krew

11. Data: 2003-08-21 17:53:17

Temat: Re: krew
Od: "Grabarz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bronka" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
news:bi2smu$ip3$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Witaj Grabarzu,
> chcialam Ci podziekowac, ze oddajesz krew. Jestes jednym z tych, ktorzy
> ratuja mi zycie. Od dwoch lat choruje na raka, co jakis czas biore
> chemioterapie, a co za tym idzie bardzo "marnieje" moja krew. Dostaje wiec
> dosc czesto transfuzje i zawsze w czasie brania ich mysle z czuloscia o
> ludziach, ktorzy ja dla mnie oddali. Dziekuje Ci bardzo.
Witam!
Nie ma sprawy. Zreszta tacy jak ja przewaznie nie mysla o tym, do kogo "to
czerwone w torebce" trafi:) A podziekuj bardziej lekarzom i calemu
personelowi, bo to glownie oni z siebie wiecej niz ja (tak podejrzewam).
Ponadto zdaje sie ze dla osob "po chemii" bardziej nadaje sie osocze i
plytki krwi a nie krew pelna, ktora ja najczesciej oddaje.

> Jesli chodzi o wysoki poziom hemoglobiny, to slyszlam, zaznaczam, ze
> slyszlam, ze trzeba kontrolowac cisnienie krwi.
He he he... ja nerwowy jestem i cisnienie mam non stop podwyzszone:(

> Pozdrawiam
> Bronka
Zycze szybkiego powrotu do zdrowia
Grabarz (ktory, tez kiedys mial robiona transfuzje)

ps. Juz chyba troche OT jest ten post:(

12. Data: 2003-08-21 18:48:42

Od: "Grabarz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goska" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Moze jednak zbyt malo pijesz plynow.
> Oddajac krew nie zmniejszysz ryzyka zawalu ani nie dostaniesz
nadcisnienia.
> Za to oddajac krew jestes regularnie badany i masz wieksza szanse na
wykrycie
> roznych schorzen niz ci co nie oddaja(czego Ci oczywiscie nie zycze).
> Chetnie bym odpowiedziala na wiecej watpliwosci(jestem lekarzem-pracuje w
> Stacji Krwiodawstwa), ale jutro wyjezdzam
I tak dziex:)
Milego wyjazdu:)
Grabarz
ps. Oddawanie krwi ma jeszcze jedna zalete... Czekolade, ktora b. lubie:)

13. Data: 2003-08-21 19:54:54

Temat: Odp: Odp: krew
Od: "gab----a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie, dobrze ze napisalas ze nie jestes lekarzem...
> Pierwszy raz slysze o ciagnacej sie krwi.Bardzo ciekawe, szczegolniee z ta
> farba olejna....
Nie jestem lekarzem ale analitykiem i badam krew. Niestety większość lekarzy
tak naprawdę widziała pracę laboratorium "od wewnątrz" tylko po 2 -gim roku
obowiazkowe zaliczenie i serologię gdy zaliczają staże ( przed egzaminami w
stacji krwiodawstwa), stąd określenie jak farba olejna szokuje. Nawet osoba
przyuczona - labotant z duzym stażem widząc krew pobraną na badanie
morfologii jest w stanie rozróżnić tę gęstą od normalnej, chociaż na oko nie
powie ile jest czego w niej. Gaba

14. Data: 2003-08-21 20:17:22

Temat: Re: Odp: Odp: krew
Od: "Goska" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

gab----a <z...@n...tenbit.pl> napisał(a):

> [...]
> przyuczona - labotant z duzym stażem widząc krew pobraną na badanie
> morfologii jest w stanie rozróżnić tę gęstą od normalnej, chociaż na oko nie

Akurat zle trafilas, bo pracuje w Stacji Krwiodawstwa, a i z serologia tez
mam duzo wspolnego. A dalej krew o wysokim Ht nie kojarzy mi sie z farba
olejna. Moze chodzi Ci o rzeczy np.nadplytkowosc?

