Milosnicy kaktusow

1. Data: 2000-03-13 12:54:25

Temat: Milosnicy kaktusow
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Jak jest z ta ziemia do kaktusow - ma byc wymieszana z dorbyni kamykami
(lub starta na proszek cegla) czy moze z trocinami? Czy kamyki na
wirzchu to sie dla ozdoby ukladu, czy maja jakas uzyteczka dla tych
roslinek funkcje (ale jak wtedy wypatrzec szkodniki zyjace w ziemi)?
Kiedy przesadzac do nowej ziemi, czy juz, czy dac im jeszcze odczekac?
Jak dobierac doniczke - nie chce, zeby mialy pozniej za ciasno, ale boje
sie, ze jak kaktus sie nie rozrosnie, to bedzie mial za duze mieszkanko
i moze nie bedzie dobrze rosl.
Na jednym kakatusie (kupionym w hipermarkecie) sa jakies male dziurki, a
przy nich zasklepinona przezroczysta maz' - czy to szkodniki, czy sie
nie przejmowac?
Jak to jest, ze kaktus zyjacy prawie bez ziemi przetrwal zime w lepszym
stanie, niz pozostale?
Mam kakatusa (nie znam nazwy) ktory sklada sie z kilu zrosnietych ze
soba kulek tej samej wielkosci (malych, mniejszych niz orzechy wloskie).
Jedna z nich wyglada, jakby uschla, za to inna nadmiernie wybujala przez
zime. Czy to w tego typu kakausach normalne, ze czesc zyje kosztem
reszty? Czy ta uschnieta to po prostu jakas choroba?

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2000-03-13 21:49:14

Temat: Re: Milosnicy kaktusow
Od: "ewa" <h...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' napisał(a) w wiadomości: <3...@r...prv.pl>...
>Czesc!

czesc

>Jak jest z ta ziemia do kaktusow - ma byc wymieszana z dorbyni kamykami
>(lub starta na proszek cegla) czy moze z trocinami?

jedynie dla scislosci powiem ze cegla ma byc drobno zmielona
a nie starta na proszek pyl ceglany ma wlasciwosci zasadowe
i jako taki nie sluzy kaktusom na tomiast mial ceglany i owszem
ale kamyczki (najlepiej keramzyt albo odpowiedniki) sa lepsze

>Czy kamyki na
>wirzchu to sie dla ozdoby ukladu, czy maja jakas uzyteczka dla tych
>roslinek funkcje (ale jak wtedy wypatrzec szkodniki zyjace w ziemi)?

kamyczki sa ladne ale tez chronia szyjke korzeniowa rosliny przed gniciem
w przypadku nieprawidlowego (czytaj nadmiernego) podlewania

>Kiedy przesadzac do nowej ziemi, czy juz, czy dac im jeszcze odczekac?

juz

>Jak dobierac doniczke - nie chce, zeby mialy pozniej za ciasno, ale boje
>sie, ze jak kaktus sie nie rozrosnie, to bedzie mial za duze mieszkanko
>i moze nie bedzie dobrze rosl.

doniczki o kilka 3-4 cm (srednica) wieksze niz dotychczas

>Na jednym kakatusie (kupionym w hipermarkecie) sa jakies male dziurki, a
>przy nich zasklepinona przezroczysta maz' - czy to szkodniki, czy sie
>nie przejmowac?

ja bym go nie kupil

> [...]
>zime. Czy to w tego typu kakausach normalne, ze czesc zyje kosztem
>reszty? Czy ta uschnieta to po prostu jakas choroba?

o i tu mnie masz
nie wiem

pozdrawiam
krasnal

1. Data: 2000-03-14 06:50:21

Od: g...@p...com.pl (Jarek Grzelak) szukaj wiadomości tego autora

> Jak jest z ta ziemia do kaktusow - ma byc wymieszana z dorbyni kamykami
> (lub starta na proszek cegla) czy moze z trocinami?
Kamyki sluza do drenazu (te na wierzchu jak najbardziej sa ozdoba), zadnych
trocin.
Moja zona hoduje wiekszosc swoich kaktusow w piasku z odrobina lekkiej ziemi
(z dobrymi skutkami jak na razie)

> Czy kamyki na wirzchu to sie dla ozdoby ukladu, czy maja jakas uzyteczka
dla tych
> roslinek funkcje (ale jak wtedy wypatrzec szkodniki zyjace w ziemi)?
Najczesciej na kaktusach pojawiaja sie welnowce, w ziemi natomiast moga
pojawic sie przendziorki korzeniowe. Tak czy siak zeby je zobaczyc i tak
trzeba wyjac rosline z doniczki

> Kiedy przesadzac do nowej ziemi, czy juz, czy dac im jeszcze odczekac?
Mozna juz przesadzac

> Jak dobierac doniczke - nie chce, zeby mialy pozniej za ciasno, ale boje
> sie, ze jak kaktus sie nie rozrosnie, to bedzie mial za duze mieszkanko
> i moze nie bedzie dobrze rosl.
Kaktusy wola mniejsze doniczki niz za duze (mniejsze prawdopodobienstwo
zalania), no i lepiej kwitna. Jesli wydaje Ci sie, ze doniczka jest w sam
raz to lepiej nie przesadzaj (wystarczy nawozic) i tak duzo nie urosna w
ciagu jednego sezonu.

