze cos wiedza o swiecie.

Wladyslaw

1. Data: 2000-09-17 18:21:27

Od: "Michal Andruszkiewicz" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"moncia" <m...@h...com> wrote in message
> Ej, nie jest tak zle. Moze po prostu przewaga innych kuchni
> na stolach Polakow? (sama owych blinow nigdy nie jadlam -

tylko w kwestji formalnej - AFAIK "tych BLIN" nie BLINÓW
gdyż w liczbie pojedynczej jest "ta BLINA"

duzia buzia

1. Data: 2000-09-17 18:50:54

Od: d...@e...net.ae (Tom.W) szukaj wiadomości tego autora

Michal Andruszkiewicz wrote:
> tylko w kwestji formalnej - AFAIK "tych BLIN" nie BLINÓW
> gdyż w liczbie pojedynczej jest "ta BLINA"

W zyciu!!! to jest ten BLIN !
Dlaczego -"ta" ?
--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-09-17 19:35:07

Od: "Michal Andruszkiewicz" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tom.W" <d...@e...net.ae> wrote in message

> W zyciu!!! to jest ten BLIN !
> Dlaczego -"ta" ?

pojęcia nie mam - tak mi się wydawało, że jest właśnie tak (dlatego ten
AFAIK),

sorki za zamieszanie i pozdrówka

1. Data: 2000-09-17 19:52:09

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Michal Andruszkiewicz <m...@p...pl> wrote:

> "moncia" <m...@h...com> wrote in message
>
> tylko w kwestji formalnej - AFAIK "tych BLIN" nie BLINÓW
> gdyż w liczbie pojedynczej jest "ta BLINA"
>
> duzia buzia

Mam wlasnie przed soba slownik Doroszewskiego, w ktorym stoi "blin" i
podany jest dla przykladu cytat z literatury: ""Zabrala sie z babka do
smazenia blinow"

Wladyslaw

1. Data: 2000-09-17 21:16:39

Od: "Camille" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1eh2s7x.1cc83t11nxx6egN%w...@t...com.pl...
> [...]
> co sie zglaszaja do popularnych teleturniejow, to tacy nbaiwniacy,
> ktorym znajomi wmowili, ze cos wiedza o swiecie.

W niektórych srodowiskach za intelektualiste uchodzi kazdy, kto umie
przeczytac cos wiecej, niz program telewizyjny :-/. A co do blinów, czy ktos
z grupy je kiedys robil? Ja czasem robie i wychodza bardzo dobre.
Chcialabym porównac mój przepis z innymi.

Camille
(dla przyjaciól Kamila Perczak)

Jak zrobić chałwę?
Pikantna historia świata