Nowy artykuł na stronie

31. Data: 2002-01-24 16:05:11

Temat: Re: Nowy artykuł na stronie
Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daruma" <d...@u...reply-to.invalid> napisał w wiadomości
news:slrn.pl.a4tj5a.bit.daruma@l2p47a.ihar.edu.pl...

> Zniwelować, czyli w ciągu kilku pokoleń usunąć dzięki dobremu
> odżywianiu.

Zmiany w strukturze materiału genetycznego, pojawiające się nagle nazywane
są m u t a c j a m i. Jeśli występują one w komórce płciowej, są trwale
dziedziczone. Mutacje są przeważnie szkodliwe dla organizmu, a nawet moga
prowadzić do zgonu - m u t a c j e l e t a l n e.
Geny letalne sprzężone z płcią, odpowiedzialne za ostatni z wymienionych
typów mutacji, mogą być przekazywane jako geny recesywne z pokolenia na
pokolenie jedynie przez osobniki żeńskie. Geny letalne d o m i n u j ą c e
prowadzą do zgonu przed uzyskaniem dojrzałości płciowej, nie są więc
dziedziczone.
Istnieją dwa podstawowe typy mutacji: genowe i chromosomowe.
W m u t a c j a c h g e n o w y c h zmiany dotyczą budowy chemicznej
materiału genetycznego (zamiany, dodania lub wypadnięcia jednej pary lub
kilku zasad w DNA albo jednej lub kilku zasad w RNA) i powodują syntezę
odmiennych białek (enzymów) lub ich brak.
M u t a c j e c h r o m o s o m o w e są następstwem zmiany liczby lub
budowy chromosomów (mutacje strukturalne).
Mimo dużej trwałości struktur molekularnych materiału genetycznego, efekty
energetyczne szkodliwych czynników, działających na organizm mogą byc tak
duże, że powodują pękanie wiązań miedzy atomami i zmiany w budowie genów. M
u t a c j e s a m o i s t n e zdarzają się bardzo rzadko.
Geny wyznaczają daną cechę i tym samym determinują powstanie białka czynnego
enzymatycznie. Mutacje genowe powodują tzw.
b l o k i m e t a b o l i c z n e, które są wynikiem nieprawidłowej
czynności danego genu lub wręcz braku tego genu. Nastepstwem tego jest
zahamowanie albo wypaczenie określonej przemiany biochemicznej w organizmie,
najczęściej w postaci tzw. b l o k ó w e n z y m a t y c z n y c h.

W przyrodzie znane są także m u t a c j e w s t e c z n e, gdy zmutowany
gen może wrócić do stanu normalnego. Cechą mutacji jest zatem również ich
o d w r a c a l n o ś ć.

32. Data: 2002-01-24 22:08:49

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Stypula" <a...@a...krakow.pl> napisał w wiadomości
> Krystyna *Opty* wrote:

> Piekna retoryka... bialko budulcowe jest zawsze dobrej jakosci,
> bo inaczej nie zostanie uzyte... gorzej jezeli zostanie zaburzone
> srodowisko, choc i tu system jest dosc odporny...

I to raczej mi wygląda na pobożne życzenie. Jakość wymaga spełnienia pewnych
warunków, bez tych warunków jakość musi się pogarszać, jakość białka użytego
do budowy niestety też.
Przy niedoborach energii organizm oszczędza.Oszczędza przez to, że nie do
końca trawi zjedzone białka oraz przez to, że wchłania większe fragmenty
częściowo strawionych białek, które może zużywać do budowy, czy regeneracji
własnych tkanek.
Jeśli te fragmenty są zbyt duże, organizm wytwarza przeciwko nim
przeciwciała, a reakcja antygen-przeciwciało, jest przyczyną wyższą prawie
wszystkich chorób uważanych za alergiczne.
Jeśli fragmenty częściowo strawionych białek są mniejsze i składają się z
niewielkiej ilości aminokwasów, to organizm nie wytwarza przeciwko nim
przeciwciał. Są one wtedy wykorzystywane w całości do budowy i odnowy
tkanek, co jest częstą przyczyną wymuszonych pomyłek w budowie,
a także zatruć ciążowych, nadmiernej wagi urodzeniowej dziecka, licznych wad
wrodzonych.
Organizm woli budować z aminokwasów, czyli prostych cegiełek, ale często
musi korzystać z białkowego "gruzu", gdy jego przewód pokarmowy nie do końca
rozkłada bialka i gdy brakuje mu energii na budowę z prostych cegiełek. Z
większych kawałków "gruzu" (tzw. azot polipeptydowy) buduje się szybciej i
przy mniejszym nakładzie energii, ale buduje się niedokładnie i byle jak.
A za to płacą dzieci...

