patyczaki

1. Data: 2000-03-13 15:52:54

Temat: patyczaki
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie jaka (jakie) są nazwy botaniczne patyczaków ? Wydawało mi się,
że są to wilczomlecze, ale w żadnej książce nie znalazłam pod tą nazwą
niczego podobnego do patyczaka. Mam jedną taką roślinkę w doniczce. Jest
bardzo dziwna. Rośnie powoli, ma ok. 20 cm. Jest b. rozgałęziona. Segmenty
ma krótkie, ok.2 cm, z tym, że patrząc od dołu początek segmentu jest
cieniutki, nitkowaty, a w drugiej połowie grubieje 3-krotnie.Element wygląda
jak malutka butelka szyjką w dół. Wiosną na końcach każdego górnego segmentu
pojawiają się pojedyncze żółte kwiatki, trochę podobne do gęstych pędzelków
dł. 0,5 cm. Po przekwitnięciu suche odpada i wyrasta nowy segment. Nie
pamiętam gdzie ukradłam sadzonkę. Jak to się nazywa. Może to wcale nie jest
patyczak ? Mam to 3 lata.
Dolna część przy ziemi drewnieje.

Pozdrawiam. Majka

P.S. Nie udają się próby rozmnożenia. Dziwię się, że pierwszy raz się
powiodło.

1. Data: 2000-03-13 18:49:03

Temat: Re: patyczaki
Od: piochu <p...@l...it> szukaj wiadomości tego autora

Patyczaki mają nazwy zoologiczne, ponieważ są to owady imitujące wyglądem części
roślin, ale one nie rosną chyba w twojej doniczce.
Pozdrawiam.
Piotr Drzycimski

1. Data: 2000-03-14 07:26:31

Temat: Odp: patyczaki
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Segmenty

O ile pamiętam, to się nazywa hatiora - był artykuł o "patyczakach" w
"Kwietniku" parę lat temu.

Pozdraiam, Basia.

1. Data: 2000-03-14 08:12:12

Od: g...@p...com.pl (Jarek Grzelak) szukaj wiadomości tego autora

Czesc
To byl numer 6/1998 Kwietnika
Jesli chcesz moge przeslac Ci skan na priva
pozdrowka
Jarek

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl