Nieco OT

1. Data: 2003-12-18 15:24:38

Temat: Nieco OT
Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Tak zapewne, niektoryz potraktuja sprawe, ktora chce tutaj poruszyc, ale,
nawet jezeli - to jest ona OT tylko nieco, wiec poruszam.

We wczorajszym dzienniku BBC poinformowano,ze Chirac popiera zakaz noszenia
chust ( hijabow) przez muzulmanki w szkole oraz w szpitalu, jak w ogole
jakichkolwiek religijnych nakryc glowy na terenie placowek panstwowych ( a
wiec takze m.in. zydowskich kip i sikhowskich turbanow).

Przyznaje,ze porzadnie zbulwersowala mnie ta wiadomosc. Uwazam,ze pomysl
jest glupi, szkodliwy spolecznie i wykazuje wysoka nietolerancje
spoleczenstwa francuskiego, ktorego, jak sie dowiaduje, przeszlo 60% go
popiera.

Zastanawiam sie, jakim szokiem bedzie dla malych muzulmanek, kiedy rodzice
powiedza im,ze jutro nie pojda do szkoly, badz zedra z glowy hijab, aby
dostosowac sie do wymagan wladz.

Gdyby taki pomysl padl w Kanadzie,to jak przypuszczam nastepnego dnia po
wprowadzeniu takiego przepisu, wszystkie dziewczynki ( nawet te zupelnie ale
to zupelnie niereligijne w zadne klocki) przyszlyby do szkoly w hijabach i
wladze musialy sie z tego idiotyzmu wycofac. Na szczescie, nie mam
najmniejszych watpliwosci, ze podobne regulacje w Kanadzie sa calkowicie
nie do przyjecia.

Czy wam przeszkadzaja hijajby, kipy czy religijne turbany - macie teraz
chyba tego troche na ulicach?

Jaki jest sens, cel i idea takich zarzadzen i jakie moga miec one
konsekwencje? Jedna, z pewnoscia, bedzie autogettoizacja srodowiska
muzulmanskiego we Francji - czyli efekt calkowicie odmienny od
zamierzonego, czyli integrowania w ramach kultury francuskiej.

Kaska

1. Data: 2003-12-18 15:40:12

Temat: Re: Nieco OT
Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasiula napisała w wiadomości

> Tak zapewne, niektoryz potraktuja sprawe, ktora chce tutaj poruszyc, ale,
> nawet jezeli - to jest ona OT tylko nieco, wiec poruszam.
> [...]

Żabojad już wielokrotnie udowodnił swoją bezmyślność.
Asymilacja jest procesem naturalnym i długotrwałym. Wprowadzana na siłę
powoduje mnóstwo kłopotów wywołanych automatycznym oporem.
Widocznie Chirac ma ich za mało.
Przeciwna natomiast jestem ekspozycjom symboli kultu w miejscach
użyteczności publicznej jak szkoły, szpitale etc.
Jestem za bezwzględnym rozdziałem religii od państwa, ale to, co kto ma na
głowie, to jego prywatna sprawa.
Warunkiem jest tylko nie uwłaczanie obyczajności.

Bacha.

1. Data: 2003-12-18 15:44:05

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pyzol" <n...@s...ca> napisał w wiadomości

> [...]
> jest glupi, szkodliwy spolecznie i wykazuje wysoka nietolerancje
> spoleczenstwa francuskiego, ktorego, jak sie dowiaduje, przeszlo 60%

Wycinam resztę, bo się zgadzam. Że Chirac to jeden z cięższych kretynów
egzystujących w polityce europejskiej to raczej pewnik (osobiście
uważam, że nawet Marek Pol mu do pięt nie dorasta). Że świadczy zakaz o
nietoleracji to prawda. Tak się kończy tolerancja dla odmienności
przesunięta w stronę nietolerancji wobec jakichkolwiek form inności.
Tylko zauważ na pewien - i w Polsce obecny - trend: każda jednostka
(przynajmniej każda mi znana) stara się istnieć jako pewna niezależna
indywidualność... i taż indywidualność zaczyna z czasem tępić wszystko,
co odstaje od niej i jej podobnych. W myśleniu, ubiorze, sposobie
jedzenia etc... smutnota człowieka ogarnia ale to może jednak właśnie
ludzkie jest :-(

Pzdr
Paweł

1. Data: 2003-12-18 15:54:22

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

wydawało się że <Bacha> miał rację
<news:brshpe$81n$1@mamut.aster.pl> ale:

> Jestem za bezwzględnym rozdziałem religii od państwa, ale to, co kto
> ma na głowie, to jego prywatna sprawa.
> Warunkiem jest tylko nie uwłaczanie obyczajności.

a co ma do rzeczy obyczajność?
co to w ogóle jest?

moralność?

--
Stirlitz wchodzi do gabinetu Muellera:
- Nie chciałby pan pracować dla radzieckiego wywiadu? - pyta. - Nieźle płacą.

1. Data: 2003-12-18 16:01:04

Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Pyzol rzecze:

> Czy wam przeszkadzaja hijajby, kipy czy religijne turbany - macie teraz
> chyba tego troche na ulicach?

Mi nie przeszkadzają, ale - na razie, nie myśląc nad tym zbytnio - jestem
za tym by taki zakaz istniał, gdyż te ciuchy to oznaka podłego statusu kobiet.

> [...]
> muzulmanskiego we Francji - czyli efekt calkowicie odmienny od
> zamierzonego, czyli integrowania w ramach kultury francuskiej.

