Pierwsza roślina jaką posadziliście? Czy była tą ulubioną?

1. Data: 2001-11-27 09:41:02

Temat: Odp: Pierwsza roślina jaką posadziliście? Czy była tą ulubioną?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
news:9u0ocq$k02$1@sunsite.icm.edu.pl...
> No właśnie? Jaką roślinę posadzilibyście jako pierwszą na własnym gruncie?
> Oczywiście odpowiednio przygotowanym.
> pozdr. Jerzy
> PS
> Krzysztofie, poddaję się to też jest źle postawione pytanie.

Istotnie, bo w temacie jest "posadziliście", a w tekście "posadziliBYście".
Jest to subtelna różnica:)

Ale pozwolę sobie odpowiedzieć - na pierwszej grządce rosła nasturcja,
szczypiorek i dwa rzędy pietruszki (sentyment do nasturcji pozostał), a
teraz, gdybym przypadkiem musiała zakładać ogród, to zaczęłabym od świerków
i sosen.

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2001-11-27 12:41:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci

> "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> schrieb im Newsbeitrag
> >
> Ja, jako Prezes Ogolnopolskiego Stowarzyszenia Na Rzeczy Ocalenia Derenia
Od
> Zapomnienia, posadzilem i posadzilbym, jako pierwsza rosline, oczywiscie:
> deren jadalny.

Jestem za, chce posadzic deren juz od paru lat, ale lubie laczyc przyjemne z
pozytecznym, wskutek czego zaparlam sie i chce posadzic jadalny, ale o
ozdobnych lisciach. A to niestety jest dosc skomplikowane. :(

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2001-11-28 10:00:25

Od: "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sześć lat temu, gdy zaczęliśmy zakładać ogród, posadziliśmy w szczerym polu
miłorzęba. Wybór nie był przypadkowy, to była upatrzona roślina, którą
widzieliśmy w ogrodzie botanicznym. Do tej pory jest roślina budzącą
sentyment, do której porównywane są inne.
Warto więc wybrać coś fajnego by było pierwszym, ważnym elementem ogrodu.

Jarek Krupa (Yaro)

5. Data: 2001-11-28 10:25:10

Temat: Re: Pierwsza ro?lina jak? posadzili?cie? Czy by?a t? ulubion??
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Istotnie, bo w temacie jest "posadzili?cie", a w tek?cie
"posadziliBY?cie".
> Jest to subtelna ró?nica:)
>
> Ale pozwol? sobie odpowiedzieae - na pierwszej grz?dce ros?a nasturcja,
> szczypiorek i dwa rz?dy pietruszki (sentyment do nasturcji pozosta?), a
> teraz, gdybym przypadkiem musia?a zak?adaae ogród, to zacz??abym od
?wierków
> i sosen.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Ja, jako Prezes Ogolnopolskiego Stowarzyszenia Na Rzeczy Ocalenia Derenia Od
Zapomnienia, posadzilem i posadzilbym, jako pierwsza rosline, oczywiscie:
deren jadalny. Motywuje to tym, ze tradycje gina, ojczyzna mila rzadza na
przemian albo cierpietnicze dewotki albo kryptokomuchy i grzechem byloby
szukac ukojenia w l/yski czy dzinie, stad deren na derenowke, sygnet z
gagatem na palec i jakos to bedzie.

Moze stworzymy ranking ulubionych roslin? Nie jedna, a trzy. Albo po trzy do
konsumpcji i po trzy dla oczu.

Irek

PS. Janusz oczywiscie jest z wyliczanki zwolniony. Wiadomo jakby to
wygladalo:

Winorosl Winorosl
Winorosl Winorosl
Winorosl Winorosl

6. Data: 2001-11-28 11:46:37

Od: "Smal Tadeusz" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> gagatem na palec i jakos to bedzie.
>
> Moze stworzymy ranking ulubionych roslin? Nie jedna, a trzy. Albo po trzy

:)
u mnie problem ten nie jak najbardziej aktualny
w przyszlym tygodniu na mojej dzialce pojawia sie pierwsze rosliny
i bedzie to wierzba (taka ta poskrecana )
bo mam juz ukorzenionych 20 sztuk sadzonek
:)
o ile ziemia nie zamarznie to pojawia sie wszelakie drzewa i krzewy owocowe

:)
choc nie znam smaku derenia to jakbym mial sadzonke
to tez bym zasadzil
min z tych bardziej egzotycznych bede mial zurawiny i morwy
a ponadto pilnie szukam sadzonek kasztana jadalnego
:)))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

7. Data: 2001-11-28 14:07:58

Od: Sunnie <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> No właśnie? Jaką roślinę posadzilibyście jako pierwszą na własnym gruncie?
> Oczywiście odpowiednio przygotowanym.
Na pewno roze, najlepiej jakas pachnaca odmiane, moze angielska..

Anka

8. Data: 2001-11-28 15:17:27

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozytecznym, wskutek czego zaparlam sie i chce posadzic jadalny, ale o
> ozdobnych lisciach. A to niestety jest dosc skomplikowane. :(

Deren ma, moim zdaniem, bardzo ladne liscie. Pieknie kwitnie i jak wczesnie.
A juz te owoce i co z nich mozna zrobic...
Ten moj szlachetny ma liscie jasniejsze i wieksze a Ty bys pewnie chciala
jakas variegate, czy jak to sie nazywa z bialymi obrzezami, tak?

Irek

9. Data: 2001-11-28 17:33:28

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozdr. Jerzy
> PS
> Krzysztofie, poddaję się to też jest źle postawione pytanie.

Nie zastanawiałem się czy źle. Jest pewne, że o co innego pytasz w temacie,
a co innego w treści.
Jako pierwsze posadziłbym kilka roślin.
Sadzenie po jednej roślinie jest niezgodne z moim temperamentem ogrodowym
:-).
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2001-11-29 08:41:17

Od: "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

rogi łosia
Ńđî÷íî ďđčîáđĺňĺě âĺíňčë˙ňîđ ÂÖ4-75-12.5 ëĺâűé
"metafizyka" w uprawie roslin
Ciekawostka
Komuś brakuje roboty zimą?