> Na jednym kakatusie (kupionym w hipermarkecie) sa jakies male dziurki, a
> przy nich zasklepinona przezroczysta maz' - czy to szkodniki, czy sie
> nie przejmowac?
Tu nie potrafie odpowiedziec, nic mi teraz do glowy nie przychodzi

> Jak to jest, ze kaktus zyjacy prawie bez ziemi przetrwal zime w lepszym
> stanie, niz pozostale?
A czy te w ziemi byly podlewane? Jesli tak to niepotrzebnie. Ja okolo
pazdziernika przestaje wogole podelwac, az do polowy marca. Kaktusy
magazynuja w tkankach duze ilosci wody i powoli paruja (jesli nie stoja w
goracym pomieszczeniu). Stad lepsza kondycja tego bardziej zaniedbanego.

> [...]
> zime. Czy to w tego typu kakausach normalne, ze czesc zyje kosztem
> reszty? Czy ta uschnieta to po prostu jakas choroba?
Na to pytanie tez Ci nie odpowiem. U mnie tez sie to zdazylo, ale sie tym
nie przejmuje.
Nie wiem skad sie to bierze, ale jak na razie nie ma to ujemnych skutkow na
reszte rosliny. Jesli uschla (tak jak u mnie) srodkowa czesc rosliny
(znajdujaca sie pomiedzy innymi pedami) to mam pewna teorie, ale to nic
pewnego (moje drobne przemyslenia)
pozdrowka
Jarek

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-14 08:19:09

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa wrote:

> ja bym go nie kupil

Ale tego nie bylo tam widac (to oswietlenie to chyba specjalnie maja jakies
takie...). Zreszta przyszlo mi do glowy, ze moze zostal pokluty przez inne
kakatusy np. na polce lub gdzies w magazynie albo to moze slady po tych
sztucznych kwiatach, ktore tak lubia przyklejac.

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2000-03-14 08:24:13

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Grzelak wrote:

> [...]
> goracym pomieszczeniu). Stad lepsza kondycja tego bardziej zaniedbanego.

Te w ziemi nie byly podlewane, jedynie raz na 3-5 tygodni lekko zraszane (ale
tylko dlatego, ze w pomieszczeniu bylo jednak dosc cieplo i niesamowicie sucho i
kaktusy - szczegolnie ten z dziecmi - zaczely straszliwie sie kurczyc).

> [...]
> reszte rosliny. Jesli uschla (tak jak u mnie) srodkowa czesc rosliny
> (znajdujaca sie pomiedzy innymi pedami) to mam pewna teorie, ale to nic

Nie, to usechl jeden z bocznych. Pozatym to jest kaktus, gdzie nie ma czesci
srodkowej :) wszytkie kuleczki sa tej samej wielkosci.

Pozdrawiam,
robal.

PS. Czy kiedys zdazylo Ci sie, ze pewnego dnia kaktus sie przewrocil, z jego
srodka zostala tylko obrzydliwie lepka maz i wylazla cala chmara jakichs robali
podobnych do muszek (ale nie lataly)? Chce wiedziec, jak przed tym chronic
rosline, bo jak do tej pory przez wszytkie lata proby hodowli kakatusow konczyly
sie wlasnie w taki sposob. :(

1. Data: 2000-03-14 08:49:16

Od: g...@p...com.pl (Jarek Grzelak) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rosline, bo jak do tej pory przez wszytkie lata proby hodowli kakatusow
Faktycznie zdarzylo sie to w tym roku, ale obylo sie bez robali. Inne objawy
jak przedstawilas: katus byl juz dorodny i po prostu sie przewrocil. Byla
tez maz, w srodku pusty jedynie kupa czegos gestszego od wody. Nie mam
pojecia co to bo to po raz pierwszy, ale moze ktos z Grupowiczow bedzie
wiedzal.
Moze opisz lepiej te robale.
pozdrowka
Jarek

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-14 10:02:52

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Nie jest normalne, ze kaktus zasycha. powinien slicznie rosnac razem z
odrostami, ktore z niego wyrastaja. moze zasechl z braku wody i zrobila
sie mumijka? moze konkurencja byla zbyt silna? odrosty sa do
odratowania, oderwac i wsadzic do ziemi.
Dorota
PS. kaktusy czesto przechowuje sie przez zime bez ziemi. nie podlewa sie
ich wtedy.

1. Data: 2000-03-14 10:09:02

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

te dziurki o ktorych pisalas to moga byc po prostu zaschniete ranki po
wbitych cierniach sasiednich kaktusow.
Dorota

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-14 14:18:09

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Grzelak wrote:

> Moze opisz lepiej te robale.

Wygladaly jak te muszki ziemiorki, ale troche mniejsze, jasniejsze i tylko
chodzily.

Poz,
robal.

1. Data: 2000-03-14 14:45:16

Temat: Odp: Milosnicy kaktusow
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Na kiermaszu w Lodzi, pod hala sportowa, pewna kobieta sprzedawala to cudo
kaktus z przyklejonym kwiatkiem) uparcie twierdzac, ze to szczepione :-))

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

Dziwna dracena