To środowisko i tak nie tylko nie chce się integrować z resztą społeczeństwa,
ale jeszcze atakuje te osoby, które się z niego chcą wyrwać.

Zapominasz o podstawowej sprawie dla muzułmanina nie ma oddzielonych
części sacrum i profanum. Na ICH ziemi WSZYSTKO ma być zgodne z przykazaniami
bożymi, czyli niby wg Koranu, albo zostać wypalone gorącym ołowiem.
Dlatego też żadne Państwo nie można pozwolić by Ci ludzie uznali
jakiekolwiek tereny za SWOJE, dopóki są pod wpływem i kontrolą swoich mułłów.
Bo na cudzych terenach religia pozwala im na odstępstwa.

Niestety ten problem niedługo pojawi się i u nas

Arek

--
http://www.hipnoza.info

1. Data: 2003-12-18 16:10:56

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Bacha" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> użyteczności publicznej jak szkoły, szpitale etc.
> Jestem za bezwzględnym rozdziałem religii od państwa, ale to, co kto ma na

Hmmm, panstwo to niby instytucja, ale wypelniaja je ludzie. Religia tez
praktykowana jest przez ludzi.

Trzymajmy sie nakryc glowy, ustalajac,ze oddzielnosc religii od panstwa
realizowana byc zagwarantowaniu wszystkim jednakowego prawa, bedacego
efektem wspolnego wysilku cywilizacyjnego.

> Warunkiem jest tylko nie uwłaczanie obyczajności.

Tez mi sie skojarzylo.

Gdyby tak ktos zaapelowal o przywrocenie zdrowego rozsadku w szkole w
sprawach w ogole ubioru, makijazu etc. - zapewne okrzyczany zostalby
zacofanym. nietolerancyjnym ( sic!) bigotem.

W tej samej Francji, w ktorej tak bardzo przeszkadzaja hijaby i kipy, juz
male dzieci przychodza do szkoly pol nagie, wymalowane niczym choinkowe (
sic!) ozdoby, ze nie wspomne juz o tysiacach spinek, gumek, ozdobek,
kolorow, wlasnie na glowie. Widzimy tam dzieci ala gothic, ala Barbie, a la
Britney Spears, alalalalala, oplecione warkoczykami, okolczykowane - do
wyboru do koloru. Jednakowoz tylko dlatego,ze nie sa to symbole konkretnie
religijne, obecnosc ich w stroju nie wzbudza sprzeciwu. A jesli budza to
oczywiscie u "bigotow".

Czy nie masz wrazenie,ze jestesmy pokoleniem kierujacym sie antyreligijna
dewocja, antyreligijnym fanatyzmem? W czym, niby mialyby byl one l e p s z
e od tych znanych z przeszlosci ( tj. religijnych)?

Zastanawia mnie, kiedy we Francji dojdzie do golenia brod facetom -
oczywiscie, tylko tym, ktorzy je nosza z powodow religijnych!

Kaska

1. Data: 2003-12-18 16:20:25

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"bazyli4" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> (przynajmniej każda mi znana) stara się istnieć jako pewna niezależna
> indywidualność... i taż indywidualność zaczyna z czasem tępić wszystko,

I jest to kontynuacja starych, doskonale sprawdzonych wzorow, ktore niemal
zawsze prowadza do zbrodni.

Jak rowniez - degeneracja kultury stricte swieckiej: kiedys kazdy musial
postepowac tak/ byc taki jak "moj Bog" chce, dzis bogiem stal sie czlowiek -
a wiec inni maja byc tacy jak ja.

Hijab jest, m.in symbolem wyzszosci intelektu nad cialem. Rozwijaj sie,
pracuj nad soba ( n.b. esencja jihadu) i osiagaj za pomoca wylacznie wysilku
intelektualnego, ukierunkowanego przez d u c h a, a nie cialo, szmatki czy
jakiej ine m a s k i. Wiele muzulmanek sprzeciwnia sie koniecznosci
noszenia hijabu i uwazam,ze problem ten nalezy zostawic to rozwiazania samej
muzulmanskiej spolecznosci.

Kaska

1. Data: 2003-12-18 16:53:44

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Arek" <a...@e...net> wrote in message news:brsivo$idl$1@news.onet.pl...
> Niestety ten problem niedługo pojawi się i u nas

Chyba nieco odbiegles od tematu.

Moze masz jakies wytlumacznienie, jeszcze, dlaczego duze krzyze Chirakowi
przeszkadzaja, a male nie?

To moze male chusteczki tez nie beda?
Kaska

1. Data: 2003-12-18 16:53:55

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Cóż - zawsze większość ludzi lubi i lubiła uszczęśliwiać innych na siłę.
Trochę o sprawie chust czytałem i warto dodać, że ten zakaz ma być
wprowadzony w imię "wyzwolenia" tych, które nie chcą być "wyzwolone".
Nazwany już kołtunem, faszystą, homofobem i seksistą.:-)))

1. Data: 2003-12-18 16:55:04

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Dec 2003 16:44:05 +0100, "bazyli4" <b...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>co odstaje od niej i jej podobnych. W myśleniu, ubiorze, sposobie
>jedzenia etc... smutnota człowieka ogarnia ale to może jednak właśnie

I nie ma z tego powodu żadnego poczucia winy. Powinieneś być
zadowolony.

--
Amnesiak
------

hiv
Jaki test?
O przemocy jeszcze raz....
Trochę historii - w ramach "mordowania"
Autorytet jako pobożne życzenie czy manipulacja?