kosiarki

1. Data: 2000-03-13 12:56:07

Temat: kosiarki
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pragnę powrócić do tematu, gdyż stoję przed koniecznością zakupu takiego
urządzenia. Krzysztof M. na swojej stronie zachwala kosiarki bębnowe, podaje
też że ceny są wysokie i to jest przyczyną braku ich popularności. Ja dziś
widziałam kosiarkę bębnową, ręczną (nie wiem czy są wersje z napędem, pewnie
nie) za 345 zł. Czy to jakaś okazja?, rotacyjne były o wiele droższe.
Jak ma się brak napędu do dużej powierzchni trawnika?
Czy w bębnowych jest regulacja wysokości cięcia?
Mam teren duży, czasem nierówny z wymarzającymi kamieniami po zimie. Czy
ktoś z doświadczeniem "trawnikowca" może mi doradzić jaką kupić? Jestem
gotowa wydać więcej i jakoś trudno mi uwierzyć że tańsza (bębnowa ręczna)
jest lepsza od kilkakrotnie droższej (rotacyjnej spalinowej).
Może ktoś używał i takiej i takiej i mógłby podzielić się doświadczeniam?

--
Pozdrawiam_(lekko skołowana)
Edyta Szajnóg

2. Data: 2000-03-13 13:17:55

Temat: Re: kosiarki
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Edyta Szajnóg napisał(a) w wiadomości: <8aioke$2844$1@news.ipartners.pl>...
> [...]
pewnie
>nie) za 345 zł. Czy to jakaś okazja?, rotacyjne były o wiele droższe.

Jeju, reczna kosiarka jest dobra, ale na 10 m. kw.

>Jak ma się brak napędu do dużej powierzchni trawnika?
Spalinową kosiarką bez napędu (4 KM) koszę w sezonie (musze kosic 2 razy w
tygodniu) BEZ ZNUŻENIA ok. 1000 m. kw. Wieksza powierzchnia to juz udręka.

>Czy w bębnowych jest regulacja wysokości cięcia?
Ja mam.

>Mam teren duży, czasem nierówny z wymarzającymi kamieniami po zimie. Czy
>ktoś z doświadczeniem "trawnikowca" może mi doradzić jaką kupić?

Kamienie to poważne zagrożenie dla noża kosiarki. Lepiej sie ich pozbądź ;-)

> [...]
>jest lepsza od kilkakrotnie droższej (rotacyjnej spalinowej).
>Może ktoś używał i takiej i takiej i mógłby podzielić się doświadczeniam?

Używam obu ale ręcznej, bębnowej tylko wtedy, gdy nie chce mi się wyciągać
spalinowej. Moja mama lubi kosić kosiarką elektryczną, bo ma kłopoty z
rozrusznikiem w silniku. Uważam, że ręczna kosiarka na działce o trawniku
powyżej 200 m.kw to wyrzucone pieniądze.
Pozdrawiam,
Grzegorz

3. Data: 2000-03-13 14:27:10

Od: "JaS" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny (-a) Edyta Szajnóg <e...@g...com.pl> wyklepał (-a) takie
oto coś:
> [...]
> Czy ktoś z doświadczeniem "trawnikowca" może mi doradzić jaką kupić?
> Może ktoś używał i takiej i takiej i mógłby podzielić się

Ostatni numer "Muratora" (3/2000) - duzy artykul nt. kosiarek,
porownania, ceny, opisy roznych systemow koszenia etc. Polecam.

JaS
Obecnie: posiadacz elektrycznej kosiarki rotacyjnej i 200 m2 trawnika.
Juz niedlugo: posiadacz ponad 1,200 m2 i prawdopodobnie spalinowej
kosiarki samojezdnej (dzieci mnie namawiaja, bo tez chca pojezdzic)

4. Data: 2000-03-13 14:42:34

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Reczne kosiarki sa lepsza kara niz galery.
Moi rodzice mieli trawnil 3x3 m,koszony mniej wiecej raz na tydzien(fakt
nie bylo traw wolnorosnacych),ale to byla ciezka praca i w rezultacie
kupili mala elektryczna.

