Pracoholicy !!!!

11. Data: 2000-02-10 21:14:03

Temat: Re: Odp: Pracoholicy !!!!
Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Bednarz" <t...@s...pl> writes:

> Przeciez zeby zyc trzeba cos robic !
> Jezeli ktos ma to szczescie ze praca zawodowa ktora wykonuje odpowiada mu w
> 100%
> i ma z tego satesfakcje to tylko takiemu zazdroscic !
> Choc tacy ludzie zwykle widziani sa przez tzw. NIEROBOLI jako pracoholicy.
> Co gorsza pracoholizm czesto probuje sie definiowac jako cos zlego !

Hm... a co powiesz na taka sytuacje kiedy pracoholik jest tak
zafascynowany swoja praca, ze zaniedbuje rodzine, dzieci, bliskich?

Czy to jest normalne i godne pochwaly?
ja uwazam ze nie.

Wszedzie sa jakies granice. A praca czesto jest ucieczka wlasnie od
problemow z ktorymi ludzie nie sa sobie w stanie poradzic.
--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

12. Data: 2000-02-10 21:36:09

Temat: Re: Pracoholicy !!!!
Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"DW" <a...@p...com> writes:

> Edytko (przepraszam za spoufalanie się), przecież poza pracą
> istnieje też życie.

Ano.

Pracoholik zyje po to zeby pracowac, czlowiek normalny
(nie-pracoholik) pracuje po to zeby zyc.... niby mala roznica ale
jakze istotna.

13. Data: 2000-02-11 06:52:17

Temat: Odp: Pracoholicy !!!!
Od: "Markx" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Edyta <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:KFco4.6502$3...@n...tpnet.pl...
> Pracoholiku!
> Wiem, że nie masz czasu, bo przecież pracujesz, pracujesz i... pracujesz,
> ale zapraszam do dyskusji. Kogo? Tych, którym bliskie są hasła: "Moje
życie
> to moja praca", "Praca jest celem mego życia", "Nie ma nic ważniejszego
niż
> praca". Chociaż jak napisał Oscar Wilde: "Praca jest ucieczką ludzi,
którzy
> nie mają nic lepszego do roboty". Co o tym myślicie?

pracocholizm powinno sie leczyc ,podobnie jak alkocholizm ,seksocholizm
,narkomanstwo.

--
pozdrowienia
M...@p...onet.pl

14. Data: 2000-02-11 21:00:52

Od: "Lamia" <L...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem nie masz racji. Tez kiedys bylem pracocholikiem. To przeciez
> przymus a nie wybor.
> Pozdrawiam Val.

Przymus? to w takim razie dlaczego co niektorzy wybieraja?

roza

15. Data: 2000-02-12 06:01:08

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Lamia" <L...@...pl> writes:

> Przymus? to w takim razie dlaczego co niektorzy wybieraja?

Przymus to zle okreslenie, bo nikt nikogo nie zmusza literalnie do
tego. na pocztaku jest tak, ze wybierasz, dajmy na to kariere i na jej
rzecz z czegostam rezygnujesz (rodziny, spedzania czasu z przyjaciolmi
itd).

I fajnie jest, jak ci jeszcze za to niezle placa. Ale potem, jak z
kazdym uzaleznieniem zaczyna ci ono zajmowac coraz wiecej zycia az
wreszcie wypelnia calkowicie. Po pewnym czasie zauwazasz, ze juz tego
nie kontrolujesz. Ze kiedy przymusowo (np. z powodu choroby badz
wypadku) nie mozesz pracowac, to jest to koniec swiata, nie masz co ze
soba zrobic, popadasz w depresje i swiat wali ci sie na glowe.
Czujesz sie pusta, wypalona i bezwartosciowa.

A to nie jest normalne.

16. Data: 2000-02-12 11:17:13

Od: "Val" <v...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przymus? to w takim razie dlaczego co niektorzy wybieraja?

Kazde zachowanie trzeba zracjonalizowac, Jest to jedna z podstawowych zasad
rzadzacych naszymi zachowaniami. Czlowiek z natury nie lubi byc
przymuszany, wiec nazywa to wyborem.
podr. Val.

17. Data: 2000-02-13 01:59:48

Od: m...@i...com (Miernik) szukaj wiadomości tego autora

In article <m...@p...ninka.net>, n...@p...ninka.net wrote:
> [...]

Wiesz co, w sumie to masz racj?!
Jak nad tym pomy?la?em to si? z tym zgadzam.

>Hm... a co powiesz na taka sytuacje kiedy pracoholik jest tak
>zafascynowany swoja praca, ze zaniedbuje rodzine, dzieci, bliskich?