15. Data: 2003-08-21 20:25:53

Temat: Odp: Odp: Odp: krew
Od: "gab----a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Akurat zle trafilas, bo pracuje w Stacji Krwiodawstwa, a i z serologia tez
> mam duzo wspolnego. A dalej krew o wysokim Ht nie kojarzy mi sie z farba
> olejna. Moze chodzi Ci o rzeczy np.nadplytkowosc?
Pisząc o farbie nie miałam na myśli stawiania diagnozy, ktore ze schorzeń
wplywaja na taki wygląd krwi. W swojej karierze spotkałam się u zdrowych
pacjentow z takim wyglądem krwi - wszyscy mieli wysoka Hb i Ht. (min. u
dawców) Pracując w Stacji nie wykonujesz raczej pobrań, ani nie badasz krwi-
chociaż znasz się na technice badania o wiele lepiej niz Twoi koledzy w
szpitalach, stąd może wygląd krwi zdrowego pacjenta opisany w ten sposob
budzi Twoje watpliwosci. Pozdrawiam Gaba

16. Data: 2003-08-21 20:36:19

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: krew
Od: "goska" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

gab----a <z...@n...tenbit.pl> napisał(a):

> [...]
> szpitalach, stąd może wygląd krwi zdrowego pacjenta opisany w ten sposob
> budzi Twoje watpliwosci. Pozdrawiam Gaba

Wykonuje badania osobiscie, i to duzo

17. Data: 2003-08-21 20:55:27

Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: krew
Od: "gab----a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wykonuje badania osobiscie, i to duzo
http://www.gazeta.pl/usenet/

To mnie cieszy, w iekszosci stacji tak nie jest. A co do krwi - nie wazny
wygląd byle pacjent był zdrów. G.

18. Data: 2003-08-22 00:57:02

Od: "Adam Zafirlukast AM" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak jest w obecnej sytuacji z osobami homoseksualnymi ?? Czy w końcu mogą
oddawać krew ??
Zawsze mnie ciekawiło w jaki sposób weryfikuje się osoby homoseksualne w
stacjach krwiodastwa - przecież nie skanuje im się mózgu ;)
Pozdrawiam
Adam Marzec
z...@w...pl

19. Data: 2003-08-23 08:59:12

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

Ten tego a dlaczego nie mogliby oddawac????
Krew przeciez i tak sie bada.

--
Norbert
http://www.plfoto.com/uzytkownik.php?authorname=nkru

20. Data: 2003-08-23 15:16:24

Od: "Grabarz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <p...@n...gg> napisał w wiadomości
> Ten tego a dlaczego nie mogliby oddawac????
> Krew przeciez i tak sie bada.

Tak, ale z tego, co sie orientuje (na pewno sa tu lepiej ode mnie
zorientowane osoby w temacie:)) to homoseksualistom nie wolno krwi oddawac,
poniewaz naleza oni do tzw. grupy podwyzszonego ryzyka. To samo dotyczy
narkomanow, prostytutki, osoby majace przypadkowe kontakty seksualne, te,
ktore na przestrzenie ostrateniego roku przekluly sobie cos (pierceing czy
jak sie to tam zwie:)), tatulowaly sie i wiele innych obostrzen jest (min
pobyt we Fracji i W.Brytani, w krajach afrykanskich w ciagu ost. pol roku
itp).
Krew sie bada, ale testy nie sa w stanie wykryc chorob przed uplywem
jakiegos okresu od momentu zarazenia (tak mniej wiecej wiem o co chodzi, ale
nie chce namieszac).
Oczywiscie mozgu nikomu nie przeswietla (zreszta i tak raczej by to nic nie
dalo;)), ale oddawanie krwi jest dobrowolne, osoba oddajaca (prawie) na
pewno chce po prostu komus pomoc i raczej nie bedzie oddawala krwi, wiedzac,
ze jest z ww grupy, a co za tym idzie nie bedzie ryzykowala zakazenia
biorcy.

> Norbert
Grabarz

NONI - ktoś zna ten lek ??? Czy jest skuteczny w walce z nowotworem ???
CRP
ciąża - dziwne zjawisko
proszę o pomoc
porada