wrzosowisko

1. Data: 2000-03-14 06:35:54

Temat: wrzosowisko
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

W miare postepow wiosny kwitnie coraz wiecej wrzoscow. Niektore juz od
listopada (o tym wspominalem juz kiedys) i te wlasnie zaczynaja przekwitac.
Zauwazylem, ze na moim malenkim wrzosowisku wrzosce rozrastaja sie szybko,
natomiast wrzosy jakos pomalutku. Czy to typowe, czy moze wrzosy maja jakies
specjalne wymagania?
I jeszcze: kiedys wspominalem, ze staram sie dopasowac rosliny w moim
ogrodzie do warunkow klimatycznych (wschod Polski). Wlasnie zauwazylem, ze
mimo kilkuletniej starannej pielegnacji jedna odmiana wrzoscow kazdej wiosny
jest wyschnieta (pewnie przemarznieta). Zapewne w ramach deklarowanej
"filozofii" doboru rolsin bede musial z niej zrezygnowac.
pik

2. Data: 2000-03-14 14:45:15

Temat: Odp: wrzosowisko
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Z moich obserwacji wynika, ze wrzosce rosna znacznie bujniej niz wrzosy.
Jesli chcesz zachowac rownomierne tempo wzrostu, przycinaj dosc silnie
wrzosce po przekwitnieciu. Polepszysz jakosc krzewinek i uzyskasz zadany
efekt.
Wrzosy i wrzosce niemal zawsze maja takie same wymagania.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2000-03-15 16:13:25

Temat: Re: wrzosowisko
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> efekt.
> Wrzosy i wrzosce niemal zawsze maja takie same wymagania.
Niech zgadnę, w torfie?
Serdecznie pozdrawiam, jerz.
*<[:{o)
ps.
a tak naprawdę to kiedy ciąć jedn a kiedy drugi bo zapomniałem?

4. Data: 2000-03-15 17:02:14

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerz napisał:

> a tak naprawdę to kiedy ciąć jedn a kiedy drugi bo zapomniałem?
wrzosy teraz, wrzosce w maju.
Krzysztof

5. Data: 2000-03-15 19:24:28

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wrzosy teraz, wrzosce w maju.
a które są które? bo jedne i drugie podobnie wyglądają i już sam nie wiem po
czym je rozpoznać?
pozdrawiam, jerz
*<[:{)

6. Data: 2000-03-16 06:57:30

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzu, wrzosce poznasz po tym, ze koncza sie na "-sce", podczas gdy wrzosy
na "-sy":)
pik

7. Data: 2000-03-16 12:09:21

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie wrzosy maja inne kwiaty niz wrzosce - wrzosce maja dzwoneczki,
wrzosy rowniez, ale mniejsze i inaczej ulozone - bardziej przypominaja
koszyczki. Liscie wrzosow sa drobniejsze, u wrzoscow liscie sa wieksze a
galazki bardziej przypominaja galezie drzew iglastych. Wrzosy tworza kepy, w
ktorych trudniej jest wyroznic pojedyncza krzewinke. U wrzoscow wyroznienie
pojedynczej krzewinki jest latwiejsze. Wrzosy z reguly kwitna
sierpien-wrzesien, wrzosce grudzien-czerwiec.

8. Data: 2000-03-16 19:42:29

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest wyschnieta (pewnie przemarznieta).
>Zapewne w ramach deklarowanej "filozofii" doboru rolsin bede musial z niej
Wymagania mają i nie rezygnuj.
Jeśli jesteś z Pn-Wsch to niedaleko masz wspaniałe arboretum k. Supraśla w
kierunku na Sokołdę. Wart zobaczyć, jest wspaniałe.
Pozdrawiam, jerz.

9. Data: 2000-03-16 19:46:22

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyroznienie
> pojedynczej krzewinki jest latwiejsze. Wrzosy z reguly kwitna
> sierpien-wrzesien, wrzosce grudzien-czerwiec.
Dzięki, cały czas podejrzewałem jednego z wrzośców o to, że z innej familii.
Wezmę go pod lupę. A może to jakiś szpieg?
Pozdrawiam, jerz.

10. Data: 2000-03-16 20:43:26

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

koszyczki. Liscie wrzosow sa drobniejsze, u wrzoscow liscie sa wieksze
a>galazki bardziej przypominaja galezie drzew iglastych.

Ja odróżniam tak:
wrzośce - igły jak typowe u jodły, świerka.
wrzosy - gałązki/igły jak u thuji (prócz "Ericoides" oczywiście).

Pozdrowienia
p...@r...pl

Niesamowite...
--Zeliwne meble ogrodowe--