Re:Zima?

1. Data: 2000-01-24 20:48:29

Temat: Re:Zima?
Od: "Staszek Nowak" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

I co powiemy o tym co teraz dzieje się za oknem? Bardzom ciekaw jak radzą
sobie moje róże, a złaszcza młode cisy? W Krakowie (w centrum) w nocy
dochodzi do ok.15 stopni poniżej... Dobrze, że jest śnieg.

Pozdrawia:Staszek

1. Data: 2000-01-26 07:37:11

Temat: Odp: Re:Zima?
Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Staszek Nowak <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:xU2j4.1415$H...@n...tpnet.pl...
> I co powiemy o tym co teraz dzieje się za oknem? Bardzom ciekaw jak radzą
> sobie moje róże, a złaszcza młode cisy? W Krakowie (w centrum) w nocy
> dochodzi do ok.15 stopni poniżej... Dobrze, że jest śnieg

Ja też się cieszę ze śniegu - nawet najbardzie wrażliwe roślinki pod nim
dobrze zimują. A z ciekawości: jakie cisy? Czy to może żywopłocik?

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-27 19:10:48

Od: "Staszek Nowak" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A z ciekawości: jakie cisy? Czy to może żywopłocik?

Niestety nie wiem jaki to taxus. Jest to to odmiana kolumnowa.
Posadziłem z myślą o żywopłocie. Chciałbym co roku dosadzać. Na razie są
naprawde małe. Na początku miałem pomysł (widziałem to tylko na zdjęciu),
żeby posadzić na przemian z jałowcem (pospolitym) - i tak zrobiłem. Niestety
nie przyjęły się. Może spróbuję w tym roku... Czy ktoś z Szanownych
grupowiczów ma doświadczenie lub widział np. dwukolorowy żywopłot.

Staszek

1. Data: 2000-02-01 13:47:17

Temat: Re: Re:Zima?
Od: "tre" <t...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Staszek Nowak napisał(a) w wiadomości: ...

Czy ktoś z Szanownych
>grupowiczów ma doświadczenie lub widział np. dwukolorowy żywopłot.

Tylko na zdjęciach - naprzemiennie posadzone cyprysiki (lub tuje) zielone i
złociste.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-02-02 10:25:03

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Staszek Nowak <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:YK0k4.13192$H...@n...tpnet.pl...
Czy ktoś z Szanownych
> grupowiczów ma doświadczenie lub widział np. dwukolorowy żywopłot.

Żywopłoty składające się z roślin w odmiennych kolorach bardzo mi
odpowiadają. Są mniej monotonne od jednolitych. Wolę przy tym gdy kolory nie
występują zbyt regularnie a rozmieszczenie ich jest "przypadkowe". Jestem
też za jakąś "dominantą", a więc zdecydowaną przewagą jakiejś barwy w wielu
przypadkach zieloną.
Sądzę, też, że stosując kolory powinniśmy ograniczyć jednoczesne stosowanie
różnorodności pokrojów lub faktur.
Całość nie powinna być zbyt różna, co jednak w szczególnych wypadkach, przy
zachowaniu umiaru, może się podobać.
Widziałem żywopłoty cięte w których liściaste występowały wraz z iglastymi.
Przy tym niektóre z nich kwitły a niektóre wśród tych ciętych, pozostawiano
nieciętymi. Nie wyglądało to źle a było interesujące.
Sądzę, że należy próbować nie obawiając się "zasad".
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Hortulus - znaczy ogrod
firmy ogrodnicze