Pierogi

1. Data: 2002-01-09 06:08:45

Temat: Pierogi
Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!Mam pytanko >Jako domowy zastepczy kucharz chcialbym zrobic pieroszki
z miesem.pytanie dotyczy ciasta do pieroszkow.Jak je zrobic?Ponoc to bardzo
latwe.
Za podpowiec z gory dziekuje.No i inne informacje o pieroszkach z miesem.

Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2002-01-09 07:05:30

Temat: Re: Pierogi
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stanislaw" <t...@g...pl> wrote in message
> Witam!Mam pytanko >Jako domowy zastepczy kucharz chcialbym zrobic
pieroszki
> z miesem.pytanie dotyczy ciasta do pieroszkow.

Ciasto do pierozkow :-) robie zawsze w nastepujacy sposob:
przesiewam do miski 2 szkl maki, dodaje szczypte soli, 1 zoltko i lyzke
masla. Do tego ok 1/2 szkl wrzatku. Siekam to wszystko nozem do czasu az
bedzie na tyle ochlodzone ze mozna mieszac palcami - ja bardzo szybko
przechodze do zagniatania i nieraz parze paluchy. Wyrabiam dosc dlugo, az
bedzie jednolite, gladkie i elastyczne. Mozna dolewac jeszcze po trochu wody
jesli jest za suche.
I to wszystko, naprawde latwe i sprawdzone.

Asia

1. Data: 2002-01-09 07:32:45

Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>I to wszystko, naprawde latwe i sprawdzone.
>
>Asia

Dzieki,za przepis.Dzisiaj robie na obiad.Tylko wieczorem.

Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2002-01-09 08:37:34

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1gqb3$hsj$...@n...tpi.pl...

> [...]
wody
> jesli jest za suche.
> I to wszystko, naprawde latwe i sprawdzone.

Takkk, to jest doskonały przepis z tym żółtkiem i masełkiem, a wrzątek nie
musi być, wystarczy ciepła woda, tez wszystko pięknie wyjdzie, a ciasto
będzie mięciutkie. Tylko nie zapomnij posypać mąką blatu przed ułożeniem
gotowych pierożków przygotowanych do gotowania, bo sie przykleją.

Wkn

1. Data: 2002-01-09 08:38:00

Temat: Odp: Pierogi
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wody
> jesli jest za suche.
> I to wszystko, naprawde latwe i sprawdzone.

Ja też tak robię ciasto na pierogi; czasami zamiast wody daję gorące mleko.
:)

Ela

1. Data: 2002-01-09 08:38:45

Od: "Kasia" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja nie dodaje do ciasta jajek, z tego wzgledu ze jest ono wtedy twardsze
po prostu maka, szczypta soli i goraca woda
trzeba uwazac coby sobie rak nie poparzyc :)
kaska

Użytkownik Stanislaw <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1gn2d$9sc$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-01-09 08:39:26

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> wody

> Ja też tak robię ciasto na pierogi; czasami zamiast wody daję gorące mleko.
> :)
>
>        Ela

A ja robie jeszcze prosciej - maka, sol i troche wody. Wychodzi wspaniale,
mieciutkie:)

Kalina

1. Data: 2002-01-09 08:40:09

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia" <k...@t...pl> wrote in message news:a1gvi8$iue$1@news.tpi.pl...
> ja nie dodaje do ciasta jajek, z tego wzgledu ze jest ono wtedy twardsze
> po prostu maka, szczypta soli i goraca woda
> trzeba uwazac coby sobie rak nie poparzyc :)

Mysle ze to ciasto jest dosc podatne na modyfikacje - kiedys zapomnialam ze
daje sie tylko zoltko i dalam cale jajko - bylo ok, zapomnialam o masle -
tez ok. Pewno byly roznice w twardosci czy jeszcze czyms innym ale nie
pamietam, wiem, ze nie byla to kleska :-). Przepis wzielam z "Książki
kucharskiej" niestety nie pamietam jakiego autora. Jest to przepis "Ciasto
na pierogi - luksusowe", ten wlasnie przepis wybralam robiac pierogi po raz
pierwszy, a ze sie udaly to juz tego sie trzymam, ale musze kiedys zrobic
wersje podstawowa - o jakiej piszesz.

Asia

1. Data: 2002-01-09 10:43:10

Od: "ManaT" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiatam serdecznie !
Mam naimie Ewa jestem nowym uzytkownikiem grupy dyskusyjnej i pozwolilam
sobie na debiut w postaci udzielenia odpowiedzi na pytanie.
-Pierogi; 2szklanki maki szczypta soli pół szklanki goracego
mleka płaska łyzeczka masła i to wszystko ugniatamy i jest wspaniałe ciasto
na pierogi.

Z poważaniem Ewa _eviczek_

1. Data: 2002-01-09 12:19:54

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>

> A ja robie jeszcze prosciej - maka, sol i troche wody. Wychodzi wspaniale,
> mieciutkie:)
>
> Kalina

Moja babcia też tak robiła :) Kiedyś nakrzyczała na mamę, jak zobaczyła, że
dodaje żółtko do ciasta... Powiedziała, że jajko, to dodaje się do ciasta na
makaron, a na pierogi musi być mięciutkie...

Anka - tęskniąca za babcinymi ruskimi...

Problemy z nazwami potraw i smutne nastepstwa... :-(((
Patelnia zeliwna
Barwniki do żyności
spotkanie w Paryzu
Re: kolacja na szybko