Marihuana

1. Data: 2000-08-09 17:50:26

Temat: Marihuana
Od: "Wojtek Materka" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry panstwu.

Nigdy wczesniej nie mialem okazji uczestniczyc w dyskusji w tej grupie. Od
niedawna dopiero sledze watki poruszane przez was.

Moje pierwsze wrazenie bylo dosc dobre, wiec chcialbym poruszyc z Wami jeden
nurtujacy mnie od pewnego czasu temat.

Duzo ostatnio sie mowi o problemach narkomanii w Polsce. Ostatnio nawet
tygodnik Wprost wybral je jako temat numeru. Moje pytanie odnosi sie do tzw
'psychologicznego' uzaleznienia od marihuany. Wiemy, ze uzaleznienie
fizyczne w wypadku tej uzywki nie istnieje. Zatem jak mozna opisac naukowo
ten proces, czy istnieja jakies godne polecenia prace na ten temat.

Z nadzieja na kontynuacje, Wojtek

1. Data: 2000-08-10 11:10:24

Temat: Re: Marihuana
Od: "Ewa" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek Materka napisał(a) w wiadomości: ...

[...]

Marihuana - dama z Meksyku, jest spokrewniona blisko z haszyszem jako jego
odmiana. Kanabis jest tani i łatwo go dostać w większości szkół. Praktycznie
wszędzie. Funkcjonuje w trzech postaciach: jako żywica, trawa albo olej.

Marihuana jest środkiem inicjującym uzależnienie od innych narkotyków. Część
palaczy sięgnie po znacznie mocniejsze narkotyki. Wywołują lekką euforie,
zmniejszają zahamowania, wyostrza percepcję i wywołuje głód.
Niebezpieczeństwem przedawkowania czy uzależnienia jest utrata motywacji
życiowej i chęci kontaktów z ludźmi. Uzależnią psychicznie.

Narkotyk oznacza 'oszałamiający', narkomania - ' szaleńcze odurzenie'

Marihuana jest substancją psychoaktywną, a to znaczy, że wpływa jednocześnie
na umysł i zachowanie oraz zmienia nastrój. Czterowodorek kanabinolu (THC),
substancja psychoaktywna występująca w marihuanie, jest środkiem
uspokajajaco-nasennym. Nawet niewielkie jej dawki mogą uszkodzić koordynację
ruchową i poczucie czasu. Udowodniono, że prowadzenie samochodu przez osobę
będącą pod wpływem tego narkotyku często kończy się śmiertelnym wypadkiem.

Długotrwałe palenie marihuany przytępia emocje i władze umysłowe. Powoduje
powstanie zespołu zaniku motywacji i energii życiowej. Pasywne zachowanie
palaczy marihuany może częściowo tłumaczyć, dlaczego tak powszechne jest
przekonanie o nieszkodliwości tego narkotyku.

Marihuana jest narkotykiem, a wiec zmienia świadomość osoby, która ja
zażywa. I w tym sensie jest niebezpieczna, gdyż wprowadza w pewien stan
przeżyć, któremu nie towarzyszą zmiany rzeczywistości. Naturalny proces jest
taki, że nasze emocje towarzyszą pewnym rzeczywistym zdarzeniom - zachwycimy
się muzyką, wystawą, spotkamy interesującego człowieka. To wyzwala pewne
wewnętrzne przeżycia.
Narkotyki, a zwłaszcza marihuana, dają nam przeżycie bez odniesienia do
świata rzeczywistego (przeżycie bez przeżycia...puste emocje bez pokrycia z
realnością - kłamstwo). Drugie niebezpieczeństwo polega na używaniu
marihuany jako sposobu na poprawę nastroju. Jest to rodzaj autoleczenia. To
prowadzi na manowce, bo nie dążymy do usunięcia przyczyn naszych problemów,
tylko chcemy o nich zapomnieć.

1. Data: 2000-08-10 11:41:53

Od: "Marek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy kiedyś używałaś marichuany?

1. Data: 2000-08-10 12:06:15

Od: "mike" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na umysł i zachowanie oraz zmienia nastrój. Czterowodorek kanabinolu
(THC),
czyli po prostu:
delta - 9 tetrahydrokannabinol

1. Data: 2000-08-10 13:21:12

Od: "Pajonk Hfat" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

A wiecie, ze w Polsce dodaje sie do marihuany haszyszu, zeby po pierwsze
lepiej "kopala" a po drugie mocniej uzalezniala.

--
Pajonk Hfat
Szczesliwy Mieszkaniec

1. Data: 2000-08-10 15:17:23

Od: "YaANCeY" <p...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pajonk Hfat wrote in message <3992be5c$1@news.vogel.pl>...
>A wiecie, ze w Polsce dodaje sie do marihuany haszyszu, zeby po pierwsze
>lepiej "kopala" a po drugie mocniej uzalezniala.

Wybacz, ale nie za bardzo wierze. Czy moglbys podac zrodlo? Do marihuany co
sprytniejsi dodaja amfetaminy albo susza ja w oparach eteru. Marihuana i
Haszysz to w zasadzie to samo (THC). Roznia sie sposobem dzialania w bardzo
niewielkim stopniu. Czas polowicznego rozpadu THC z haszyszu jest minimalnie
wyzszy niz tego z marihuany, w zwiazku z czym powinien slabiej uzalezniac
psychicznie (haszysz).

