Dziwna dracena

1. Data: 2000-03-13 12:46:27

Temat: Dziwna dracena
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Tak sobie obserwuje, ze wieksszosc dracen, to jakby byla szczepiona na
jakims pniu (bo z czegos grubego, ucietego wyrasta sobie po pare
dracenek), a moja rosnie tak bezposrednio z gleby i myse, ze moze z tego
powdu jest klapnieta? Czy - jesli faktycznie sie tak szczepi - mozna ja
jeszcze jakos uratowac? Na czym zaszczepic? I jak sie to robi?

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2000-03-13 17:28:38

Temat: Re: Dziwna dracena
Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
chyba troszeczke przesadziles z ta nadinterpretacja faktow. Ja mam dracenke
deremensis "Warnecki" "rosnaca bezposrednio z gleby" i jest ona piekna,
rozlozysta i rosnie jak szalona, wiec chyba nie w tym tkwi Twoj problem.
Pozdro
PaulCat
PS.
Polecam sie do zaopiekowania Twoja dracenka (jaka odmiana?), a zapewniam, ze
przypomni sobie czasy dawnej swietnosci ... o ile kiedys takowe widziala
;)

Użytkownik Gamon' <r...@r...prv.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@r...prv.pl...

3. Data: 2000-03-13 17:57:07

Temat: Odp: Dziwna dracena
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Draceny sie nie szczepi, ona po prosu rosnie jak glupia z kawalkow pnia. To,
ze Twoja wyrasto "prosto z ziemi" nie moze byc przyczyna klapniecia.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

4. Data: 2000-03-14 06:17:08

Od: g...@p...com.pl (Jarek Grzelak) szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Jak sie blizej przyjrzysz, to nie zobaczysz zadnego szczepienia. Liscie
wyrastaja z uspionych pakow, a te znajduja sie u nasady kazdego liscia na
pniu. Jesli utniesz swoja dracene np. w polowie i ukorzenisz gorna czesc to
z pozostalej czesci pnia (tej dolnej) zaczna wyrastac kolejne "koronki". To,
ze Twoja dracena rosnie w postaci jednokoronowego drzewka, nie ma nic do
rzeczy.
pozdrowka
Jarek

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

5. Data: 2000-03-14 08:09:13

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

PaulCat wrote:

> Polecam sie do zaopiekowania Twoja dracenka (jaka odmiana?),

Nie wiem, co to za odmiana - mam ja od ciotki, kotra sie takimi - wg niej -
szczegolami nie interesuje.

> a zapewniam, ze
> przypomni sobie czasy dawnej swietnosci ... o ile kiedys takowe widziala

Watpie - jak ja u ciotki jeszcze pamietam - zawsze byla mizerna, a od niej
przyjechala jakas jakby zaprzedziorowana.

Jak tak dobrze sie na dracenach znasz, to moze mi powiesz, czy woli wilgotno,
sucho czy umiarkowanie (bo na razie mam sprzeczne info na ten temat). I gdzie ja
postawic - parapet pelen slonca i goraca, miejsce jasne, ale nie za cvieple, czy
moze bardziej cien? Czy lubi towarzystwo innych roslin?

Pozdrawiam,
robal.

6. Data: 2000-03-14 08:10:38

Temat: Re: Odp: Dziwna dracena
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski wrote:

> Draceny sie nie szczepi, ona po prosu rosnie jak glupia z kawalkow pnia. To,
> ze Twoja wyrasto "prosto z ziemi" nie moze byc przyczyna klapniecia.

Pod warunkiem, ze to cos faktycznie ma pien w pelnym tego slowa znaczenia - te
draceny, ktore widuje gdzie indziej maja pien srednicy co najmniej 3 zm, a moja
ma najwyzej 1 cm - czy to normalne?

Pozdrawiam,
robal.

7. Data: 2000-03-14 08:42:54

Od: g...@p...com.pl (Jarek Grzelak) szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Nie do mnie bylo kierowane pytanie, ale poniewaz poprzednie posty byly
opoznione to pozwole sie wlaczyc w dyskusje.
Twoja dracena jest jak najbardziej normalna i to, ze ma 1 cm srednicy
wskazuje na to, ze jest mloda (w stosunku do wieku dracen). Zauwaz, ze
draceny hoduje sie najczesciej z pocietych pni starych roslin, ktore sa
ukorzeniane i maja czesto wiecej niz 3 cm srednicy.
Jeslibys odciela od pnia jedna korone i ja ukorzenila powstalaby dracena
taka jaka teraz posiadasz. W naturze draceny (mlode) wygladaja dokladnie tak
jak Twoja.
P.S. Zgadzam sie w prawie 100-u % z wszystkimi odpowiedziami innych
Grupowiczow na Twoje pytania
Jeszcze jedno - dracena lubi stanowisko jasne ale nie sloneczne i skape
podlewanie
pozdrowka
Jarek

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

8. Data: 2000-03-14 09:03:15

Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
nie musze ju odpowiadac, bo najlepszej odpowiedzi udzielil kolega Jarek
Grzelak (uszanowanka :) ). Dwoch rzeczy dracena nie ztoleruje, a nawet
trzech:
1) pelnego slonca,
2) intensywnego podlewania,
3) NABLYSZCZANIA !!!!!!!
Szczegolnie nie polecam tego trzeciego, jesli nie chcesz pozniej przez 8 - 9
miesiecy walczyc o zycie swojej ulubionej dracenki, myc jej mydlem i
ludwikiem, szorowac szmatkami i gabeczkami, itp ....
Pozdro
PaulCat
PS
Opisz jak wyglada Twoja dracenka to moze jakos rozpoznamy odmiane :)

9. Data: 2000-03-14 12:34:56

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

PaulCat wrote:

> 3) NABLYSZCZANIA !!!!!!!

Noooo.....nie jest nablyszczana :)

> Opisz jak wyglada Twoja dracenka to moze jakos rozpoznamy odmiane :)

Dlugie waskie liscie, jasnozielone, wyrastajace "na przemian" od pnia - mlode
liscie trzymaja sie ladnie rozlozone na boki, reszta zwisa przygnebiajaco na
dol, chylac sie nawet w strone pnia. Pien jest powyginany, dosc gietki (ale nie
miekki), jasnobezowy, pokryty pozostalosciami po starych lisciach. Nie wiem, co
jeszcze mozna o niej napisac...

Pozdrawiam,
robal.

PS. Moze uda mi sie jakies zdjecie za treoche zrobic - to byloby latwiej...

10. Data: 2000-03-14 12:57:48

Od: g...@p...com.pl (Jarek Grzelak) szukaj wiadomości tego autora

Hej
Wydaje mi sie, ze to moze byc zabiedzona (niedokarmiona) dracena marginata
albo jej odmiana Warynski (chyba), o ktorej pisal Polkat. To, ze ma
powyginany pien to pewnie od nierownomiernego przekrecania w kierunku
swiatla
Z tymi klapnietymi liscmi, to czasem stare egzemplarze tak maja - jesli nie
zolkna to chyba jest wporzadku.
Moze napisz czy jest stara czy nie
pozdrowka
Jarek