KORNIKI - jak usunąć?

1. Data: 2001-08-17 11:14:17

Temat: KORNIKI - jak usunąć?
Od: <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Może ktoś doradzi jak usunąc w mieszkaniu, w bloku korniki, które
sobie "spacerują" co jakiś czas po mozaice parkietowej?

W mieszkaniu ściany i sufit są obite dodatkowo boazerią drewnianą.

Czy są sposoby mało "inwazyjne" (częśćś ścian jest po remoncie - nowe gładzie
gipsowe i pomalowane ściany).

Jak zastosować preparaty chemiczne aby dezynsekcja była skuteczna (nie ma mowy
o zrywaniu parkietu ani boazerii - bo są trwale zamocowane).

Za pomoc bądź wskazówki byłbym wdzięczny.

Podobny problem już wystąpił na liście ale nikt nie odpowiedział?!
Czy nikt nie ma problemu z KORNIKAMI???

Andrzej

1. Data: 2001-08-27 23:02:43

Temat: Re: KORNIKI - jak usunąć?
Od: Zbig.Drwiega <b...@b...norka> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <4...@n...onet.pl>
f...@p...onet.pl napisal(a):

> Może ktoś doradzi jak usunąc w mieszkaniu, w bloku korniki, które
> sobie "spacerują" co jakiś czas po mozaice parkietowej?

????? :-O Czy rzeczywiście konrniki?
Dokładnie sprawdziłeś pod lupą, z encyklopedią w ręce?
Korniki lubią z reguły drewno miękkie.
Klepki parkietowe to drewno raczej twarde.
I lakierowane raczej, co zniechęca korniki do tego 'pożywienia" :-)

> W mieszkaniu ściany i sufit są obite dodatkowo boazerią drewnianą.

no, tu mogą "zimować".Ale w nocy powinny być słyszalne,
jeśli to korniki.

> Czy są sposoby mało "inwazyjne" (częśćś ścian jest po remoncie -
>nowe gładzie gipsowe i pomalowane ściany).

100% skuteczności daje przegrzanie drewna do temperatury ok.60 st.C
Inną metodą jest zagazowanie drewna.Dosłownie.
Ale w bloku raczej ta metoda jest niemożliwa.. :-)
A więc:
1.demontaż i chemioterapia - tego nie chcesz.
2.gazowanie -niemożliwe w bloku
3.temperatura -opróżnić mieszkanie i mocno podgrzać.

Musisz wybrać. Może ktoś zna inne metody?
Chyba, że to nie są korniki. W co ja wierzę.

> Podobny problem już wystąpił na liście ale nikt nie odpowiedział?!
> Czy nikt nie ma problemu z KORNIKAMI???

Chyba nikt... :-))

--
Pozdrawiam Zbig.Drwięga
Linux Reg.User #166848

1. Data: 2001-08-30 09:13:43

Temat: Odp: KORNIKI - jak usunąć?
Od: "Adm" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zbig.Drwiega <b...@b...norka> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:s...@j...elek
trownia...
> [...]
| 3.temperatura -opróżnić mieszkanie i mocno podgrzać.
|
| Musisz wybrać. Może ktoś zna inne metody?
| Chyba, że to nie są korniki. W co ja wierzę.

Kilka tygodni temu poruszyłem ten problem.
U mnie na pewno mam do czynienia z kornikami( duża ilosc malych okraglych
otworkow w parkiecie). Tyle, ze zajmuje to mieszkanie od niedawna i nie wiem
czy one jeszcze nadal zjadaja mi podloge!!!
Czy jest jakis sposob zeby sprawdzic czy jeszcze tam sa czy juz sobie
poszły???
Czy trzeba podgrzewac cale mieszkanie, czy tylko miejsca w ktorych je
zauwazono.
Jest to stare budownictwo, drewniane stropy -- nie chcialbym miec
dwupoziomowego mieszkania :-)))) z sasiadami.

Adm

1. Data: 2001-09-11 07:31:55

Temat: Odp:Re: KORNIKI - jak usunąć?
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dwupoziomowego mieszkania :-)))) z sasiadami.
>
> Adm
> 8888888888888888888888888888888888888888888888888888
ale ta metoda z podgrzewaniem do 60 stopni C - nie bardzo możliwa do
zastosowania...w mieszkaniu.
Może ktoś wie jak zastosować środki chemiczne i jaka jest skuteczność
zastosowania tej metody (co z następnym "pokoleniem" korniczków?.
Temat jak się okazuje: "maksymalnie trudny"

Pozdrawiam
KUBA

1. Data: 2001-09-18 07:56:47

Temat: Re: Odp:Re: KORNIKI - jak usunąć?
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja posiadam w dokmku drewnianym spuszczela. Rewelacyjnym środkiem na
wszelkie żyjątka jest Cuprinol. Można go kupić w wersji bezbarwnej. Jest ich
kilka wersji, przeciw szkodnikom, przeciw grzybowi itp. Dla ciebie pewnie
najlepszy byłby Killer - zabija żyjące i zabezpiecza przed wejściem nowych w
przyszłości. Preparat wnika na 2 - 2,5 cm wgłąb drewna. Mozna użyć pędzla,
ja opryskałam ogrodowym opryskiwaczem. Malujesz parkiet i masz z głowy
korniki, jedyna niedogodność to zapach, ale po 3, 4 dniach znika.

--
Edyta Szajnóg

instalacje antenowe i telewizja kablowa
wanna - zmiana koloru