kosiarki

111. Data: 2000-03-22 22:13:45

Temat: Re: kosiarki
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>A umiesz jej użyć (osełki, nie kosy)? :-)) I podobno jeszcze kosę trzeba
> klepać...

Oczywiście.
Kosę oddaje się "do klepania" miejscowemu kowalowi, trzeba zapłacić "z
góry", potem pojechać do niego kilka razy, ponaglać, prosić.. i po miesiącu
mamy kosę "ganc" wyklepaną

Pozdrowienia
p...@r...pl

112. Data: 2000-03-23 08:41:42

Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Kosę oddaje się "do klepania" miejscowemu kowalowi, trzeba zapłacić "z
> góry", potem pojechać do niego kilka razy, ponaglać, prosić.. i po

Jako praktyk w klepaniu rzuce pare uwag.
Mozna sobie poklepac samemu. Bardziej inteligentnym wystarczy ciezszy mlotek
i "babka", mniej inteligentni moga sobie kupic w niektorych sklepach lub od
ruskich specjalne urzadzenie do klepania kos. Sam korzystam z tego drugiego
rozwiazania, choc pierwsze nie jest mi obce. Pozostaje juz tylko uzbroic sie
w cierpliwosc i stukac, stukac, stukac.... stukac, stukac, stukac....
Klepie sie po gornej stronie, dolna musi byc gladka, pierwsze ostrzenie robi
sie najpierw oselka (zwykle to to jest biale), pozniej w trakcie koszenia
delikatnie podostrza sie "marmurkiem" (takim ciemnym), powinno wystarczyc
jedno lekkie, bez przykladania sily, pociagniecie. Jesli nie pomaga to
znaczy, ze kosa jest zle wyklepana i szkoda wlasnej meki.

--
Przyjemnego klepania

Andrzej Opejda
mailto:A...@i...pl

113. Data: 2000-03-23 08:58:21

Temat: Odp: kosiarki
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Opejda <o...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8bclmi$1mul$...@n...ipartners.pl...

> Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> wrote in message

> Jako praktyk w klepaniu rzuce pare uwag.
> Mozna sobie poklepac samemu.

A ja myślałam, że XXI wiek do czegoś zobowiązuje ?

Pozdrawiam, Basia.

114. Data: 2000-03-23 10:14:42

Temat: Re: Odp: kosiarki
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>A ja myślałam, że XXI wiek do czegoś zobowiązuje ?
>
>Pozdrawiam, Basia.

do powrotu do korzeni?
Juras

115. Data: 2000-03-23 10:55:40

Temat: kosa a XXI w.
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> A ja myślałam, że XXI wiek do czegoś zobowiązuje ?

Na szczescie to dopiero za rok i w tym sezonie klepanie jeszcze uchodzi. :-)

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

116. Data: 2000-03-23 11:07:59

Temat: Re: kosa a XXI w.
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski wrote:
> Na szczescie to dopiero za rok i w tym sezonie klepanie jeszcze uchodzi. :-)

Ale nie uchodzi chcacym uchodzic za zaawansowanych ;-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

117. Data: 2000-03-23 11:43:48

Temat: Odp: kosa a XXI w.
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...
:-)

> Ale nie uchodzi chcacym uchodzic za zaawansowanych ;-)

No właśnie, o tym nie chciałam już pisać, bo a nuż widelec "prawdziwy
miłośnik" tylko kosą...szczególnie na Podhalu przydaje się do rozmaitych
celów, niekoniecznie ogródkowych;)

Pozdrawiam, Basia.

118. Data: 2000-03-23 22:45:00

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>A ja myślałam, że XXI wiek do czegoś zobowiązuje ?
do powrotu do korzeni?
Juras

Czyli co? W XXI pozbywamy się kosy, sekatora, noża, koła, muzyki etnicznej i
klasycznej, jazdy wierzchem, mycia się w wodzie itp. "starych"
wynalazków?:-)
Widzieliście kosy "Gardeny"? W kolorze niebieskim, na drążku
wielofunkcyjnym. Gdyby były ciut dłuższe...

Pozdrowienia
p...@r...pl

Milosnicy kaktusow
Dziwna dracena