Tiramisu

1. Data: 2000-09-14 20:05:52

Temat: Tiramisu
Od: "Paula" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Mam pewne pytanie dotyczace tiramisu. Mianowice jak sie nazywa ser z którego
robiony jest ten deser?.
Kiedys pamietalam ale wyleciolo mi z glowy.

Z gory dzieki

Paula

1. Data: 2000-09-14 20:37:55

Temat: Re: Tiramisu
Od: "Camille" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paula <s...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8prb9b$o7k$...@n...tpi.pl...
> [...]
którego
> robiony jest ten deser?.
> Kiedys pamietalam ale wyleciolo mi z glowy.

Mascarpone (mniam, mniam :-))

Camille
(dla przyjaciół Kamila Perczak)

1. Data: 2000-09-15 05:46:45

Od: j...@m...com.pl (Justyna Rudowska) szukaj wiadomości tego autora

To MASCARPONE

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-09-15 06:34:30

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak smakuje ten serek?
z czym (oprócz tiramisu) się komponuje?
słodki, słony, kwaśny?

dzięki :-)
Dorota

1. Data: 2000-09-15 07:08:29

Od: j...@m...com.pl (Justyna Rudowska) szukaj wiadomości tego autora

Ten pieszczotliwie zwany SEREK to ponad 80% tłuszczu!!! Dla porównania
dodam, że masło ma powyżej 82%. To kwintesencja tłuszczu, do niczego innego
go nie stosuję. Ale w TIRAMISU' smakuje WYŚMIENICIE.
Pozdrawiam
Justy

1. Data: 2000-09-15 08:12:38

Od: "Deren" <d...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

marscapone

--
pozdrawiam bardzo serdecznie
g. ostrovsky well deren

1. Data: 2000-09-15 08:28:25

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki :-))
wyglada na to, ze ow serek to po prostu tluste serzysko
:-))
czy sama przyrzadzasz tiramisu?
masz sprawdzony przepis?
Tiramisu zawsze wydawalo mi sie przepysznym, lecz bardzo pracochlonnym
deserem.

Użytkownik "Justyna Rudowska" <j...@m...com.pl> napisał w
wiadomości news:000901c01ee3$c2ab7580$8b8d808b@zakupy...

1. Data: 2000-09-15 12:00:35

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna z niego zrobic krem czekoladowy - po prostu wymieszac z roztopiona
czekolada. Super sprawa do "napychania" np. nalesnikow.
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-09-15 16:35:38

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy sama przyrzadzasz tiramisu?
> masz sprawdzony przepis?
> Tiramisu zawsze wydawalo mi sie przepysznym, lecz bardzo pracochlonnym
> deserem.

Wbrew pozorom nie tak bardzo.
na ok. 8 porcji potrzeba
1 opakowanie(100g) biszkoptów-mogą być te podłużne
1 filiżanka mocnej kawy z ekspresu
4 kieliszki likieru kawowego,wiśniowego lub pomarańczowego (ja raz z
braku takowego zrobiłam to z whisky + zapach pomarańczowy+ odrobina
wody)
2 kubki(po200g)słodkiej śmietany
3 torebki zagęstnika do śmietany(może być Oetkera)
75 g drobnego cukru
1 łyżeczkamielonego cynamonu
wydrążony miąższ z 1 strąka wanilii(można zastąpić cukrem waniliowym)
200 g sera mascarpone lub śmietankowego twarożku
Biszkopty położyć jeden obok drugiego w prostokątnej formie i pokropić kawą
i likierem. Śmietanę ubijać 1 min. mikserem. Zagęstnik do śmietany wymieszać
z cukrem, cynamonem i miąższem wanilii, dodać do śmietany i ubić na
sztywno.Ser mascarpone lub twarożek wymieszać ze śmietaną.Połowę biszkoptów
włożyć do np szklanej miski i przykryć połową kremu
serowo-śmietanowego.Następnie pozostałe biszkopty i znowu na wierzchu
krem.. Wstawić do lodówki.Przed podaniem oprószyć deser proszkiem kakao i
udekorować np. listkami mięty i cieniutkimi paskami skórki z cytryny.

Deser oryginalny i nieporównywalny z żadnym innym:))
Pozdrawiam i życzę smacznego

Jola

1. Data: 2000-09-15 22:07:07

Od: "Camille" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota <b...@f...hoga.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8psfi6$qhg$...@f...man.torun.pl...
> jak smakuje ten serek?
> z czym (oprócz tiramisu) się komponuje?
> słodki, słony, kwaśny?

Ja jadłam mascarpone tylko w postaci tiramisu (prawie się uzależniłam;-)),
ale niedawno w książce pt. "Kuchnia włoska" znalazłam przepis na "Copa di
mascarpone" - deser z mascarpone i truskawkami. Jeśli chcesz przepis, to
wstukam.

Camille
(dla przyjaciół Kamila Perczak)

Kurczak po chińsku (?)