33. Data: 2002-01-24 22:24:11

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iza" <i...@i...pl> napisał w wiadomości

> [Nie słyszałam o "gnieżdżeniu się genów" - to jakieś nowe odkrycie z
zakresu
> genetyki?]

no, prawie dobrze. Ucz się dalej. Prawidłowa interpretacja: od genów zależy
który plemnik dojdzie pierwszy, którego przepuści przez błonę komórka

> który w ogóle
>
> [O walce o dostęp do komórki też nie. Rozumiem, że masz na myśli komórkę
> jajową - żadna walka nie ma miejsca, kto pierwszy ten lepszy.]

nie do końca, niektóre plemniki na przykład wytwarzają substancje chemiczne
blokujące konkurencję

> to rywalizacja genetyczna,
>
> [Co to jest rywalizacja genetyczna?]

to jest innymi słowy rywalizacja genów o to który będzie dziedziczony.
Oczywiste jest że najlepiej dziedziczą się te, które najłatwiej się
rozmnażają, a nie najdłużej zyją np

> wiele cech
> plemnika
>
> [... W walce o dostęp do komórki ... taaak, rozumiem ...]

właśnie tak

> [To niby jak Ty sobie tą replikację wyobrażasz? Że co, że zreplikuje się
> 30-sta zasada od prawej a 31-sza nie?]

masz kontrolę replikacji, niektóre uszkodzenia się usunie podczas tejże,
niektóre nie.

> [Nie muszę udawać, żeby pokazać, że opowiadasz bzdury]

pokaż, czekam

> [Zwyczajnie za mało wiesz o życiu - choć to akurat miejmy nadzieję da się
> jeszcze naprawić.

doskonale wiem jaką dietę się zaleca, ale dalej nie widzę związku między
tymi zaleceniami a dyskutowanym zagadnieniem

tomek

34. Data: 2002-01-25 09:16:14

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <a2mo88$gdc$1@news.onet.pl> Krystyna *Opty* napisał(a):

> A jeśli matka "leczy się " różnymi specyfikami (chemikaliami) mającymi wpływ
> na treść krwi ? Jeśli w ramach suplementacji i profilaktyce łyka różne
> świństwa np.obniżające cholesterol we krwi? Itd. itd. jeśli do tego dochodzą
> stresy, palenie, picie, zaburzenia hormonalne itd. wynikające z niedoborów
> tegoż cholesterolu w pokarmie przyszłej matki, a poronienie mimo wszystko
> nie następuje i płód dalej się rozwija, to myślisz, że wszystkie dzielące
> się komórki mają dobre warunki na replikację i dalszy podział na każdym
> etapie rozwoju i do samego końca?

Nie, nie myślę. Ale co to ma do rzeczy? Mi chodzło tylko o zdolność
rozwiającego się płodu do pobierania potrzebnych mu substancji z
organizmu matki. Ty piszesz o jakiejś wyimaginowanej sytaucji, w
której kobieta w ciąży pije, pali i jeszcze na dodatek faszeruje się
lekami.
Skąd ci się wzięły te leki obniżające pozimo cholesterolu? Kobiety w
ciąży przeważnie są młode i takich leków nie potrzebują. Poza tym
wydaje mi się, że takich leków brać nie wolono w ciązy.
Czy wg. ciebie zaburzenia hormonalne u kobiet wynikają z braku
cholesterolu w diecie?

Daruma

--
Tomasz "Daruma" Góral http://www.ihar.edu.pl/~tgoral http://www.vege.pl
mailto:d...@p...fm PGPkeyID 0x4068441B GG:2392306 ICQ:4389322

35. Data: 2002-01-25 09:53:13

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <a2pbdm$8vu$1@news.onet.pl> Krystyna *Opty* napisał(a):

[ciach]
Po co cały ten wykład?

