Maklowicz - dzisiaj

1. Data: 2003-12-07 11:30:28

Temat: Maklowicz - dzisiaj
Od: VIPunia - Iwona Jankowska <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
orientujecie się moze gdzie moge spisac przepisy, które podaje Makłowicz,
dzisiaj był pieróg z jabłkiem i pieróg z mięsem i moja mum się bardzo
zainteresowała, ale nie zdążyła spisać.
A może ktoś spisał? Będę wdzięczna za podanie :)

Pozdrowionka,
VIPunia

--
Iwona Jankowska ::: VIPka ::: Vigorous Independent Person'ka
http://www.iwonajankowska.prv.pl ::: http://www.lhama-temple.com

1. Data: 2003-12-07 13:16:50

Temat: Re: Maklowicz - dzisiaj
Od: maciejza <w...@f...org> szukaj wiadomości tego autora

VIPunia - Iwona Jankowska wrote:

> [...]
> zainteresowała, ale nie zdążyła spisać.
> A może ktoś spisał? Będę wdzięczna za podanie :)

a która to była "Wędrówka" ?
bo jesli któraś ze starych powtarzanych do powinienem mies 'screenshoty'

--
zbieram mamony na cremony
... na volvo tez ...

1. Data: 2003-12-07 14:43:10

Temat: Odp: Maklowicz - dzisiaj
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik VIPunia - Iwona Jankowska <v...@g...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:fw29ltaqc6s$.13cyipjpnugrp$....@4...net..
.
> [...]
> zainteresowała, ale nie zdążyła spisać.
> A może ktoś spisał? Będę wdzięczna za podanie :)

to byla powtorka ktoregos ze starych odcinkow.
Juz podaje te przepisy:

Ciasto:
0,5 kg mąki przesianej przez sito
2 jaja
woda
sól

Nadzienie:
0,5 kostki masła roztopionego
1 kg mięsa posiekanego
3 cebule
sól
pieprz
ostra papryka świeża

Wyrobić ciasto ze składników.
Podzielić na dwie części.
Każdą część cieniutko rozwałkować.
Pierwszą część posmarować roztopionym masłem, na to położyć drugą część
ciasta.
Również ją posmarować masłem.
Na to równomiernie rozłożyć nadzienie.
Zwinąć jak strudel i włożyć do prodiża układając w kształcie pieroga.
Posmarować masłem.
Piec około 2 - 2,5 godz.

Przepis na pierog z jablkami rozni sie tylko nadzieniem. Reszta identycznie.
Acha, ja to pieklam i wyszlo pyszne, tylko do prodiza trzeba czesto zagladac
i polewa maselkiem pierog, zeby nie wysechl. A prodiz przed wlozeniem
pieroga radze dobrze wysmarowac maslem, zeby sie nie przykleilo ciasto.
Pozdrawiam.
Smacznego.
Basia.

1. Data: 2003-12-07 18:56:53

Od: k...@i...pl (Krzysiek) szukaj wiadomości tego autora

Makłowicz,

> a która to była "Wędrówka" ?
> bo jesli któraś ze starych powtarzanych do powinienem mies 'screenshoty'
>

> --
> zbieram mamony na cremony
> ... na volvo tez ...
>
> Spróbuj na onet.pl w wyszukiwarce wpisz Makłowicz, poda Ci kilka adresów
.wybierz ten z promiss Ewa Wachowicz

Krzysiek

1. Data: 2003-12-08 07:35:23

Od: "Renia" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

A prodiz przed wlozeniem
> pieroga radze dobrze wysmarowac maslem, zeby sie nie przykleilo ciasto.
> Pozdrawiam.
> Smacznego.
> Basia.

A można to upiec w piekarniku ?
Jeśli tak, to napisz proszę w jakiej temperaturze i jak długo,
bo już mi ślinka cieknie, a nie mam doświadczenia w pieczeniu takich
pyszności.

Pozdrawiam
Renia

1. Data: 2003-12-08 08:19:14

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

====
"2,5 godziny (Makłowicz), 2 godziny (Tatarka) w 180-200C (Makłowicz)".
Jak upieczesz to napisz jak wyszło, bo Makłowicz, próbując, miał nietęgą
minę.

waldek
====

1. Data: 2003-12-08 08:24:33

Od: "beny76" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jutro podam przepisy na pozostale dania z wedrowki 17 - tatarski smak.
tymczasem polecam stronke http://mckornik.com z przepisami z wedrowek
Maklowicza.

beny76

Użytkownik "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> napisał w
wiadomości news:bqve5e$jkm$1@topaz.icpnet.pl...

1. Data: 2003-12-08 09:51:20

Od: "Renia" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Ci za odpowiedź :)
Trochę się pospieszyłam z tym pytaniem.
Poszukałm w archiwum i znalazłam super przepis na strudel wiedeński.
Autor posta: Waldemar Krzok Data: 2002-09-24 10:11:37
Znalazłam tam link do niemieckojęzycznej strony:
http://www.best-of-austria.com/kochen/apfelst/
Na tej stronie wszystko jest opisane tekstem i zdjęciami.

Na razie spróbuję zrobić na słodko (może w sobotę).
Jeżeli coś z tego wyjdzie, to poeksperymentuję z mięsem.

Napiszę czy się udało :)
Renia

1. Data: 2003-12-08 11:36:08

Od: VIPunia - Iwona Jankowska <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 8 Dec 2003 09:24:33 +0100, na pl.rec.kuchnia, beny76 napisał(a):

> jutro podam przepisy na pozostale dania z wedrowki 17 - tatarski smak.
> tymczasem polecam stronke http://mckornik.com z przepisami z wedrowek
> Maklowicza.

oo dzięki :)

Pozdrowionka,
VIPunia

1. Data: 2003-12-10 19:49:57

Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeśli tak, to napisz proszę w jakiej temperaturze i jak długo,
> bo już mi ślinka cieknie, a nie mam doświadczenia w pieczeniu takich

Przepraszam za opoznienie. Widze, ze juz dostalas odpowiedzi na pytania. Ja
niestety nigdy tego nie pieklam w piekarniku, ale sadze, ze musialoby to byc
w calkiem porzadnym ciepelku pieczone.
Pozdrawiam.
Basia.

ketchup siodemka
Zamienniki w kuchni: ciasto z musem zamiast oleju - relacja
Cukinia czy kabaczek - help!
specyfika naszych grup dyskusyjnych - z przymruzeniem oka ;-)
Obiad w godzine, czyli "Fenomen" w akcji ;)