Niderlandy

1. Data: 2005-12-06 21:37:56

Temat: Niderlandy
Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

28.XI. 2005 r.
Pan Adam Pietrasiewicz napisał:

Holandia chyba zawsze i od zawsze była protestancka. Również z
przyczyn politycznych, jako protest przeciwko katolickiej Hiszpanii.

Adam Pietrasiewicz
http://www.przetargi-francuskie.w.pl

Nie jestem historyczką, ale pozwolę sobie, swoje trzy grosze dorzucić.
Państwo Holenderskie przybrało charakter kalwiński dopiero
w drugiej połowie XVI w. kiedy to Wilhelm I Orański stanął na czele
powstania przeciw Hiszpanom a które zakończył zwycięsko.
Historia Holandii jest bardzo skomplikowana, już za czasów rzymskich
nalężała do Germanii. Vide: K.J. Cesar "Commentari De Bello Galico"

Ukłony

J.

2. Data: 2005-12-06 21:54:49

Temat: Re: Niderlandy
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

We wtorek 06-grudnia-2005 o godzinie 22:37:56 jagna napisał/a

> [...]

>Historia Holandii jest bardzo skomplikowana, już za czasów rzymskich
>nalężała do Germanii. Vide: K.J. Cesar "Commentari De Bello Galico"

Oczywiście ja też nie jestem historykiem, i dziekuję bardzo za te
informacje.

Chciałbym tylko dorzucić, że Holandia z trudem mogła stać się
protestancką wcześniej, niż w XVI wieku z przyczyn dość prozaicznych,
a mianowicie jako początek protestantyzmu uważa się 31 października
1517.

3. Data: 2005-12-07 09:44:02

Od: "winetu" <P...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagna" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> 28.XI. 2005 r.
> Pan Adam Pietrasiewicz napisał:
>
> Holandia chyba zawsze i od zawsze była protestancka. Również z
> przyczyn politycznych, jako protest przeciwko katolickiej Hiszpanii.

NTG

4. Data: 2005-12-07 12:00:31

Temat: Odp: Niderlandy
Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Pietrasiewicz <a...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Y...@c...pbz...

> We wtorek 06-grudnia-2005 o godzinie 22:37:56 jagna napisała

> --
> Pozdrawiam
> Adam Pietrasiewicz
> http://www.przetargi-francuskie.w.pl

Szanowny Pan Adam Pietrasiewicz;

Sprawił mi Pan wielką przyjemność, że dziś możemy rozmawiać
językiem ludzi cywilizowanych. A dawne *niuanse* związane
z doktorem a.s. możemy odłożyć ad calendas Graecas. Swoją
informacje o Królewstwie Holandii wyemitowałam tylko dlatego,
iż *emocjonalnie* jestem związana z Domem Orańskim.
Dla ciekawości, dodam, iż dziś są jeszcze prowincje w Królestwie
Holandii, gdzie większość ludności / południe/ to katolicy.

Z wyrazami szacunku

Jagna
Anno curente.

5. Data: 2005-12-08 12:43:35

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "winetu" <P...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "jagna" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> NTG
-----------------------------
Od kolegi Piotrusia (Indianina?) dowiemy się zaraz (być może ) o czym można
pogadać na Tej Grupie...
Historia (nawet we fragmentach), moim zdaniem, jest użyteczna dla ON :)

Zdrówko!
--
Zbig A Gintowt

6. Data: 2005-12-08 12:54:37

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W czwartek 08-grudnia-2005 o godzinie 13:43:35 Zbigniew Andrzej
Gintowt napisał/a

>Historia (nawet we fragmentach), moim zdaniem, jest użyteczna dla ON :)

Sądzę, ze ogólnie rzecz biorąc na tej grupie raczej rzadkie są tematy
NTG.

7. Data: 2005-12-08 15:41:14

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-08 13:43,na pl soc inwalidzi wielce szanowny(a) , Zbigniew
Andrzej Gintowt napisał(a):

> Historia (nawet we fragmentach), moim zdaniem, jest użyteczna dla ON :)

Dzień Dobry
Moim skromnym zdaniem historia w ogólności jest użyteczna :-) Problem
polega na tym że nie zawsze wprost jest użyteczna czasem trzeba troszkę
pomyśleć :-)

--
Piotr M:)
Więcej szczęścia jest w dawaniu aniżeli w braniu.(Dz 20,28-38)

Re: Nasz pose
Re: Nasz pose
Re: Wazne.. poszukuje
Re: Nasz pose