> W przyrodzie znane są także m u t a c j e w s t e c z n e, gdy zmutowany
> gen może wrócić do stanu normalnego. Cechą mutacji jest zatem również ich
> o d w r a c a l n o ś ć.

Chcesz powiedzieć, że dieta optymalna umożliwia zachodzenie mutacji
wstecznych i tym samym leczy z chorób będących skutkiem defektów
genetcznych?
Na tym ma polegać to "niwelowanie w ciągu kilku pokoleń"?

Daruma

36. Data: 2002-01-25 12:40:46

Od: "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może zacytujmy w całości:
>
> "Przyczyną chorób serca pochodzenia wirusowego, czy bakteryjnego, jest
> brak odporności organizmu na infekcje, spowodowane złym odżywianiem,
> zaś przyczyną wad wrodzonych u dzieci jest niekorzystne odżywianie
> matki."
>
> Jak niby złe odżywianie ma spowodować wadę serca? Czy może ktoś z
> optymalnych podać przykład takiej wady, której przyczyną jest złe
> odżywainie?
Według informacji podanych wczoraj w Zetce /serwis informacyjny koło
18-stej/, za część wad serca u niemowlaków oraz choroby serca u dorosłych
odpwiada brak witamin z grupy B. Planuje się wzbogacanie chleba i mąki tymi
witaminami.

Pozdr
Grzegorz

37. Data: 2002-01-25 14:10:53

Temat: Odp: Nowy artykuł na stronie
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Daruma <d...@u...reply-to.invalid> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:s...@l...ihar.edu.pl
> Czy wg. ciebie zaburzenia hormonalne u kobiet wynikają z braku
> cholesterolu w diecie?

[Dieta, zarówno bogatotłuszczowa, jak i wegetariańska czy jakakolwiek inna
zmiena gospodarkę hormonalną. Dotyczy to tak kobiet, jak mężczyzn. Mówi się
o spadku libido przy diecie wege (tylko od razu na mnie nie krzyczcie, bo ja
to słyszałm od wegetarianina), jak i o wzroście libido przy dieice
bogatotłuszczowe (tu też na mnie nie krzyczcie :-). Zresztą co słyszałm to
słyszałam, ale również mogę Wam przesłąć kilka prac dotyczących wpływu diety
na poziom testosteronu.

Jeżeli zaś chodzi o kobiety i ciążę - dieta bogatotłuszczowa
reguluje/zmienia (jak kto woli) gospodarkę hormonalną i jest zalecana parom
mającym problem z zajściem w ciążę - to nie opinia J. Kwaśniewskiego tylko
świetnego ginekologa-endokrynologa.

Pozdrawiam, Iza]

38. Data: 2002-01-25 14:37:26

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <a2rjof$akf$1@news.tpi.pl> Grzegorz Wasiak napisał(a):

> [...]
> odpwiada brak witamin z grupy B. Planuje się wzbogacanie chleba i mąki tymi

A mówili o jaką witaminę B chodzi? Może o B6, bo jej niedobory występują u ludzi
po zawałach serca.

Pomysł wzbogacania chleba w B6 jest absurdalny. Najpierw pozbawia się zboże
wszystkich wiatmin robiąc mąkę a później dodaje te same witaminy tylko
sztuczne.

Daruma

39. Data: 2002-01-25 14:47:23

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <a2rose$o44$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> Iza napisał(a):

> [...]
> mającym problem z zajściem w ciążę - to nie opinia J. Kwaśniewskiego tylko

Ale jako dieta lecznicza dla osób, które mają problemy z niedoborem
hormonów.

Daruma

40. Data: 2002-01-25 14:54:49

Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Daruma <d...@u...reply-to.invalid> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:s...@l...ihar.edu.pl

> Ale jako dieta lecznicza dla osób, które mają problemy z niedoborem
> hormonów.

[Dlaczego "ale"?
Może należałoby pomyśleć w drugą stronę - ktoś ma zaburzenia w systemie
hormonalnym, bo "nieprawidłowo" się żywi ... bo skoro zdolność do
reprodukcji jest przejawem zdrowia a możliwe jest "odzyskanie" czy
"polepszenie" tej zdolności za pomocą diety, to chyba taki kąt widzenia nie
jest bezzasadny :-?

Pozdrawiam, Iza]

Wegetarianizm contra Zywienie Optymalne
Wazne Ogłoszenie!