Placa w Niemczech

1. Data: 2003-04-30 12:09:05

Temat: Placa w Niemczech
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam informacji o zarobkach lekarzy w Niemczech. Znalazlem ostatnio taka
strone: http://www.uni-leipzig.de/~prhsb/bat_o/verg/tabellen
.htm - jest to,
jesli dobrze to rozumiem, srednia placa w danej grupie zarobkowej w
zaleznosci od wieku (tabela dla 'ehemalige DDR' ;) ). A do jakiej grupy
zalicza sie lekarz po stazu? I czy jest to placa netto, czy tez nalezy
odliczyc jeszcze jakies 50% podatku?
Inaczej - jesli skoncze staz i uda mi sie zdobyc prace w Niemczech - jakiego
zarobku powinienem sie spodziewac?
Jesli ktos wie, lub ma jakiekolwiek wiadomosci o mozliwosciach pracy w
Niemczech lub jakiekolwiek inne informacje dotyczace tego tematu, bardzo
prosze o pomoc...

Wojtek 'Ender' Chmielnicki

"Słowo wpada w morze słów jak kamień w wodę,
Krążek myśli pozostawi brnąc na dno..."
Strona organizacyjna pomocy Jackowi Kaczmarskiemu - http://www.jk.prv.pl/

2. Data: 2003-04-30 12:58:09

Temat: Re: Placa w Niemczech
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek Chmielnicki:
> [...]
> Jesli ktos wie, lub ma jakiekolwiek wiadomosci o mozliwosciach pracy w
> Niemczech lub jakiekolwiek inne informacje dotyczace tego tematu, bardzo

płaca zależy od tego, gdzie pracujesz, ile godzin np. dyżurów i podobne.
Możesz liczyć od zera do 20kEUR na miesiąc ;-)
Jeżeli chodzi o prace w sektorze państowym, to początkujący lekarz jest
zatrudniany wg taryfy BAT IIa, po doktoracie i kilku latach pracy Ib lub
Ia. Ile to w pieniądzach zależy od wielu czynników. Powiedzmy BAT IIa to
na początek około 4000EUR brutto miesięcznie. Z tego odchodzą podatki,
opłata na ubezpieczenie zdrowotne i od bezrobocia. Zostaje jakieś
2500EUR. Ia to jakieś 500EUR więcej. Jest jeszcze wysługa lat no i
zależy, w jakim kraju związkowym i w jakim mieście, masz jeszcze dodatki
lub potrącenia.

Waldek

3. Data: 2003-04-30 13:41:31

Temat: Odp: Placa w Niemczech
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje!

pzdr
W.

4. Data: 2003-04-30 14:18:34

Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

A poza tym, na stronie ktora podajesz jest guzik "zum
Bruttogehaltsrechner". Kliknij na niego a dostaniesz sie na strone,
ktora dosc szczegolowo policzy Twoje przyszle pobory. Jako
Vergütungsgruppe podaj IIa, bo od tego zaczyna poczatkujacy lekarz,
poza tym stan cywilny (zonaty czy nie, ilosc dzieci) oraz wiek. Ale
lepiej szukaj pracy w dawnych Niemczech Zachodnich -, lepsze pobory.

Jezeli potrzbujesz wiecej informacji na ten temat, zajrzyj do archiwum
grupy pod 18. i 22 marca 2003, tam pisalem na te tematy dosc obszerne
wypracowania.

Pozdrawiam!

Waldek

5. Data: 2003-04-30 14:21:43

Temat: Re: Odp: Placa w Niemczech
Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, poprzedni post zle mi sie nadal, to miala byc odpowiedz
na post Wojtka, a nie Waldka!

Pozdrowienia!

Waldek

6. Data: 2003-04-30 15:07:59

Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Josef Morko <j...@g...net> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:k...@4...com..
.

> Jezeli potrzbujesz wiecej informacji na ten temat, zajrzyj do archiwum
> grupy pod 18. i 22 marca 2003, tam pisalem na te tematy dosc obszerne
> wypracowania.

Tak, pamietam, nawet bralem w tej dyskusji udzial.... Problem w tym, ze
pozniej zaslyszalem tu i owdzie sporo sprzecznych informacji, zwlaszcza
dotyczacych wynagrodzenia - dlatego staram sie szukac jak najwiekszej ilosci
zrodel...
Przy okazji tej dyskusji z marca pisales, ze moglbys udostepnic wzor
dokumentow, jakie wypadaloby wysylac razem ze swoja oferta ewentualnym
pracodawcom - jezeli jeszcze masz cos takiego, moglbym prosic na priv?
Bylbym bardzo wdzieczny...

pozdrawiam
Wojtek

Tarczyca- bylo
poszukuję materiałów na tematy: magnetoterapi, laseroterapi, ultradzwięki i sauna fińska
domowe sposoby
bole w prawym boku po stosunku
dradam