Kurczak po chińsku (?)

1. Data: 2000-09-14 19:04:57

Temat: Kurczak po chińsku (?)
Od: "AniaS" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio w chińskiej knajpce jadłam kawałeczki kurczaka smażone w cieście i
polane takim fajnym kisielkowatym sosem . Było to bardzo smaczne i
chciałabym powtórzyć to w domu, ale nie mam pomysłu na to ciasto - mam
wrażenie, że nie było to zwykłe ciasto naleśnikowe. Może ktoś jadł coś
podobnego i wie jak zrobić?

1. Data: 2000-09-14 22:25:34

Temat: Re: Kurczak po chińsku (?)
Od: "Tomasz Nowak" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AniaS <a...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8pr7g4$c47$...@n...tpi.pl...
> [...]
> chciałabym powtórzyć to w domu, ale nie mam pomysłu na to ciasto - mam
> wrażenie, że nie było to zwykłe ciasto naleśnikowe. Może ktoś jadł coś

Słyszałem, że w chinszczyźnie kawałki filetu z kurczaka obtacza się w mące
kartoflanej rozmieszanej z jajkiem (1 jajko - 1 łyżka mąki) i smaży na
głębokim tłuszczu przez
1 - 2 min.

--
Nowy, atrakcyjny, chetnie zmieni wlasciciela. http://konkurs.rubikon.pl

1. Data: 2000-09-15 13:19:20

Od: "Jacek Darnikowski" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciasto do kurczaka po chińsku co skośni nazywają Gon Bao robię z jaja, mąki,
bułki tartej i wiórków kokosowych. Można dodać trochę mąki kartoflanej.

AniaS napisał(a) w wiadomości: <8pr7g4$c47$1@news.tpi.pl>...

1. Data: 2000-09-15 20:17:52

Od: "AniaS" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki, wypróbuję. A w kwestii kisielkowatego sosu nie macie może jakichś
doświadczeń? Na pewno mąka ziemniaczana, ale co jeszcze?
Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2000-09-17 20:00:00

Od: "diGoose" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciałabym powtórzyć to w domu, ale nie mam pomysłu na to ciasto - mam
> wrażenie, że nie było to zwykłe ciasto naleśnikowe. Może ktoś jadł coś

To moglo byc zwykle ciasto nalesnikowe, ale zamiast zwyklej maki daje sie
moke kukurydziana, sojowa albo ryzowa (wszystkie do kupienie w
hipermarketach). Mozna tez dodac odrobine jakiegos alkoholu (chocby zwyklej
wodki) to nie bedzie ciasto tak wchlanialo tluszczu ze smazenia i bedzie
bardziej chrupiace. Acha, i calosc sie oczywiscie smazy na glebokim
tluszczu.
diGoose

1. Data: 2000-09-18 10:36:50

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AniaS <a...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8q32jc$7e1$...@n...tpi.pl...
> Dzięki, wypróbuję. A w kwestii kisielkowatego sosu nie macie może jakichś
> doświadczeń? Na pewno mąka ziemniaczana, ale co jeszcze?
> Pozdrawiam
> Ania

Np. Szklanka bulionu, 1-2 lyzki miodu, 2 lyzki octu winnego, 2 lyzki sosu
sojowego, chili (albo imbir, zalezy jaka ma byc glowna nuta) i 2 lyzki maki
ziemniaczanej. To najprostsza wersja.

Jader

sałatka z kalafiora-przepis
kapusta