>Jak ma się brak napędu do dużej powierzchni trawnika?
Zasadniczo i tak samo jak waska kosiarka do szerokiej.
Teraz lubie kosic trawe,lazi sie za kosiarka i tylko uwaza coby nie skosic
czegos innego.
Jest to narzedzie ktore musi byc dostosowane do wielkosci pola obrabianego.

Moj sasiad ma kosiarke spalinowa ktora miele,kosi sie szybciej(nie trzeba
oprozniac kosza ),ale za to musi caly trawnik zgrabic.Cos za cos.
Byc moze dla trawy lepsza jest bebnowa ale dla mnie (bo ja to musze
robic)rotacyjna.

A te kamienie jakie sa duze?
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

5. Data: 2000-03-13 14:58:10

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...opi.or

> A te kamienie jakie sa duze?
> Juras

Od 5 do 10 cm średnicy.

Pozdrawiam_
Edyta Szajnóg
e...@g...com.pl

6. Data: 2000-03-13 15:35:20

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Ja dziś widziałam kosiarkę bębnową, ręczną za 345 zł.
to nabijanie w butelkę albo ekstra firma, ALKO ręczna z koszem 40 cm ok.
200PLN w Castoramie;

>Czy to jakaś okazja?
żadna

>(nie wiem czy są wersje z napędem, pewnie nie)
są w LeRoy elektryczną bębnową na jesieni widziałem za ok.450-500PLN;

>, rotacyjne były o wiele droższe.
elektryczne? - od ręcznych zawsze.

> Jak ma się brak napędu do dużej powierzchni trawnika?
Dla Ciebie to ma być? Kup z napędem.

> Czy w bębnowych jest regulacja wysokości cięcia?
tak
> Mam teren duży, czasem nierówny z wymarzającymi kamieniami po zimie.
współczuję, zniweluj go i często wałuj.
> [...]
> gotowa wydać więcej i jakoś trudno mi uwierzyć że tańsza (bębnowa ręczna)
> jest lepsza od kilkakrotnie droższej (rotacyjnej spalinowej).
bębnowa lepsza ale niekoniecznie musi być ręczna; idzie o to, że trwaw jest
obcinana a nie urwana (postrzępiona);
> Może ktoś używał i takiej i takiej i mógłby podzielić się doświadczeniam?
mam ręczną z koszem na ok. 180 mkw trawnika; każdorazowo tracę ok. 4-5 kg na
wadze co mi dobrze robi, polecam.
Pozdrawiam, jerz

7. Data: 2000-03-14 07:38:56

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

No to masz material na skalniak.
Niezaleznie od rodzaju kosiarki musisz je wyzbierac.(moze grabiami na kupki
i do taczki i juz)
Pozdrawiam i zazdroszcze ,ja musze kamienie kupowac .
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

8. Data: 2000-03-14 09:18:48

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

To i ja się dołaczę z pytaniem. Mam 0,5 ha łąki - czyli są i zielska
i kopczyki kretów. Wychodzi mi, że najlepsza byłaby kosa spalinowa.
No i tu problem - jest droga i w dodatku za ciężka, powiesiłam na sobie
w sklepie i samo stanie z takim ciężarem wymagało dużo wysiłku.
Czy coś innego mogłoby się nadać?

Krycha

9. Data: 2000-03-14 09:31:24

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

A co chcesz zrobic na tej lace?
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

10. Data: 2000-03-14 09:44:31

Od: g...@p...com.pl (Jarek Grzelak) szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Ja jestem szczesliwym posiadaczem kosiary na prad o mocy 1600 W i jestem z
niej jak najbardziej zadowolony, kretowiska roz....la na calego i nie ma po
nich sladu, nie radzi sobie tylko z kamieniami (tego nawet nie probowalem
ale tak mysle), zielsko (czesc niezagospodarowana) o wysokosci 0,5 m kosi za
jednym podejsciem na 5 cm. Jedyny mankament to kabel, ale mozna sie
przyzwyczaic. Ale nadrabia prostota budowy bo jak sie zepsuje cos w
spalinowej to albo trzeba oddac do naprawy albo samemu sie grzebac w smarze.
W mojej kosiarze spadl na razie tylko pasek klinowy, a to mozna samemu
naprawic, jak twierdzi gwarancjodawca, bez utraty gwarancji.
Jest naprawde super
pozdrowka
Jarek

[...]

Milosnicy kaktusow