Szczepienie pytanio-prosba

11. Data: 2000-03-16 20:37:26

Temat: Re: Szczepienie pytanio-prosba
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Mnie nie chodzi o efety,tylkojak sie do tego zabrac.
>Efekty przyjda z praktyka,ale usiluje dac jej (praktyce)szanse.

Najpierw zdecyduj się co chciałbyś szczepić.

p...@r...pl

12. Data: 2000-03-17 08:41:27

Temat: Re: O czym chłopy rozmawiają
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie nie chodzi o efety,tylkojak sie do tego zabrac.
> Efekty przyjda z praktyka,ale usiluje dac jej (Praktyce)szanse.

> No to sie roznimy i bardzo dobrze.
> Pozdrowienia, oczywiscie z Niziny Mazowieckiej
chi chi jerz

13. Data: 2000-03-17 11:18:15

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

At 21:37 00-03-16 +0100, you wrote:

>Najpierw zdecyduj się co chciałbyś szczepić.
>
>p...@r...pl
A to jest wazne?
Pewnie chodzi Ci o rodzaje poleczen.
Mnie jest wszystko jedno,bede szczepil to czego sie naucze (na poczatek)
Eksperymenty,ktore bardzo lubie,zostawiam na pozniej.
Pozdrawiam
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

14. Data: 2000-03-17 11:29:43

Temat: Re: Odp: Szczepienie pytanio-prosba
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Czytalem jak sie przycina wierzby szczepione(te rozne salixy),ale dopiero

>Do odwaznych swiat nalezy. Proponuje poczytac o szczepieniu ksiazke z
>obrazkami i spróbowac. Duza szansa, ze czesc szczepien uda sie.
Wiesz odwaga ma niewiele wspolnego z wiedza(powiedzialbym ze jezeli juz to
odwrotnie prporcjonalnie)
Jak zwykle w tradycyjnych dzialaniach jest troche kruczkow,sposobikow.
A zmarnowac rosline jest dosc latwo.
Chce uniknac podstawowych bledow.

>Tylko cwiczenie czyni mistrza.
Jak najbardziej.

>Nie mam miejsca na nowe drzewa owocowe i krzewy ozdobne, wiec chce miec
>wiele odmian lub kolorów na jednym krzewie.
Miejsce mam ,ale lubie roznorodnosc.

>Odwagi i powodzenia.
>Pozdrawiam.
>Krystyna

Dziekuje i vice versa
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

15. Data: 2000-03-22 06:35:15

Temat: Odp: Odp: Szczepienie pytanio-prosba
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych
> [...]
> odwrotnie prporcjonalnie)
> Jak zwykle w tradycyjnych dzialaniach jest troche kruczkow,sposobikow.

W celu zdobycia wiedzy przed przystapieniem do szczepienia, aby uniknac
podstawowych bledów, polecam ksiazke Jean-Yves Prat'a i Denis Retournard'a
pod tytulem "Szczepienie drzew i krzewów owocowych i ozdobnych. Gatunek po
gatunku. Krok po kroku". Oficyna wydawnicza "Delta W-Z" Warszawa.
Pozdrawiam
Krystyna

16. Data: 2000-03-22 07:46:11

Temat: Re: Odp: Odp: Szczepienie pytanio-prosba
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>pod tytulem "Szczepienie drzew i krzewów owocowych i ozdobnych. Gatunek po
>gatunku. Krok po kroku". Oficyna wydawnicza "Delta W-Z" Warszawa.

Dzieki serdeczne.
Odkopalem ksiazke sprzed ho ho lat pt Dzialka moje hobby.
Czy wiesz jak trudno bylo wtedy ja zdobyc?
Byly tam opisy(b. krotkie)i teraz ,albo pozniej bede szczepil wszystko na
wszystkim.
Tak a propos,kiedy najlepiej szczepic,juz?,pozniej?,w maju,latem?(bo tego w
mojej ksiazce nie bylo.;-)
Pozdrawiam Juras

17. Data: 2000-03-22 13:13:44

Temat: Odp: Odp: Odp: Szczepienie pytanio-prosba
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dyskusyjnych
> Tak a propos,kiedy najlepiej szczepic,juz?,pozniej?,w maju,latem?(bo tego
Szczepic juz teraz, oczkowac latem.
Pozdrwiam Krystyna.

18. Data: 2000-03-22 13:48:59

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Szczepienie pytanio-prosba
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Szczepic juz teraz, oczkowac latem.
>Pozdrwiam Krystyna.

Ja juz kiedys mowilem:Prosze nie uzywac slow ktorych nie rozumiem.
oczkowac to mozna rajstopy(o ile sie jest ryzykantem;-)))))
A powaznie tego w mojej ksiazce nie bylo(musze sprawdzic)
co to jest "O".
Juras

19. Data: 2000-03-22 22:07:27

Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Szczepienie pytanio-prosba
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Oczkowanie - okulizacja - forma szczepienia, z ta roznica, ze wykonywana
inna technika. Najogolniej: stozek wzrostu z rosliny szlachetnej wprowadzamy
pod kore rosliny - podkladki. Stozek wzrostu uaktywni sie, wyrasta
szlachetny ped. Niepotrzebna czesc podkladki usuwamy.
Technik okulizacji jest bardzo duzo, wiele z nich wogole nie jest opisanych.
Byl o tym wczesniej list. Polecam, byl bardzo dobrze napisany.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

20. Data: 2000-03-22 23:22:26

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Gatunek po>gatunku. Krok po kroku". Oficyna wydawnicza "Delta W-Z" Warszawa.

Też polecam, po niej właśnie zdecydowałem się próbować - wszystko jest jasno
napisane, gatunki, terminy, sposoby.
Kupiłem ją w antykwariacie.

Pozdrowienia
p...@r...pl