Mieszkanie spółdzielcze kontra TBS

1. Data: 2002-01-04 16:15:58

Temat: Mieszkanie spółdzielcze kontra TBS
Od: "Daniel Korzekwa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich grupowiczów.

Ostanio zadzwoniłem do spółdzielni mieszkaniowej w Poznaniu, w sprawie
nowych mieszkań, za które należy wpłacić 30% ceny a resztę w ratach przez 33
lata.
Standard takich mieszkań jest analogiczny do tych budowanych w TBS'ach.
Natomiast koszty utrzymania (miesięcznie) wynoszą:
Czynsz: 2zł/m2
Rata: 4 zł/m2
Ogrzewanie + śmieci i inne: 2.5zł/m2
Liczniki na wodę, prąd, gaz

W TBS'ach należy dać 7zł/m2 za czynsz + liczniki na wodę,prąd,gaz i
ogrzewanie

Koszty utrzymania w spółdzielni i w TBS są podobne, jednak mieszkanie
spółdzielcze po 33 lat zostanie uwłaszczone a mieszkanie TBS nigdy nie
przejdzie na własność.

Więc dlaczego do TBS'ów są duże kolejki chętnych a mieszkanie w takiej
spółdzielni można wziąść od ręki.?

1. Data: 2002-01-07 06:22:10

Temat: Re: Mieszkanie spółdzielcze kontra TBS
Od: "glaeken" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Bo ludzie są dziwni. Uważają, że za 20 lat dostana TBS-y gratis lub za
symboliczną złotówke. Niestety niektórzy mają jeszcze takie myślenie :((

1. Data: 2002-01-09 00:02:05

Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tom" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> "Daniel Korzekwa" <d...@w...pl> wrote in message

> 33
>
> Do ktorej spoldzielni dzwoniles (na ktorym osiedlu te mieszkania) i
jaki
> jest koszt za m2 ? I jeszcze jedno - czy spoldzielnia zada jakis
dodatkowych
> zabezpieczen kredytowych, czy wystarczy wplacic 30% i nic ich nie
> interesuje?

Pewnie interesuje :-( Żeby dochód na sztukę ludzia zamieszkiwującą nie
był zbyt duży, żeby tych sztuk było dość dużo - są konkretne ilości osób
na metraż (np. w Katowicach - na mieszkanie 3 pokojowe 72 metrowe
musiało być 6 osób, ew. pięć, bo tak ustawa czy cośtam dopuszcza).
No i jest jeden myk - to mieszkanie (przynajmniej w świetle obecnie
obowiązujących przepisów) nawet po spłaceniu kredytu nigdy nie będzie
Twoje :-( Nie można przekształcić prawa lokatorskiego we własnościowe
ani we własność :-(
--
Pozdrówka
Tatiana

1. Data: 2002-01-12 12:03:54

Temat: Odp: Mieszkanie spółdzielcze kontra TBS
Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Standard takich mieszkań jest analogiczny do tych budowanych w TBS'ach.
> Natomiast koszty utrzymania (miesięcznie) wynoszą:
Czy możesz podać namiar w Poznaniu na takie mieszkania. Czy możliwe jest
późniejsze (w trakcie spłacania) podnajmowanie takiego mieszkania ?
Jak duże są to metraże ?
Czy są takie spółdzielnie we Wrocławiu ? (Kontakt)

A może ktoś w czymś takim już mieszka ? Może udostępni wzór umowy ?
Czy rata ulega zmianie i w jaki sposób ?
Kto zabezpiecza kredyt ?

Temat strasznie mnie zainteresował dlatego tyle pytań.

Tomasz

Dom z płazów zapraszam
Ulga remontowa
Zmywarka do zabudowy