YaANCeY

mail - p...@d...com.pl
galeria - www.republika.pl/pablossimus

1. Data: 2000-08-10 15:45:25

Od: "YaANCeY" <p...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote in message ...

> [...]
Praktycznie
>wszędzie. Funkcjonuje w trzech postaciach: jako żywica, trawa albo olej.

Baju, baju. Najpopularniejsza odmiana to Cannabis Indica i nie pochodzi z
Meksyku (jak mozna sie domyslac). Haszysz to nie zadna odmiana marihuany.
Marihuana to kwitnace szczyty zenskich roslin, natomiast haszysz jest zywica
otrzymywana z tych samych roslin (chociaz istnieja odmiany bardziej
zywicodajne).

> [...]
>palaczy sięgnie po znacznie mocniejsze narkotyki. Wywołują lekką euforie,
>zmniejszają zahamowania, wyostrza percepcję i wywołuje głód.

Marihuana nie inicjuje uzaleznienia od innych narkotykow, ale jak
stwierdzono w raporcie europejskiej komisji zdrowia, to dealerzy marihuany
proponuja inne srodki. Poza tym mozna stwierdzic ze piwo rowniez inicjuje
uzaleznienie od marihuany.
Co do wyostrzenia percepcji tez sie nie zgodze.

>Niebezpieczeństwem przedawkowania czy uzależnienia jest utrata motywacji
>życiowej i chęci kontaktów z ludźmi. Uzależnią psychicznie.

Marihuany nie da sie przedawkowac.

>Narkotyk oznacza 'oszałamiający', narkomania - ' szaleńcze odurzenie'

No nie wiem. Narko oznacza sen, wiec narkotyk to raczej usypiacz a
narkomania to dazenie do stanu uspienia.

> [...]
>będącą pod wpływem tego narkotyku często kończy się śmiertelnym wypadkiem.

Uszkodzic?? Moze zaburzyc. Co do prowadzenia samochodu zgoda, ale alkochol
jest jeszcze bardziej niebezpieczny.

>Długotrwałe palenie marihuany przytępia emocje i władze umysłowe. Powoduje
>powstanie zespołu zaniku motywacji i energii życiowej.

W badaniach nad dlugotrwalymi palaczami marihuany nie zanotowano spadku
(poza wynikajacym z wieku) "wladz umyslowych" czy zaburzen emocjonalnych
wiekszych niz w grupie kontrolnej. Jedynie udalo sie dowiesc spadku refleksu
i pewne ubytki w motoryce (wynikajace bardziej ze stylu zycia niz z wplywu
THC na mozg).

>Narkotyki, a zwłaszcza marihuana, dają nam przeżycie bez odniesienia do
>świata rzeczywistego (przeżycie bez przeżycia...puste emocje bez pokrycia z
>realnością - kłamstwo).

Jakas totalna bzdura. Nasze przezycia sa jak najbardziej zwiazane z
rzeczywistoscia. Znieksztalceniu ulegaja nasze filtry poznawcze i
emocjonalne. Taki stan trudno nazwac klamstwem tym bardziej ze mozna by
dyskutowac czym jest rzeczywistosc.

> [...]
>marihuany jako sposobu na poprawę nastroju. Jest to rodzaj autoleczenia. To
>prowadzi na manowce, bo nie dążymy do usunięcia przyczyn naszych

Rowniez zarzywanie Prozaku jest droga na manowce. Jakos nie slysze glosu
oburzonych psychologow, uwazajacych go za niezly srodek na stosunkowo
powazne zaburzenia. Twoja argumentacja wydaje mi sie zaczerpnieta z jakiegos
amerykanskiego podrecznika do psychopatologii (porownajcie na przyklad z
Selligmanem). Jak pisal Timothy Leary Stany Zjednoczone sa jednym z niewielu
panstw ktore prowadzily wojne z roslinami. Wspomniany wczesniej raport
europejskiej komisji zdrowia, ktory obalal kilka mitow dotyczacych
marihuany, zostal opublikowany w stanach w okrojonej wersji. Co wiecej
wycieto wszelkie fragmenty ktore wskazywalyby na to ze marihuana nie jest
tak bardzo szkodliwa jak sie powszechnie uwaza. Nie ulega watpliwosci ze
jest o wiele bezpieczniejsza od alkocholu.

1. Data: 2000-08-11 02:05:47

Od: w...@w...net (GBAUSAPOL) szukaj wiadomości tego autora

To: Pajonk Hfat

Pal dalej a zobaczysz co pozostanie z twoej meskosci po paru lat! Jeden
z glownych efektow palenia tego swinstwa jest wlasnie takie---utrata
meskosci w pelnym tego slowa znaczeniu. Homoseksualisci w USA
uwielbiaja palenie marihuany!

1. Data: 2000-08-11 06:51:14

Od: "Marek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że jeżeli ktoś nie ma pojęcia na ww. temat, to może lepiej skończmy
dyskusję w tym miejscu.

Pozdrowienia Marek

1. Data: 2000-08-11 08:21:03

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

w...@w...net (GBAUSAPOL) writes:

> [...]
> z glownych efektow palenia tego swinstwa jest wlasnie takie---utrata
> meskosci w pelnym tego slowa znaczeniu. Homoseksualisci w USA

Nie lubie uzywac tego slowa, ale niestety czlowieku bredzisz.
Nie ma NIC na potwierdzenie twoich slow.
Poza moze przesadami powszechnie wyznawanymi przez ludzi co pojecia
nie maja na ten temat.

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net