Niech ka?dy robi to czym jest zafascynowany.
Rodzina...:
?ona/m??: wiedzia?/a kogo bra?/a, albo przynajmniej powinna/nien by?/a dobrze
sprawdziae.
Jak jej/jemu to nie odpowiada?o to po co si? pakowa?/a.
dzieci: mo?e jak kto? jest za bardzo zafascynowany prac? to mo?e nie powinien
mieae dzieci. Gdzie jest powiedziane ?e ka?dy musi mieae dzieci. Ja chyba nie
wyobra?am sobie siebie z dzieaemi...

Miernik / / mailto:m...@i...com
/ / tel.: +48 602 454 731
________________/___/ http://www.elka.pw.edu.pl/fundusz/miernik/

18. Data: 2000-02-13 09:07:48

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

m...@i...com (Miernik) writes:

> Niech każdy robi to czym jest zafascynowany.
> Rodzina...:
> żona/mąż: wiedział/a kogo brał/a, albo przynajmniej powinna/nien był/a dobrze
sprawdzić.
> Jak jej/jemu to nie odpowiadało to po co się pakował/a.

Ta.. a co jak pracoholizm zaczyna sie kiedy i rodzina juz na tym
swiecie obecna?
(najczesciej wlasnie wtedy pracoholizm staje sie problemem, bo jak
ktos mieszka sam to nie ma zadnego problemu, jemu z tym dobrze i
tyle).

> dzieci: może jak ktoś jest za bardzo zafascynowany pracą to może nie powinien
> mieć dzieci. Gdzie jest powiedziane że każdy musi mieć dzieci. Ja chyba nie
> wyobrażam sobie siebie z dziećmi...

A co jak te dzieci juz sa?

19. Data: 2000-02-15 10:29:17

Od: m...@i...com (Miernik) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>(najczesciej wlasnie wtedy pracoholizm staje sie problemem, bo jak
>ktos mieszka sam to nie ma zadnego problemu, jemu z tym dobrze i

Wiesz, takie rzeczy nie przychodzą tak ot, że pomyślę sobie: od dziś
kocham pracować. Powtarzam: jeżeli komuś przeszkadzało, to
powinien był dostatecznie dobrze poznać swojego partnera, co
tak naprawdę w życiu robi/zamierza robić, i czy mu to odpowiada.

>A co jak te dzieci juz sa?

Jw. Na to trzeba się zdecydować zanim bedą dzieci, pomysleć, na coś się zdecydować,
jak ktoś już się zdecydował na dzieci, to chyba był świadom że nie całkiem będzie
mógł pracować.

20. Data: 2000-02-15 12:18:57

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

m...@i...com (Miernik) writes:

> [...]
> powinien był dostatecznie dobrze poznać swojego partnera, co
> tak naprawdę w życiu robi/zamierza robić, i czy mu to odpowiada.

Zgadza sie ze to ad hoc sie nie zdarza. Ale z tym poznaniem partnera
to wiesz... roznie bywa. Mowi ci ktos na przyklad ze kocha swoja
prace, ale kocha rowniez lubi inne rzeczy. Nie masz podstaw mu nie
wierzyc tym bardziej ze przez rok, dwa lata zachowuje sie "normalnie"
- nie zamienia calego zycia w prace li tylko, zauwaza cie obok, dba o
ciebie itp.

A potem stopnio.. stopniowo... i po 3 latach okazuje sie ze masz pod
bokiem pracoholika ktory jak mu sie komputer zepsuje (bo np. jest
programista) to zamienia sie w nieznosny klebek nerwow do ktorego sie
nawet zle odezwac bo nawarczy.

Wybacz, ale w takiej sytuacji jakby decyzja pocztkowa ma malo do
rzeczy.
Bo ludzie sie zmieniaja, wiesz?

> Jw. Na to trzeba się zdecydować zanim bedą dzieci, pomysleć, na coś się zdecydować,
> jak ktoś już się zdecydował na dzieci, to chyba był świadom że nie całkiem będzie
mógł pracować.

Dopoki nie sprobojesz to nie wiesz.... Tyle ze z dziecmi to tak, ze
jak juz sie urodza to sie ich pozbyc nie da (nikt normalny
przynajmniej tego nie robi). Jesli na poczatku jest tak ze pracoholik
zarzeka sie, ze jak sie pojawia dzieci to pomoze, bedzie ojcem/matka
i ze chce, bardzo chce,
etc.a potem okazuje sie, ze kompletnie sie psychicznie zalamuje pod
ogromem pracy i obo3wiazkow a dzieciaki koniec koncow laduja na twej
glowie tylko i wylacznie?

To co, rozwiazanie najlepsze po prostu nie miec dzieci?

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net
http://pierdol.ninka.net/~ninka/
http://supersonic.plukwa.net/~ninka/

Re: kandydoza jelit
Grupy krwi
Re: NOWY ASTEROID BIEZY W KIERUNKU ZIEMI!
Immuran
Re: zalozenia czumizmu - cd. cz.III