wykup mieszkania a czynsz

11. Data: 2005-01-20 09:36:11

Temat: Re: wykup mieszkania a czynsz
Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Jan 2005, Małgorzata Krzyżaniak wrote:

> Gdzie to przeczytałeś? Pytanie było o "czynsz". Fundusz remontowy to
> jakby zupełnie inna bajka.

Och, na tej zasadzie to czynsz płaci się (w prywatnych bądź państwowych)
czynszówkach, a w spółdzielni jest opłata eksploatacyjna.

Pozdrawiam,

Alojzy

12. Data: 2005-01-20 10:24:44

Temat: Odp: Odp: wykup mieszkania a czynsz
Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:csnrk0$687$...@z...man.szczecin.pl...

> Za wode, sprzatanie, zarzadzanie, energie w czesci wspolnej,
konserwacje
> biezaca, obowiazkowe przeglady instalacji gazowej nie bedzie placic?

Przeciez ja pisze tylko o czynszu. Woda, prad, gaz to inna bajka.
Kolezanka placi czynszu 300 zl (sam czynsz, nie licze mediow itp.), a po
wykupieniu bedzie placila 100 zl funduszu remontowego (+ woda, prad,
gazs, mieci itp.). Wiec roznica jest znaczna.

pozdrawiam
Laris

13. Data: 2005-01-20 10:29:51

Temat: Odp: wykup mieszkania a czynsz
Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dodo <m...@S...JEST.BE.poczta.onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:csns13$8l$...@n...onet.pl...

> Może to co znajoma nazywa funduszem rem zawiera w sobie inne opłaty,
bo duży
> ten fundusz remontowy

Dopytam sie dokladniej i dam znac jak to dokladnie wyglada.

Laris

14. Data: 2005-01-20 11:42:45

Temat: Re: Odp: wykup mieszkania a czynsz
Od: "dodo" <m...@S...JEST.BE.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wykupieniu bedzie placila 100 zl funduszu remontowego (+ woda, prad,
> gazs, mieci itp.). Wiec roznica jest znaczna.

Na pewno dostajecie rachunki szczegółowe, tzn jak dostajecie kartkę ze
spóldzielni z kwota do zapłaty, to jest rozpisane na poszczególne pozycje za
co jaka kwotę, porównajcie te rachunki i zobaczysz skąd taka różnica.
To o czym pisała "przedpiszczyni" to nie są media tylko tzw opłaty
niezależne od spółdzielni. I je trzeba płacić (zazwyczaj do spółdzielni a
ona dalej sie rozlicza)
Kwota która zależy od Sp. to fundusz remontowy i u mnie również rem. dźwigów
i f. termomoderniz. i eksploatacja

Tak z drugiej strony, sprawdzałam kiedyś rachunek teścia (mieszka w tym
samym bloku, więc ta sama Sp) kiedy jeszcze nie miał wykupionego mieszkania
i nasze rachynki znacznie sie nie różniły. Nie miał jakiejś extra kwoty do
zapłaty z tytułu ze mieszkanie nie jest własnościowe.
pzdr.
Dodo

15. Data: 2005-01-20 12:54:09

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daga wrote:

> U mnie (mieszkanie własnościowe) to jest tak, że płacę niby
> czynsz, ale na każdym rachunku mam ten czynsz rozpisany na
> poszczególne kwoty: woda ciepła i zimna, kanalizacja (ryczałtem),
> prąd, sprzątanie itd., ochrona itd. Po rozpisaniu nie zostaje
> żadna wolna kwota, którą można by nazwać czynszem. Czynsz to po
> prostu to wszystko, za zużycie czego się płaci, zbiorczo.
> Podobnie jest u moich rodziców.

To jest kwestia semantyczna. Słowo "czynsz" oznacza opłatę za użytkowanie
mieszkania. W Twoim przypadku w ogóle nie ma czegoś takiego jak czynsz bo
niby komu miałabyś go płacić, sobie? Prawdziwy czynsz płacą np. najemcy
mieszkań komunalnych (gminie) czy prywatnych (właścicielowi). Żadna z
kategorii opłat, które wymieniłaś (media, prace porządkowe, administracja,
ochrona, fundusz remontowy) nie ma nic wspólnego z czynszem. Problem w tym,
że zarządcy nieruchomości powszechnie używają tego słowa na zbiorcze
określenie różnych opłat. To powoduje, że teraz ciężko jest się dogadać bo
część ludzi używa tego słowa w jego właściwym znaczeniu a część w
"nowoczesnym".

16. Data: 2005-01-20 14:02:00

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

deuter pisze w news:cso9lj$1ho$1@inews.gazeta.pl

> To powoduje, że teraz ciężko jest się dogadać bo
> część ludzi używa tego słowa w jego właściwym znaczeniu a część w
> "nowoczesnym".

Dokładnie tak. Przy czym, kupując mieszkanie, miałam podane, że
_czynsz_ będzie wynosił x zł za m2. Okazało się, że to po prostu
to wszystko, co wymieniłam poprzednio, podzielone przez ilość
metrów. No i na razie jednak jest to bliższe czynszowi niż innym
opłatom, bo przez pierwszy rok rządzi developer, a on oczywiście
takie ceny ustalił, żeby na nas, mieszkańcach, zarobić. Po roku
koszty nam spadną. Skończy się przemysłowa taryfa na prąd.
Skończy się tak wysoka opłata za ochronę - wynajmiemy ochronę
taniej. Itd. I wtedy faktycznie to będą już wyłącznie opłaty za
użytkowanie mieszkania, a nie czynsz. :)) Bo teraz koszty są
strasznie zawyżone, a można by tak samo dobrze, ale taniej.

--
Pozdrowieństwa,
Daga

17. Data: 2005-01-20 16:37:01

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-01-20 10:10 +0200, Użytkownik Dominika Widawska napisał :
> Za wode, sprzatanie, zarzadzanie, energie w czesci wspolnej, konserwacje
> biezaca, obowiazkowe przeglady instalacji gazowej nie bedzie placic?

Ja place 90 zl "oplaty eksploatacyjnej" - sprztanie, smieci, "wspolny"
prad i woda, konserwacja, przeglady (kraków, 56m2)

Do tego fundusz remontowy 15 zł.

> Bo rozumiem, ze ogrzewanie ma wlasne i sama placi za gaz/prad z tego
> tytulu?

Ogrzewanie wlasne.

> Dominika Niedowierzajaca

Edytka [edymon]

www.edytka.host.sk

18. Data: 2005-01-20 20:46:14

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Jan 2005, [edymon] wrote:

> Ja place 90 zl "oplaty eksploatacyjnej" - sprztanie, smieci, "wspolny"
> prad i woda, konserwacja, przeglady (kraków, 56m2)

Tu bardzo korzystnie...

> Do tego fundusz remontowy 15 zł.

...ale tu bardzo nierozsądnie.

Pozdrawiam,

Alojzy

19. Data: 2005-01-20 21:29:22

Od: "Laris" <o...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Zeby nie zakladac nowego watku.

Moja matka ma mieszkanie wlasnosciowe i takie pozycje na karcie czynszu.

1.Eksploatacja 83 zl
2. Remonty 62 zl
3. Woda i kanalizacja 104 zl (wg licznika)
4.Smieci grosze
5.Azart grosze
6.Ogrzewanie 150 (wg podzielnikow)
7.Ciepla woda - op.stala 11 zl
8. Ciepla woda - op.zmienna 48 zl (inaczej oplata za podgrzanie)
9.Gaz grosze

O ile pozycje od 2-9 sa dla mnie jasne, to nie mam pojecia o co chodzi w
pozycji 1. Co to za oplata? Nie jest to ten wlasciwy czynsz? Nie powinna
byc z tej oplaty zwolniona? Przeciez remontowe tez placi,a mieszkanie
jest na wlasnosc.

Laris

20. Data: 2005-01-20 22:49:10

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Laris" <o...@t...poczta.onet.pl> writes:

> 1.Eksploatacja 83 zl
>
> O ile pozycje od 2-9 sa dla mnie jasne, to nie mam pojecia o co chodzi w
> pozycji 1. Co to za oplata?

A ciec spolecznie pracuje? Sprzata sie samo? Prad na oswietlenie
klatki schodowej darmo jest? Administratora/ksiegowej/konserwatora
spoldzielnia nie ma? To wszystko kosztuje...

MJ

głośny odkurzacz elektrolux
Futryna MDF
Lodówka Indesit strzela